آیفون 15 پرو احتمالاً دارای Face ID زیر صفحه‌نمایش خواهد بود

چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش‌، در آیفون ۱۵ پرو، اجزای Face ID زیر صفحه‌نمایش پنهان می‌شود؛ اما گوشی همچنان دارای حفره‌ای برای میزبانی دوربین سلفی خواهد بود.
تبلیغات

به‌گزارش macrumors و به‌نقل از وب‌سایت کره‌ای The Elec، سامسونگ‌دیسپلی در‌حال توسعه‌ی فناوری جدید دوربین زیر پنل است. فناوری که اپل قصد دارد از آن برای مخفی‌کردن Face ID زیر صفحه‌نمایش در مدل‌های آزمایشی آیفون ۱۵ پرو سال آینده‌ی میلادی استفاده کند.

بااینکه چندی پیش شایعات نشان دادند که مدل‌های آیفون ۱۴ پرو امسال به‌ترتیب دارای بریدگی حفره‌ای و بریدگی کپسولی‌شکل برای میزبانی دوربین سلفی و اجزای Face ID خواهند بود، گزارش جدید ادعا می‌کند که اپل درحال برنامه‌ریزی برای مدل‌های آیفون ۱۵ پرو است که فقط یک حفره برای دوربین سلفی داشته باشد و Face ID زیر صفحه‌نمایش پنهان شود.

طبق این گزارش، فناوری سامسونگ، مانند دوربین مخفی زیر صفحه‌نمایش گوشی تاشدنی گلکسی زد فولد ۳، به‌طور مؤثر حسگرهای Face ID را با چشم غیرمسلح نامرئی نشان می‌دهد. در گلکسی زد فولد ۳، تراکم پیکسلی روی دوربین زیر صفحه‌نمایش در مقایسه با بقیه‌ی قسمت‌های صفحه‌نمایش کمتر است تا نور به دوربین برسد؛ اما این امر باعث می‌شود تا دوربین تصاویری با کیفیت نسبتاً پایین ثبت کند.

درنهایت باید دید که آیا Face ID پنهان‌شده زیر صفحه‌نمایش به‌اندازه‌ی سیستم موجود در یک ناچ، مؤثر یا ایمن خواهد بود یا اینکه باید از آن چشم‌پوشی کرد. گفته می‌شود سامسونگ با OTI Lumionics کانادا برای توسعه‌ی این فناوری همکاری می‌کند.

در نسخه‌ی کره‌ای این گزارش، The Elec اعلام کرد که سامسونگ ابتدا قصد دارد درصورتی‌که توسعه‌ی فناوری مذکور طبق برنامه پیش‌ برود، در سال ۲۰۲۳ آن را روی گلکسی زد فولد ۵ خود اعمال کند و سپس آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس از آن بهره ببرند.

ناگفته نماند که فناوری Face ID زیر صفحه‌نمایش اولین‌باری نیست که برای آیفون شایعه شده است. در یادداشت تحقیقاتی آوریل ۲۰۲۱، تحلیلگر معتبر، مینگ چی کو گفت که انتظار دارد اپل حداقل برای یک مدل آیفون جدید که در سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود، از فناوری Face ID زیر صفحه‌نمایش استفاده کند؛ اما در آن زمان جزئیات بیشتری ارائه نکرد. از طرفی دیگر، مشاور صنعت نمایشگر، راس یانگ همچنین مدعی شد که Face ID حداقل تا سال ۲۰۲۳ به زیر صفحه‌نمایش منتقل نخواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات