شیائومی: قصد داریم رقابت «مرگ و زندگی»‌ را با اپل در بازار گوشی‌های پریمیوم آغاز کنیم

جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بنیان‌گذار شیائومی اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد رقابت همه‌جانبه‌ای را با اپل در بازار گوشی‌های پریمیوم آغاز کند.
تبلیغات

اپل مدت‌ها است حاکم بلامنازع بازار گوشی‌های هوشمند پریمیوم محسوب می‌شود؛ به‌طوری که با نزدیک‌ترین رقیب خود، یعنی سامسونگ فرسنگ‌ها فاصله دارد. بااین‌حال، لی جون، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی شیائومی، در اظهاراتی جالب اعلام کرده که قصد دارد رقابتی سختی را با اپل در بازار گوشی‌های پریمیوم آغاز و به‌نوعی خلأ حضور هواوی را جبران کند.

همان‌طور که می‌دانید هواوی پیش از تحریم‌های ایالت متحده آمریکا بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های چینی بالای ۶۰۰ دلار بود؛ شرکتی که اکنون حال و روز خوشی ندارد و آخرین آمار نشان می‌دهد که به رتبه نهم پرفروش‌ترین برندهای جهانی گوشی‌های هوشمند سقوط کرده است. لی می‌گوید:

ما قصد داریم به‌طور کامل معیارهایمان را از نظر محصول و تجربه در‌ برابر اپل قرار دهیم و در سه سال آینده به بزرگ‌ترین برند تولیدکننده‌ی گوشی‌های پریمیوم چین تبدیل شویم.

بنیان‌گذار هواوی رقابت با اپل در بخش گوشی‌های هوشمند رده‌بالا را «جنگ مرگ و زندگی» توصیف می‌کند که شیائومی باید بر آن غلبه کند. جالب است بدانید که اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۱، با پشت سر گذاشتن ویو به برترین برند گوشی هوشمند در چین برای اولین بار در شش سال گذشته تبدیل شد. کوپرتینویی‌ها همچنین در آمار فروش جهانی نیز سامسونگ را پشت‌سر گذشته‌اند؛ به‌طوری که از هر پنج گوشی هوشمند فروخته‌شده، یکی آیفون است.

گفته می‌شود، غول چینی صنعت موبایل قصد دارد با متمایز ساختن خود از سایر برندهای چینی گوشی‌های هوشمند اندرویدی، مشتریان بیشتری را جذب کند. این امر مستلزم افتتاح ۲۰ هزار فروشگاه خرده‌فروشی جدید در چین طی سه سال آینده است. این شرکت همچنین در حال سرمایه‌گذاری تقریباً ۱۶ میلیارد دلاری در تحقیق‌وتوسعه طی پنج سال آینده است.

به‌طور کلی، شیائومی در سالیان اخیر با گذر از شرکتی استارتاپ‌گونه و با رشد خیره‌کننده‌اش، خود را بین بزرگان دنیای فناوری جای داده؛ به‌طوری که این شرکت در حال‌ حاضر یکی از نقش‌آفرینان مهم بازار گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید و گستره‌ی فعالیت‌هایش را به بخش‌های دیگری همچون لوازم خانگی، پوشیدنی‌ها، حوزه‌ی رباتیک و... نیز افزایش داده است.

بااین‌حال، در خارج از چین، هنوز تصور می‌شود که شیائومی تنها برندی برای تولید محصولات مقرون‌به‌صرفه است و غول چینی نیز به‌خوبی می‌داند که برای رقابت با محصولات بالارده یا پریمیوم باید این دیدگاه را تغییر دهد. تحقیق و توسعه می‌تواند نقطه‌ی عطفی برای تولید محصولات بهتر و افزایش ارزش برند شیائومی در خارج از مرزهای چین باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات