پیکسل 6a احتمالاً با تراشه تنسور و ۶ گیگابایت رم عرضه خواهد شد

دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس نتایج فاش‌شده از بنچمارک گیک‌بنچ پیکسل 6a، این گوشی میان‌رده احتمالاً از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و تراشه‌ی تنسور بهره خواهد برد.
تبلیغات

از چندی پیش، تمرکز بسیاری از طرفداران سرسخت گوگل روی گوشی‌های پرچم‌دار بعدی این شرکت، یعنی سری پیکسل ۷ و نیز ساعت هوشمند موردانتظار پیکسل واچ است. در همین‌ حال از مدتی قبل، اخباری درباره‌ی پیکسل 6a منتشر شده است.

به‌گزارش فون‌آرنا، پیکسل 6a گوشی میان‌رده‌ای است که اولین اطلاعات درباره‌ی آن حدود سه ماه قبل منتشر شد و اخیراً جزئیاتی جدیدی از آن دردسترس قرار نگرفته است. انتظار می‌رود این گوشی مثل مدل محبوب پیکسل 5a 5G که اوت ۲۰۲۱ و در تعداد محدود عرضه شد، از فناوری 5G بهره ببرد. گفته می‌شود این گوشی احتمالاً از اوایل ماه و فقط در یک مدل در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

پیکسل 6a بنچمارک

با نزدیک‌شدن به تاریخ معرفی رسمی پیکسل 6a، جای تعجب نیست که ببینیم این محصول مجدداً به‌ سرتیتر بسیاری از وب‌سایت‌های خبری حوزه‌ی فناوری تبدیل شده است. گوگل سبک طراحی این گوشی را درمقایسه‌با مدل قبلی‌اش تغییر داده تا با سری پیکسل ۶ مطابقت داشته باشد. درحال‌حاضر، می‌توان با اطمینان زیاد گفت که این گوشی میان‌رده به‌جای تراشه‌ی 5G اسنپدراگون ۷۶۵، از تراشه‌ی ساخت گوگل، یعنی تنسور، بهره خواهد برد.

امتیاز عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای پیکسل 6a با نام رمز Bluejay در گیک‌بنچ به امتیاز عملکرد پیکسل ۶ شباهت بسیار زیادی دارد. سری پیکسل ۶ به تنسور مجهز است؛ پردازنده‌ای که شامل چهار هسته‌ی ۱٫۸ گیگاهرتزی و دو هسته‌ی ۲٫۲۵ گیگاهرتزی و دو هسته‌ی ۲٫۸ گیگاهرتزی است. بدین‌ترتیب، انتظار می‌رود عملکرد پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو و پیکسل 6a در یک سطح باشد. این در حالی است که در شایعات اولیه گفته شده بود پیکسل 6a از تراشه‌ی اسنپدراگون بهره خواهد برد.

بنچمارک پیکسل 6a

البته این نکته را نیز باید مدنظر قرار دهید که تنسور تراشه‌ای کاملاً بی‌عیب‌ونقص نیست و بسیاری از کاربران از گوگل به‌دلیل مشکلات فراوان این پردازنده در سری پیکسل ۶ انتقاد کرده‌اند.

براساس اطلاعات درج‌شده در فهرست بنچمارک گیک‌بنچ، گوشی پیکسل 6a از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و سیستم‌عامل اندروید ۱۲ بهره خواهد برد. سایر مشخصات این گوشی فعلاً درحد شایعه است و نمی‌توان با اطمینان کامل درباره‌شان صحبت کرد. در‌ادامه، به برخی از مشخصات و قابلیت‌های 6a اشاره خواهیم کرد.

  • نمایشگر ۶٫۲ اینچی اولد با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
  • دوربین اصلی ۱۲٫۲ مگاپیکسلی سونی IMX363
  • دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی سونی IMX386
  • دوربین جلو ۸ مگاپیکسلی IMX355
  • باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
  • پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۳۰ وات
  • ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی
  • ابعاد ۱۵۲٫۲ در ۸٫۷ در ۷۱٫۸ میلی‌متر

اگرچه پیکسل 6a با قیمت ارزان‌تر درمقایسه‌با برادران بزرگ‌تر خود از باتری کوچک‌تری بهره می‌برد، ظاهراً گوگل موفق شده است سرعت شارژ ۳۰ وات را در این گوشی ارائه دهد. البته این شرکت برای ارزان نگه‌داشتن قیمت گوشی جدیدش دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی به‌کاررفته در سری پیکسل ۶ را با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی جایگزین کرده است و ظاهراً از پشتیبانی از نرخ نوسازی چشمگیر در نمایشگر آن خبری نخواهد بود. میان‌رده‌ی بعدی گوگل احتمالاً فقط در مدل مجهز به ۶ گیگابایت حافظه‌ی عرضه خواهد شد؛ اما در برخی شایعه‌‌‌ها و گزارش‌ها، به مدل مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم این محصول نیز اشاره شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات