تصویر گلکسی M53 سامسونگ فاش شد؛ طراحی کاملاً متفاوت با گلکسی A53 5G

پنج‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گلکسی M53 احتمالاً از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۰۰ بهره خواهد برد.
تبلیغات

انتظار می‌رفت سامسونگ گلکسی M53 را با گلکسی M23 و M33 در ۲۷ مارس (۷ فروردین ۱۴۰۱) در ویتنام معرفی کند. به‌نقل از جی‌اس‌ام‌آرنا، به‌جای اینکه نگاهی رسمی به گوشی بیندازیم، تصویری از آن در فضای مجازی فاش شده است. طبق تصویر، گلکسی M53 کاملاً متفاوت از گلکسی A53 5G به‌نظر می‌رسد و زبان طراحی آن با گلکسی M33 به‌همراه چهار دوربین در برآمدگی مربعی‌شکل در گوشه و فلاش LED مطابقت دارد.

به‌هرحال، این برآمدگی‌های دوربین قرار است از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی، دوربین عمق‌سنج ۲ مگاپبکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی میزبانی کند. نکته‌ی مهم اینکه گلکسی A73‌ 5G نخستین گوشی میان‌رده‌ای بود که از دوربین ۱۰۸ مگاپکسلی بهره می‌برد و دیگر خبری دوربین تله‌فوتو نبود و M53‌ نیز ظاهراً این راه را ادامه خواهد داد.

درباره‌ی دوربین جلویی نیز، انتظار می‌رود که سامسونگ دوربین ۳۲ مگاپیکسلی را برای این محصول در نظر گرفته باشد. گلکسی A73 به صفحه‌نمایش بزرگ ۶٫۷ اینچی مجهز است و طبق شایعات ظاهراً گلکسی M53 از همان ابعاد و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز برخوردار خواهد بود. آیا این بدان‌معنا است که گلکسی M53 واقعاً جایگزین A73 به‌جای A53 می‌شود؟ این‌طور به‌نظر می‌رسد.

همچنین، مدل سری M در بنچمارک گیک‌بنچ با تراشه‌ی Dimensity 900 فهرست شده است. این تراشه‌ی ۶ نانومتری باید با تراشه‌ی ۵ نانومتری بی‌نامی مقایسه‌کردنی باشد که سامسونگ در A53 و A73 استفاده می‌کند و همه حدس می‌زنند که Exynos 1280 است. درنهایت پس از آزمایش هر دو مشخص می‌شود که آیا این‌طور است یا خیر. گفتنی است حتی به‌نظر می‌رسد که انرژی گلکسی M53‌ مانند گلکسی A73 را باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۲۵ وات تأمین کند.

مقاله‌ی مرتبط:

مدل‌های ۲۰۲۲ گلکسی A یکی‌یکی در هند معرفی می‌شوند. هنوز قیمت A73 مشخص نیست؛ اما قیمت گوشی سامسونگ گلگسی A53 در هند از ۳۵ هزار روپیه شروع می‌شود. در زمان نگارش این گزارش، نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی گلکسی A53 5G با قیمت حدود ۱۲ میلیون تومان در ایران دردسترس است. بنابر شایعات، قیمت گوشی موبایل گلکسی M53 در ویتنام ۱۰٫۵ میلیون دونگ (VND) است. به‌نظر می‌رسد که M53 جایگزین ارزان‌تری از A73 باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات