احتمال همکاری شیائومی با لایکا قوت گرفت

سه‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
افشاگری به نام Kacper Skrzypek در اپلیکیشن سیستمی شیائومی ارجاعاتی به لایکا را مشاهده کرده است که ممکن است نشان‌دهنده‌ی همکاری این دو شرکت با‌هم باشد.
تبلیغات

لایکا، شرکتی آلمانی و سازنده‌ی دوربین‌های عکاسی، عدسی، میکروسکوپ و‌…، در سال ۱۹۱۴ تأسیس شد. در سال ۲۰۱۸، این شرکت در تولید گوشی‌های سری P20 با هواوی همکاری کرد و از آن زمان تا‌به‌حال نیز، به همکاری خود ادامه داده است. حالا به‌گزارش Androidauthority، به‌نظر می‌رسد لایکا قصد دارد با تولید‌کننده‌ی بزرگ دیگری در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند مشارکت کند.

Kacper Skrzypek، افشاگر معروف خبر‌های مربوط به شیائومی، در برنامه‌ی ویرایشگر گالری MIUI چینی، ارجاعاتی به لایکا را مشاهده کرده است که به فیلترهای vlog و به‌طور خاص به نسخه‌های مونوکروم و طبیعی و واضح این فیلترها اشاره می‌کند:

leicavlogfilter
leicafilters

برند لایکا در اپلیکیشن گوشی‌ های هواوی نیز با فیلترهای مونوکروم (به‌صورت نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری)، فیلترهای رنگی استاندارد و واضح و صاف را ارائه می‌دهد. رشته‌کد‌هایی که این افشاگر منتشر کرده است، به وجود این فیلترها در اپلیکیشن گالری رابط کاربری MIUI‌ اشاره می‌کند؛ بنابراین، هنوز مشخص نیست که فیلترهای لایکا به اپلیکیشن دوربین نیز راه پیدا خواهند کرد یا خیر.

لایکا، تنها برند تولید‌کننده‌‌ی دوربین در جهان نیست که در سال‌های اخیر با تولید‌کنندگان گوشی‌های اندرویدی همکاری کرده است؛ زیرا سال گذشته خبری مربوط به مشارکت وان‌پلاس با برند Hasselblad منتشر شد. برندهای دیگری مانند اوپو و ویوو نیز به این جنبش پیوسته‌اند. برند ویوو سال گذشته برای تولید گوشی‌های پرچم‌دار خود با Zeiss همکاری کرد.

تمام این مشارکت‌ها روی جنبه‌های مختلفی از عکاسی تمرکز دارند. برای مثال، وان‌پلاس و Hasselblad برای بهبود رنگ‌ها همکاری می‌کنند و ویوو و Zeiss بیشتر روی عکاسی پرتره و کاهش شدت نور تمرکز کرده‌اند. انتظار می‌رود که همکاری لایکا و شیائومی نیز تنها به فیلترهای رنگی خلاصه نشود و پیشرفت‌های بیشتری را در این زمینه شاهد باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات