تماشا کنید: نخستین گوشی شخصی‌سازی‌شده اندرویدی که به درگاه لایتنینگ آیفون مجهز شده است

یک‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یک مهندس با انجام تغییراتی برای اولین‌ بار در گوشی‌های اندرویدی، پورت لایتنینگ را به گلکسی A51 سامسونگ افزوده است.
تبلیغات

به‌‌گزارش گیزموچاینا، کن پیلونل، دانشجوی سوئیسی رباتیک و علوم داده، با ایده‌پردازی و تغییراتی توانست گوشی هوشمند A51 سامسونگ را به داشتن پورت لایتنینگ مجهز کند که هم به‌عنوان درگاه شارژ و هم به‌عنوان درگاه انتقال داده برای گوشی اندرویدی استفاده می‌شود. این شخص برای اولین‌ بار طی اقدام مشابهی، یک پورت USB-C را به آیفون اضافه کرده بود.

پورت لایتنینگ محور اصلی آیفون‌ها، آیپدها و چندین دستگاه دیگر از اکوسیستم اپل است. آیفون‌های اپل با پورت شارژ USB-C عرضه نمی‌شوند؛ اما پیلونل سال ۲۰۲۱ توانست آن‌ را در مدل‌ آیفون X به‌ کار ببرد.

پیلونل ویدئویی کوتاه از تبدیل گلکسی A51 سامسونگ به‌عنوان اولین گوشی هوشمند اندرویدی با پورت لایتنینگ منتشر کرد. این متخصص فناوری نوید یک ویدئوی دقیق‌تر از این تحول را می‌دهد که می‌تواند حاوی اطلاعات مفید و جدید باشد. باوجوداین، حداقل می‌توان گفت که کاربردپذیری این تحول بسیار کم است. توسعه‌دهنده اصرار دارد که پس از ساخت آیفون USB-C قصد دارد هماهنگی را در جهان ایجاد کند.

در بهترین حالت، شارژرهای آیفون اپل اکنون می‌توانند برای شارژ گوشی هوشمند تغییریافته گلکسی A51 سامسونگ استفاده شوند. بدین‌ترتیب شارژرهای فوق سریع، سرعت شارژ را در مقایسه با شارژ معمولی USB-C 2.0 که برای دستگاه موجود است، افزایش می‌دهند. ویدئوی پیلونل می‌تواند به نشان‌ دادن دستاورد او در منظر درست و باز کردن فرصت‌های دیگر کمک کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات