با اندروید 13 می‌توانید ویندوز 11 را روی گوشی خود اجرا کنید

دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
توسعه‌دهنده‌ای از پشتیبانی بهبودیافته‌ی مجازی‌سازی اندروید ۱۳ به‌طور گسترده استفاده کرده است تا ویندوز ۱۱ را روی گوشی پیکسل ۶ خود اجرا کند.
تبلیغات

شاید اندروید ۱۳ در نگاه اول پیشرفت خیلی بزرگی به‌نظر نرسد. این نسخه از اندروید از انتخابگر ایمن عکس ئ نمادهای موضوعی و مجوز وای‌فای جدید بهره می‌برد؛ اما ظاهراً کاربران می‌توانند با این به‌روزرسانی، سیستم‌عامل‌های جایگزین مثل ویندوز ۱۱ را با استفاده از ماشین مجازی (VM) روی گوشی خود اجرا کنند.

به‌گزارش اندروید اوتوریتی، دنی لین، توسعه‌دهنده‌ی وب و اپلیکیشن‌های اندروید، موفق شده است ویندوز ۱۱ را در گوشی پیکسل ۶ روی ماشین مجازی اجرا کند. شایان‌ ذکر است که این گوشی اولین نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۳ را اجرا می‌کرد.

لین گفت اگرچه شتاب‌دهنده‌ی سخت‌افزاری پردازنده‌ی گرافیکی در این روش پشتیبانی نمی‌شود، ویندوز ۱۱ روی گوشی وی روان اجرا شده است. او حتی ویدئویی منتشر کرد که نشان می‌دهد Doom در ویندوز ۱۱ روی ماشین مجازی در حال اجرا است.

البته ویندوز ۱۱ تنها سیستم‌عاملی نبود که لین روی پیکسل ۶ اجرا کرده است؛ زیرا وی موفق شده است برخی از توزیع‌های لینوکس را نیز روی گوشی خود اجرا کند.

حال، ویندوز ۱۱ چگونه روی اندروید اجرا شده است؟ میشال رحمان، سردبیر Esper و سردبیر سابق وب‌سایت اندروید‌پلیس، توضیح می‌دهد که اندروید ۱۳ در پیکسل ۶ از چهارچوب مجازی‌سازی جدیدی پشتیبانی می‌کند. وی دراین‌باره در پست وبلاگی کامل توضیح داده است؛ ولی به‌طور خلاصه باید اشاره کنیم گوگل تلاش زیادی برای ایجاد چهارچوب مجازی‌سازی بهتر در اندروید ۱۳ انجام داده است که امکان اجرای آن احتمالاً در انواع دستگاه‌های اندرویدی فراهم خواهد بود.

ویندوز ۱۱ روی اندروید ۱۳
ویندوز ۱۱ روی اندروید ۱۳
ویندوز ۱۱ روی اندروید ۱۳
ویندوز ۱۱ روی اندروید ۱۳
لینوکس روی اندروید ۱۳
لینوکس روی اندروید ۱۳
لینوکس روی اندروید ۱۳
لینوکس روی اندروید ۱۳

این اولین‌باری نیست که اجرای ویندوز ۱۱ آرم را روی گوشی‌های اندروید شاهد هستیم؛ چراکه پیش‌ازاین انجمنی به‌ نام Renegade Project نیز ویندوز ۱۰ آرم و ویندوز ۱۱ آرم مایکروسافت را روی دستگاه‌های مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ اجرا کرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات