به ادعای اپل باتری آیفون SE 2022 نسبت به نسل قبلی خود بهتر است

چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
طی مشخصاتی که اپل در صفحه‌ی آیفون SE 3 منتشر کرده است، طول عمر باتری آیفون اس‌ای ۲۰۲۲ نسبت به نسل پیشین خود بهبود پیدا کرده است.
تبلیغات

اپل دیشب طی مراسمی از نسل سوم آیفون SE رونمایی کرد که پیشرفت‌هایی مانند پشتیبانی از 5G با موج‌هایی پایین‌تر از فرکانس ۶ گیگاهرتز و بهره‌مندی از تراشه‌ی قدرتمند A15 بایونیک را به خود دیده است؛ اما اپل ادعا می‌کند که SE 3 با بدنه‌ی سنتی خود، طول عمر باتری بیشتری نسبت به آیفون SE 2020 دارد. دلیل این موضوع می‌تواند بزرگ‌تر شدن باتری از نظر ظرفیت باشد که ظاهراً این نظر در جریان یک نشست گروهی با خبرنگاران از طرف کوپرتینویی‌ها تأیید شده است.

اپل مانند همیشه مشخصات و جزئیات دقیقی از میان‌رده‌ی ۲۰۲۲ خود هم به اشتراک نگذاشته است و ما ظرفیت دقیق باتری را نمی‌دانیم، برای فهمیدن این موضوع باید منتظر کالبدشکافی اس‌ای جدید در روزهای آتی باشیم؛ اما توضیحات اپل در صفحه‌ی مشخصات آیفون SE 3 در مقایسه با نسل قبلی، خبر از بهبودهای خوبی به ما می‌دهند.

اپل برای نسل سوم آیفون SE، تا ۱۵ ساعت پخش ویدئو، تا ۱۰ ساعت استریم ویدئو و تا ۵۰ ساعت پخش موسیقی را وعده داده است؛ درحالی‌که آیفون SE 2020 قابلیت پخش ویدئو تا ۱۳ ساعت، تا ۸ ساعت استریم ویدئو و تا ۴۰ ساعت پخش موسیقی را داشت.

غول آمریکایی صنعت موبایل، نتایج و بهبودهای استفاده از باتری حجیم‌تر را در سری آیفون ۱۳ به‌طور واضح لمس کرده است؛ پس تعجبی ندارد که این شرکت بخواهد این تصمیم خود را در مورد SE جدید نیز تکرار کند؛ البته اگر به فکر طول عمر باتری بیشتر هستید، خرید یکی از اعضای خانواده‌ی آیفون ۱۳ منطقی‌تر است.

جالب است بدانید که آیفون ۱۳ مینی که کمترین طول عمر باتری را در بین سری آیفون ۱۳ دارد، می‌تواند تا ۱۷ ساعت پخش ویدئو، تا ۱۳ ساعت استریم آنلاین ویدئو و تا ۵۵ ساعت پخش موسیقی داشته باشد. این اعداد همگی بیشتر از چیزی است که برای آیفون SE ۳ اعلام شده است؛ گرچه آیفون اس‌ای ۲۰۲۲ از همان تراشه سری آیفون ۱۳ استفاده می‌کند، از نظر ابعاد از آیفون ۱۳ مینی بزرگ‌تر است و اینترنت 5G از نوع mmWave را که مصرف باتری بسیار زیادی دارد، پشتیبانی نمی‌کند. گفتنی است که اپل دقیقاً از همان ابعاد نسل دوم آیفون SE برای نسخه‌ی جدید استفاده کرده و شاید اگر تصمیم به افزایش ضخامت آن می‌گرفت، می‌توانست باتری حجیم‌تری را در بدنه‌ی آن جای دهد و بیش‌از‌پیش طول عمر باتری را بهبود بخشد.

درحالی‌که طول عمر باتری گوشی آیفون SE 2 نسبت به آیفون 8 اپل تفاوتی نداشت، نسل سوم آیفون SE پیشرفت خوبی به خود دیده است؛ پس اگر کاربر یکی از دو گوشی اپل با همین طراحی مشابه باشید، خرید نسل سوم می‌تواند امیدوارکننده باشد. برای شارژ شدن باتری SE 3، مانند نسل پیشین، می‌توان از یک آداپتور ۲۰ وات استفاده کرد که با نیم ساعت شارژ، حدود ۵۰ درصد از باتری گوشی را پر خواهد کرد.

آیفون اس‌ای ۲۰۲۲ با پشتیبانی از 5G نوع sub-6GHz، تراشه‌ی A15 بایونیک، قیمتی معادل ۴۳۰ دلار و با طول عمر باتری مشابه آیفون 12 مینی اپل عرضه می‌شود که همچنان طول عمر باتری کمتری از خانواده آیفون ۱۳ دارد. آیا این پیشرفت‌ها به‌قدری چشم‌گیر هستند که کاربران تمایل به خرید این گوشی داشته باشند؟ قیمت گوشی جدید نسبت به مشخصات و رقبایش را چطور ارزیابی می‌کنید؟ شما بگویید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات