موتورولا Edge 30 Pro معرفی شد؛ رقیب گلکسی S22 اولترا با مشخصات جذاب و قلم استایلوس

جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
موتورولا از گوشی پرچم‌دار Edge 30 Pro با مشخصات فنی مشابه Edge X30، مدل اختصاصی بازار چین برای باقی نقاط دنیا پرده برداشت.
تبلیغات

موتورولا از گوشی پرچم‌دار Edge 30 Pro با مشخصات فنی جذاب و قیمتی مقرون‌به‌صرفه برای بازارهای جهانی پرده‌برداری کرد؛ این دستگاه که در بازار آمریکا با نام Edge Plus (2022) به‌فروش خواهد رفت، به‌لطف پشتیبانی از قلم استایلوس، رقیبی برای گلکسی S22 اولترا، پرچم‌دار تمام‌عیار سامسونگ به‌شمار می‌آید.

اج ۳۰ پرو شباهت بسیاری به نسل پیشین دارد؛ البته طراحی بدنه کمی مستطیلی‌تر و گونیایی‌تر به‌ نظر می‌رسد. از نمایشگر گوشی لایه‌ای از جنس گوریلا گلس ۳ محافظت می‌کند؛ درحالی‌که پنل پشتی از جنس گوریلا گلس ۵ است. طراحان موتورولا برای پایین نگه‌داشتن قیمت تمام‌شده‌ی گوشی، فریم را از جنس پلاستیک و حسگر اثر انگشت را یکپارچه با کلید پاور در نظر گرفته‌اند.

موتورولا اج ۳۰ پرو - آبی

پرچم‌دار جدید موتورولا در رنگ‌های سفید و آبی به‌فروش می‌رسد و از گواهی IP52 بهره می‌برد؛ بدین‌مفهوم که اج ۳ پرو روی کاغذ مقابل پاشش قطرات آب مقاوم است و احتمالاً نمی‌توان آن را در آب غوطه‌ور ساخت.

Edge 30 Pro‌ از نمایشگر ۶٫۷ اینچی +FHD با پنل pOLED بهره می‌برد و امکان سوئیچ خودکار بین نرخ‌های نوسازی ۶۰، ۹۰، ۱۲۰ و ۱۴۴ هرتز را دارد. این گوشی دو اسپیکر استریو با پشتیبانی از صدای Dolby Atmos نیز در بطن خود دارد.

گوشی جدید موتورولا از مجموعه‌ی دوربین سه‌گانه بهره می‌برد: دو حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با لنزهای واید و اولتراواید به‌همراه ماژول ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج. حسگر دوربین اصلی از پیکسل‌های بسیار بزرگ ۱٫۰ میکرومتری در کنار لنز f/1.8‌ با پشتیبانی از لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس خودکار تشخیص فاز چند جهته بهره می‌برد؛ در حالی‌که دوربین اولتراواید از حسگری با پیکسل‌های کوچک‌ترِ ۰٫۶۴ میکرومتری، لنز f/2.2 و زاویه‌ی دید ۱۱۴ درجه استفاده می‌کند.

موتورولا اج ۳۰ پرو - سفید

اج ۳۰ پرو امکان عکاسی ماکرو با دوربین اولتراواید خود را دارد. فیلم‌برداری با دوربین اصلی تا سقف 8K با نرخ ۲۴ فریم‌برثانیه و دوربین اولتراواید تا سقف 4K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه ممکن است و در سوی دیگر، دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی با لنز f/2.2 را می‌بینیم.

مطابق انتظار، قدرت پردازشی اج ۳۰ پرو را تراشه‌ی ۴ نانومتری Snapdragon 8 Gen 1 تأمین می‌کند. پرچم‌دار موتورولا در آمریکا با رم ۸ یا ۱۲ گیگابایتی LPDDR5 و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی UFS 3.1 به‌فروش می‌رسد؛ در حالی‌که کاربران اروپایی این گوشی را تنها در یک نسخه‌ی ۱۲ | ۲۵۶ گیگابایتی در‌ اختیار خواهند داشت.

موتورولا اج ۳۰ پرو - قاب کتابی

پرچم‌دار جدید موتورولا از باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد و از شارژ سیمی و بی‌سیم ۶۸ و ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند. نسخه‌ی اروپایی اج ۳۰ پرو با شارژر ۶۸ وات به‌فروش خواهد رسید؛ در حالی‌‌که مدل آمریکایی یک شارژر ۳۰ وات درون جعبه‌اش خواهد داشت.

گوشی Edge 30 Pro با سیستم‌عامل اندوید ۱۲ و رابط کاربری اختصاصی My UX در‌ دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. شرکت سازنده دو سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و سه سال به‌روزرسانی امنیتی را برای دستگاه جدیدش وعده می‌دهد.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های موتورولا اج ۳۰ پرو به پشتیبانی آن از قلم استایلوس بازمی‌گردد. موتورولا در ماه‌های آتی یک قلم استایلوس مقرون‌به‌صرفه به‌همراه قاب کتابی برای پرچم‌دار جدیدش ارائه می‌دهد که از‌ طریق همین قاب، قلم در پشت گوشی قرار می‌گیرد و از همان‌جا نیز شارژ می‌شود.

Edge 30 Pro طی ماه‌های آتی در بازار‌های آمریکا و اروپا با ۱۰۰ دلار تخفیف ابتدایی، به‌ترتیب با ۸۹۹٫۹۹ دلار و در بازار اروپا با قیمت ۷۹۹٫۹۹ یورو به‌فروش خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات