تصویر شماتیک فاش‌شده از آیفون 14 ابعاد واقعی بریدگی بالای نمایشگر این گوشی را نشان می‌دهد

یک‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
تصویر شماتیک جدیدی از طراحی احتمالی آیفون ۱۴ فاش شده است که ابعاد بریدگی جدید بخش دوربین را در بالای نمایشگر این گوشی نشان می‌دهد.
تبلیغات

تاکنون شایعات زیادی در‌ مورد تغییرات احتمالی در طراحی آیفون ۱۴ اپل و به‌خصوص بخش ناچ بالای صفحه‌نمایش این محصول وجود دارد. درحالی‌که گزارش‌های اولیه نشان می‌داد بریدگی فعلی به‌طور کامل حذف خواهد شد و اپل از طراحی پانچ‌هول در آیفون بعدی خود استفاده خواهد کرد، گزارش‌های جدید نشان می‌دهد این شرکت به‌جای پانچ‌هول قصد دارد از طراحی ترکیبی پانچ‌هول درکنار بریدگی بیضی‌شکل استفاده کند.

به گزارش 9to5Mac، طرح شماتیک جدیدی که به‌تازگی در ویبو منتشر شده است، نگاهی دقیق‌تر به تغییر طراحی بریدگی نمایشگر آیفون ۱۴ اپل ارائه می‌دهد و حالا می‌توان دید بهتری از ابعاد واقعی این بریدگی به‌دست آورد.

این تصویر جدید توسط یکی از کاربران ویبو به‌ اشتراک گذاشته شده است و ادعا می‌کند که ظاهر دقیق‌تری از آیفون ۱۴ پرو یا آیفون ۱۴ پرومکس ارائه می‌دهد. در این پست یک ویدئو نیز منتشر شده که روز شنبه توسط جان‌ پراسر نیز به‌ اشتراک گذاشته شد. پراسر در‌ مورد این طراحی گفت که به‌طور مستقل تأیید می‌کند که این طرح واقعی و دقیقاً نشان‌دهنده‌ی تغییری است که اپل در آیفون ۱۴ اعمال خواهد کرد.

طرح شماتیک أیفون ۱۴

همان‌طور که Apple Tracker نیز اشاره کرده، کاری که اپل در اینجا انجام می‌دهد این است که قطعات مربوط به بخش بریدگی را به‌طور مستقیم در صفحه‌نمایش اعمال خواهد کرد. اگرچه این تغییرات به‌ احتمال زیاد بحث‌برانگیز خواهد بود، اما از نظر تئوری نسبت به طراحی بریدگی بالای نمایشگر آیفون‌های فعلی، کوچک‌تر است.

برنامه‌ریزی اپل برای استفاده از طراحی ترکیبی پانچ‌هول و بریدگی بیضی‌شکل، اولین‌بار در اوایل سال جاری توسط راس یانگ تحلیلگر Display Supply Chain Consultants گزارش شد. این گزارش با خبرهای قبلی که نشان می‌داد اپل در‌ حال برنامه‌ریزی برای استفاده از طراحی پانچ‌هول ساده‌ شبیه به بسیاری از گوشی‌های اندرویدی است، در تضاد بود.

بر‌ اساس گزارش‌های قبلی، سری آیفون ۱۴ در دو اندازه نمایشگر مختلف (۶٫۱ اینچ و ۶٫۷ اینچ) عرضه خواهد شد. بدین‌ترتیب انتظار می‌رود امسال شاهد معرفی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس با نمایگشر ۶٫۱ اینچی و آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس با نمایشگر ۶٫۷ اینچی باشیم.

یکی از نکات مهمی که باید مدنظر داشته باشید این است که آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس، احتمالاً تنها مدل‌هایی خواهند بود که از طراحی جدید پانچ‌هول و بریدگی بیضی‌شکل بهره خواهند برد و ممکن است دو مدل دیگر بریدگی مدل‌های قبلی را همچنان حفظ کنند.

علاوه‌براین شایعات حاکی از آن است که سایر نشانه‌های ظاهری آيفون ۱۴ از سبک طراحی آیفون ۴ الهام خواهد گرفت. این تغییرات شامل مواردی مثل دکمه‌های گرد تنظیم بلندی صدا و طراحی شیشه‌ای است. ظاهراً اپل قصد دارد شاسی آیفون‌های بعدی خود را نیز تغییر داده و آن‌ها را از جنس تیتانیوم تولید کند. همچنین گفته شده سری آیفون ۱۴ از شاسی ضخیم‌تری بهره خواهد برد که احتمالاً باعث حذف برآمدگی دوربین روی این گوشی خواهد شد.

انتظار می‌رود اپل در ماه سپتامبر از سری آیفون ۱۴ رونمایی کند. مثل همیشه پیش‌بینی می‌شود شایعات مرتبط با این محصول در ماه‌های منتهی به معرفی رسمی آن، جزئیات دقیق‌تر و کامل‌تری را در‌ مورد این گوشی ارائه دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات