جعبه‌گشایی و نگاه نزدیک به نوا ۹ هواوی

یک‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
نوا ۹ جدیدترین میان‌رده‌ی هواوی با ویژگی‌هایی همچون بدنه‌ی باکیفیت و صفحه‌نمایش OLED و دوربین کارآمد ۵۰ مگاپیکسلی، به نبرد رقبای سرسختی همچون گلکسی A52s و شیائومی ۱۱ لایت 5G آمده است.
تبلیغات

هواوی با خانواده‌ی نوا همواره تلاش کرده است تا پاره‌ای از ویژگی‌های محصولات پرچم‌دارش را با برچسب قیمتی معقولی دراختیار کاربران جوان قرار دهد. چینی‌ها با سری Nova 9 نیز در همین مسیر گام برمی‌دارند؛ محصولی که مدل پایه‌ی آن به‌تازگی وارد بازار ایران شده است و با ویژگی‌هایی همچون بدنه‌ی شیشه‌ای، نمایشگر OLED و تراشه‌ی اسنپدراگون 778G رقیب مستقیم دستگاه‌هایی همچون گلکسی A52s و شیائومی ۱۱ لایت به‌شمار می‌آید.

در‌ادامه، با زومیت همراه باشید تا به گوشی میان‌رده‌ی هواوی نوا ۹ از نزدیک نگاهی بیندازیم. زومیت به‌زودی بررسی تخصصی متنی و ویدئویی این گوشی هوشمند را نیز منتشر خواهد کرد.

جعبه‌گشایی نوا ۹

تماشا در یوتیوب

نگاه نزدیک به نوا ۹

تماشا در یوتیوب

طراحی و نمایشگر

اگرچه با محصولی میان‌رده طرف هستیم، نوا ۹ به‌لطف بدنه‌ی شیشه‌ای و نمایشگر خمیده‌اش تا حدودی حس‌وحال دستگاه‌های پرچم‌دار را انتقال می‌دهد؛ هرچند فریم پلاستیکی گوشی اندکی از کیفیت این حس‌وحال می‌کاهد. نوا ۹ در رنگ‌های آبی، مشکی، سبز و بنفش به‌فروش می‌رسد که حداقل رنگ مشکی آن با پوشش براقش، به‌راحتی آثار انگشت و چربی را به خود می‌گیرد.

هواوی نوا ۹

نوا ۹ با ابعاد ۷٫۸ × ۷۳٫۷ × ۱۶۰ میلی‌متری‌اش به‌خوبی در دست جای می‌گیرد و با وزن سبک ۱۷۵ گرمی‌ خود در استفاده‌ی مداوم باعث خستگی مچ دست نمی‌شود. میان‌رده‌ی هواوی از نمایشگری ۶٫۵۷ اینچی با حاشیه‌های باریک بهره می‌برد که غیر از حفره‌ی کوچکی در میانه‌‌ی لبه‌ی بالایی‌اش، عامل مزاحم دیگری را دورتادور خود نمی‌بیند.

 نمایشگر هواوی نوا ۹ از نمای نزدیک

نمایشگر نوا ۹ جزو ویژگی‌های مهم آن به‌حساب می‌آید. این گوشی هوشمند از پنل OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و از محتوای HDR10 پشتیبانی می‌کند و به‌ادعای هواوی به‌لطف نمایش یک‌میلیارد رنگ، پوشش کاملی از فضای رنگی وسیع DCI P3 نیز دارد. در نگاه نخست، نمایشگر رنگ‌های چشم‌نوازی تولید می‌کند؛ اما برای اطلاع از عملکرد دقیق آن، حتماً منتظر بررسی نوا ۹ در زومیت باشید.

نرم‌افزار، سخت‌افزار و باتری نوا ۹ هواوی

درحال‌حاضر، نوا ۹ از سیستم‌عامل اندروید ۱۱ با رابط کاربری EMUI 12 بهره می‌برد. مطابق‌ انتظار از سرویس‌های گوگل خبری نیست و اپلیکیشن‌ها برای سرویس‌دهی بهتر باید به سرویس‌های موبایل خود هواوی (HMS) متکی باشند. هواوی می‌گوید نوا ۹ در آینده به سیستم‌عامل HarmonyOS 2.0 به‌روز خواهد شد.

اپ گالری روی هواوی نوا ۹

در نگاه نخست، EMUI 12 جلوه‌های بصری جذابی دارد و برای کسانی‌ که وابستگی عمیقی به سرویس‌های گوگل ندارند، قابلیت‌های متعددی ارائه می‌دهد. برای آنکه اطلاعات کاملی از سیستم‌عامل و رابط کاربری هواوی کسب کنید، منتظر بررسی متنی و ویدئویی عمیق EMUI در زومیت بمانید.

نوا ۹ مانند محصولاتی همچون گلکسی A52s، توان پردازشی خود را با تراشه‌ی ۶ نانومتری و میان‌رده‌ی Snapdragon 778G تأمین می‌کند؛ البته با این تفاوت که میان‌رده‌ی چینی‌ها به‌جای مودم 5G از ماژول 4G بهره می‌گیرد. نوا 9 با تراشه‌ی میان‌رده‌اش عملکرد مطلوب و روانی را در عموم کاربری‌ها به‌ارمغان می‌آورد. میان‌رده‌ی هواوی در دو مدل با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی فروخته می‌شود.

هواوی نوا ۹

میان‌رده‌ی توانمند هواوی انرژی موردنیازش را به‌کمک باتری نه‌چندان حجیم ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی‌ تأمین می‌کند. هنوز نمی‌توانیم قضاوت صحیحی از شارژدهی نوا ۹ داشته باشیم؛ اما با قاطعیت می‌توانیم یکی از ویژگی‌های اصلی‌ آن را شارژر بسیار سریعش بدانیم. درحالی‌که رقبا از شارژرهای ۲۵ یا ۳۳ واتی بهره می‌برند، به‌ادعای هواوی، نوا ۹ با شارژر ۶۶ واتی خود برای شارژ کامل فقط به ۳۸ دقیقه زمان نیاز دارد.

دوربین نوا ۹ هواوی

هواوی روی قابلیت‌های دوربین نوا ۹ مانور بسیاری می‌دهد. میان‌رده‌ی چینی‌ها از ترکیب دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لنز f/1.9، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی با لنز f/2.2، دوربین ماکرو و عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین پشتی استفاده می‌کند؛ درحالی‌که عکس‌های سلفی را نیز با دوربینی به‌وضوح ۳۲ مگاپیکسل می‌گیرد.

چینی‌ها می‌گویند حسگر ۵۰ مگاپیکسلی دوربین اصلی از فیلتر رنگی RYYB بهره می‌برد و درمقایسه‌با حسگرهای مجهز به فیلتر مرسوم RGGB تا ۴۰ درصد نور بیشتری جذب می‌کند؛ موضوعی که روی کاغذ درنهایت به ثبت عکس‌های روشن‌تر در تاریکی شب می‌انجامد.

طراحی پشت هواوی نوا ۹

هواوی با دوربین نوا ۹ روی قابلیت‌هایی همچون فیلم‌برداری 4K با دوربین اصلی و سلفی، ضبط هم‌زمان با دوربین پشتی و جلویی، لرزش‌گیر هوشمند تصویر (مبتنی‌بر هوش مصنوعی) و ثبت عکس‌های واقع‌گرایانه متمرکز است؛ البته به‌زودی در بررسی نوا ۹ صحت‌و‌سقم ادعاهای هواوی را متوجه خواهیم شد.

نوا ۹ درمجموع میان‌رده‌ای کارآمد است که روی کاغذ ویژگی‌های جذابی همچون نمایشگر OLED، بدنه‌ی شیشه‌ای، شارژ سریع ۶۶ واتی و دوربین توانمند را دراختیار کاربر می‌گذارد؛ اما باید دید که آیا عملکرد آن در دنیای واقعی به‌اندازه‌ای رضایت‌بخش است که بتوانیم آن را به رقبای کره‌ای و چینی دیگر ترجیح بدهیم یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات