برخی کاربران از افت عملکرد باتری آیفون پس از نصب iOS 15.4 خبر می‌دهند

شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
آیفون 11 پرو مکس / iPhone 11 Pro Max با شارژر
شماری از کاربران می‌گویند گوشی‌های آیفون پس از نصب iOS 15.4 با مشکل افت عملکرد باتری مواجه می‌شوند. فردی می‌گوید آیفون 13 پرو مکس پس از نصب iOS جدید، تنها نیم‌روز شارژدهی می‌کند.
تبلیغات

اپل هفته‌ی گذشته سرانجام به‌روزرسانی iOS 15.4 را برای آیفون‌های مقصد دردسترس قرار داد و نسخه‌ی جدید iPadOS ،‌watchOS ،‌macOS ،‌tvOS و HomePod Software را نیز منتشر کرد. نسخه‌ی جدید iOS چند تغییر به‌همراه می‌آورد که مهم‌ترین آن‌ها امکان بازکردن قفل فیس ID هنگام استفاده از ماسک است. البته این قابلیت صرفاً برای آیفون 12 و گوشی‌های جدیدتر اپل ارائه می‌شود.

یکی از انتقادات کاربران به iOS 15.4 این بود که iOS جدید شامل قابلیت‌های جدید زیادی نیست؛ ولی موضوع مهم دیگری که اخیراً در شبکه‌های اجتماعی اعلام شده، مشکل باتری آیفون‌هایی است که iOS 15.4 را نصب کرده‌اند.

کاربری می‌گوید پس از نصب iOS 15.4، گوشی آیفون 13 پرو مکس او صرفاً نصف روز شارژدهی می‌کند. کاربر دیگر می‌گوید‌ گوشی آیفون 11 وی در مدت ۲۴ ساعت با صرفاً دو ساعت کار ۸۰ درصد از شارژ را از دست داده است. گزارش‌های مشابه دیگری نیز در توییتر منتشر شده است.

به‌نوشته‌ی جی‌اس‌ام آرنا، ظاهراً مشکل باتری iOS 15.4 کاملاً گسترده نیست و صرفاً شماری از کاربران را درگیر کرده است. گاهی اوقات چندان دور از انتظار نیست که در مدت کوتاهی پس از نصب به‌روزرسانی جدید iOS، دستگاه با مشکلات شارژدهی مواجه شود. iOS 15.4 در ظاهراً به‌روزرسانی بزرگی محسوب نمی‌شود؛ اما به‌گفته‌ی اپل بالغ‌بر ۳۹ نقص امنیتی را برطرف می‌کند.

بااین‌حال، مشکل باتری همچنان تا حدی به‌چشم می‌آید. شماری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اپل ممکن است در به‌روزرسانی جدید، استفاده از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پروموشن را بیشتر کرده باشد. این موضوع می‌تواند در نگاه اول افت عملکرد باتری را توجیه کند؛ اما چندان برایمان پذیرفتنی نیست؛ چون صرفاً گوشی‌های آیفون 13 پرو و پرو مکس نمایشگر ۱۲۰ هرتز دارند و به‌غیر از این دو گوشی، مدل‌های دیگری از آیفون نیز با مشکل باتری مواجه شده‌اند.

سیستم‌عامل iOS 15.4 اپل شامل بیش از ۱۰۰ ایموجی جدید است که مربوط به مجموعه‌ی Emoji 14.0 هستند. نسخه‌ی جدید آی او اس نیز صدای جدیدی به سیری و بهبودهای دیگری نیز به سافاری و اپلیکیشن والت و پادکست اضافه می‌کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت چیست؟ از تجربه‌ی کار با iOS 15.4 برای‌مان بگویید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات