گوشی‌های پرچمدار گلکسی S22 سامسونگ در ایران رونمایی شدند

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
مطالعه 6 دقیقه
داریا همراه روز ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ضمن اطلاع‌رسانی درباره ورود دومین سری از گوشی‌های پرچم‌دار S22 سامسونگ، فعالیت‌های این شرکت را به‌طور مختصر توضیح داد.
تبلیغات

داریا همراه پایتخت در سال ۱۳۹۷ و با هدف واردات مستقیم گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ راه‌اندازی شد و پس از مدتی با در نظر گرفتن نیاز بازار و برای ارائه خدمت‌رسانی به مشتریان، بخش خدمات پس از فروش خود را با عنوان داریا سرویس تأسیس کرد. داریا می‌گوید تمامی قطعات مورداستفاده در فرایند تعمیرات در این بخش به‌طور مستقیم از سامسونگ خریداری شده و خدمات مجموعه نیز زیر نظر سامسونگ ارائه می‌شوند.

گلکسی S22 اولترا

رضا امامی، مدیر بخش روابط عمومی این شرکت در مراسم رونمایی از گوشی‌های خانواده‌ی S22 سامسونگ، توضیح داد که داریا همراه در آغاز فعالیت خود در میان دیگر شرکت‌های واردکننده‌ گوشی در جایگاه چهارم قرار داشت و در طول سه سال فعالیت خود توانست حدود ۵ میلیون دستگاه به فروش برساند.

آمار فروش این شرکت به تفکیک سال عبارت است از:

  • سال ۱۳۹۸: ۹۹۲ هزار دستگاه
  • سال ۱۳۹۹: ۱٬۵۰۰ هزار دستگاه
  • سال ۱۴۰۰: ۲٬۱۴۳ هزار دستگاه

داریا همراه بین ۶۵ تا ۷۰ درصد از سهم حضور در بازار اصلی ایران را دارد و با توجه به تحقیقات اجمالی به عمل آمده ۹۹٫۸ درصد فروشندگان، این شرکت را به‌عنوان گارانتی‌دهنده‌ی برتر گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ می‌شناسند.

رضا امامی داریا همراه

سهم بازار داریا همراه از گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ ۴۰ درصد است و از کل برند‌های موجود در کشور بین ۱۸ تا ۲۰ درصد سهم حضور در ویترین‌های کشور را دراختیار دارد. رضا امامی هدف‌گذاری‌های شرکت داریا همراه را با شعار «ما دارایایی‌ها همیشه پیشتاز» در ۸ دسته‌ی زیر خلاصه کرد:

  • تضمین اصالت کالا
  • سرعت خدمت‌رسانی برای خدمات پس از فروش
  • دسترسی بالا
  • اصالت و اورجینال بودن قطعات
  • کیفیت متناظر محصول برای بازار ایران (حداکثر تلاش برای وارد کردن گوشی‌های مربوط به منطقه‌ی خاور‌میانه برای بهره‌مندی از منوی فارسی و…)
  • کیفیت سرویس‌دهی بالا
  • برخورد مناسب با مشتری
  • هزینه‌ی مناسب و پایین نسبت به نوسانات بازار ارز

داریا همراه به‌تازگی دو تجربه‌ی موفق در زمینه‌ی واردات گوشی هم‌زمان با عرضه‌ی جهانی داشته است، اولین تجربه به واردات گوشی S21 FE حدود سه ماه پیش مربوط می‌شود که هم‌زمان با فروش جهانی آن انجام شد و دیگری در رابطه با عرضه‌ی گوشی‌های خانواده گلکسی S22 در ایران، بین ۷۲ ساعت تا ۹۶ ساعت بعد از رونمایی جهانی است. خانواده گلکسی S22 سامسونگ، سه گوشی گلکسی S22 اولترا، گلکسی S22 پلاس و گلکسی S22 را شامل می‌شود که با ضمانت ۱۸ ماهه‌ی داریا همراه در ایران به فروش می‌رسند.

در ادامه علی فلاح‌پور، مدیر خدمات پس از فروش داریا همراه سرویس‌های این بخش را معرفی کرد و در مورد پروژ‌های آتی داریا سرویس توضیح‌هایی ارائه داد.

فلاح‌پور رسالت داریا همراه برای ارائه‌ی خدمات را «تغییر مفهوم گارانتی در ذهن مخاطب ایرانی» عنوان کرد و ضمن اشاره به ۱۴ شعبه و ۴۸ نمایندگی این شرکت در سراسر ایران توضیح داد که داریا همراه برای افزایش دسترسی‌پذیری مشتریان به خدمات پس از فروش در مناطق محرومی که امکان خدمات‌دهی حضوری وجود ندارد، خدمات پستی ارائه می‌کند؛ در همین راستا امکان ارسال رفت‌وبرگشتی گوشی‌ها ازطریق پست نیز بدون نیاز به پرداخت هزینه‌‌ی ارسال برای مشتریان فراهم شده است.

علی فلاح پور - داریا همراه

فلاح‌پور در ادامه اعلام کرد که در ۴ ماه اخیر هر ماه به‌طور متوسط بین ۳۷۰۰ تا ۴۰۰۰ پذیرش گوشی انجام شده است که مراجعه‌ی بالای مردم برای دریافت خدمات پس از فروش را نشان می‌دهد. بخش عمده‌ای از این پذیرش در ماه‌های اخیر، به دلیل شیوع سویه‌ی امیکرون ازطریق مراجعه‌ی غیرحضوری و پستی انجام شده است.

مدیر خدمات پس از فروش داریا همراه، متوسط مدت‌زمان پذیرش گوشی برای تعمیر و رساندن دوباره‌ی آن به دست مشتری (شاخص‌ TAT) را ۴ روز، خدماتی که بیشتر از ۳ روز طول می‌کشند (شاخص LTP) را ۲۶ روز، نرخ بازگشت گوشی (شاخص CRR) در حداقل خود و نرخ رضایت مشتری (شاخص CMI) را از خدمات داریا همراه ۸۶ درصد عنوان کرد. داریا همراه در بخش پذیرش و خدمات پس از فروش، ۳۱ تکنسین دارد که ۸ نفر از آن‌ها مدرک تعمیرات سطح ۳ سامسونگ را دریافت کرده‌اند.

فلاح‌پور در ادامه از پایبندی داریا همراه به تمام عوامل ذکرشده در گارانتی‌های این شرکت گفت و اعلام کرد که شرکت متبوعش از نرم‌افزار اختصاصی خدمات پس از فروش خود به نام ERP برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مشتری استفاده می‌کند. این نرم‌افزار اختصاصی تجربه‌ی کاربری بهتری نسبت به دیگر نرم‌افزارهای مشابه موجود در کشور دراختیار مشتریان قرار می‌دهد.

علی فلاح پور - داریا همراه - کال سنتر

براساس ادعای فلاح‌پور، کال سنتر داریا همراه، اولین و تنها مرکز تماس ۲۴ ساعته در صنعت خدمات پس از فروش تلفن همراه در ایران است که حتی در لحظه‌ی تحویل سال نیز آماده‌ی خدمت‌رسانی به مشتریان خواهد بود. شاخص رضایت مشتری از سرویس خدمت‌رسانی داریا همراه ۸۶ درصد و رضایت‌مندی از نحوه‌ی برخورد پرسنل ۹۰ درصد اعلام شد.

فلاح‌پور درباره‌ی آموزش‌ها و خدمات یکپارچه‌ی تیم کال سنتر دارای همراه صحبت کرد و اضافه کرد که تمام پرسنل شرکت برای ارائه‌ی هرچه بهتر خدمات، حتی قبل از معرفی جهانی محصولات، آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند. او در انتها پرو‌ژ‌ه‌های آتی داریا همراه را به شرح زیر معرفی کرد:

  • ارائه‌ی خدمات به مشتریان ناشنوا یا کم‌شنوا به کمک پرسنل آموزش‌دیده برای برقراری تماس تصویری یا ازطریق مراجعه‌ی حضوری این افراد
  • ارائه‌‌ی خدمات در محل (In-home Service)
  • سرویس‌های دیجیتالی (Digital Service)
  • باشگاه VIP برای مشتریان گوشی‌های پرچم‌دار و ارائه‌ی خدمات ویژه به آن‌ها
  • باشگاه B2B برای ارائه‌ی خدمات متناسب با نیاز سازمان‌ها
  • استقرار سرویس در شهرهای فاقد نمایندگی
  • استفاده از جعبه‌های قابل بازیافت برای حمل‌و‌نقل گوشی‌های معیوب (Repair Box)
  • Fast Deliver & Fast Repair
  • داریا شارژ شو، تعبیه‌ی دستگاه‌های شارژ یا پاوربانک در مراکزی مانند فرودگاه‌ها
  • استفاده از هوش مصنوعی برای تحلیل تماس های دریافتی مراکز تماس

رضا امامی در پاسخ به خبرنگار زومیت درباره‌ی اینکه گوشی‌های خانواده‌ی S22 سامسونگ با چه پردازنده‌ای در ایران وارد می‌شوند، گفت:

با توجه به اینکه دیگر شرکت‌های وارد‌کننده، گوشی‌های خانواده گلکسی S22 را در هر دو نسخه‌ی مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون نسل ۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ وارد کرده‌اند، داریا همراه نیز همین روند را در پیش می‌گیرد؛ اما فعلاً تمام گوشی‌های واردشده به کشور تا قبل از سال ۱۴۰۱ به پردازنده‌ی اسنپدراگون نسل ۸ مجهز خواهند بود.

مدیر روابط عمومی داریا همراه درمورد نوسانات قیمتی پرچم‌داران سامسونگ این‌گونه توضیح داد:

این شرکت تلاش می‌کند تا برای تعدیل قیمت‌ها تعداد بالایی گوشی از این خانواده را به صورت ادامه‌دار در ایران تأمین کند، اما با توجه به اینکه داریا همراه به‌صورت عمده فروشی فعالیت می‌کند، نمی‌تواند دخل و تصرفی در قیمت‌های عرضه‌شده در بازار داشته باشد.
داریا همراه - رویداد

داریا همراه درحال‌حاضر تنها در حوزه‌ی واردات و ارائه‌ی خدمات پس از فروش برای انواع تبلت و گوشی سامسونگ فعالیت می‌کند و برای ورود به بخش‌های دیگر این برند مانند لپ‌تاپ‌ها یا حتی ورود به عرصه‌ی واردات برندهای دیگر برنامه‌ای ندارد. این شرکت اعلام کرد که سری دوم گوشی‌های خانواده‌ی سری S22 از روز ۲۳ اسفند در ایران و با همان قیمت سری اول عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات