نگاهی به گذشته؛ طراحی بحث‌برانگیزی که برخلاف تصور متعلق به آیفون X نبود

سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
قبل از معرفی آیفون X، شایعه‌ها می‌گفتند اپل در این گوشی فناوری تاچ ID را به پنل پشتی منتقل می‌کند. یکی از افشاگران نام‌آشنا اخیراً به این طراحی بحث‌برانگیز اشاره کرده است.
تبلیغات

بن گسکین، افشاگر شناخته‌شده‌ی صنعت موبایل، روز گذشته باری دیگر به طراحی بحث‌برانگیزی اشاره کرد که تا پیش از رونمایی آیفون X در سال ۲۰۱۷ بسیار خبرساز شده بود. در آن زمان افشاگران اعتقاد داشتند اپل فناوری تاچ ID را به پنل پشتی منتقل می‌کند.

بر‌ اساس گزارش اپل اینسایدر، حدوداً پنج سال پیش، زمانی که شایعه شد اپل تصمیم گرفته طراحی نمادین آیفون‌ها را کنار بگذارد و دکمه‌ی هوم و حاشیه‌ی بالا و پایین صفحه‌نمایش را حذف کند، این سؤال ذهن همه را درگیر کرد که اپل چگونه در نسل جدید آیفون فرایند احراز هویت کاربر را انجام خواهد داد. اپل در نهایت از فناوری فیس ID پرده برداشت، بااین‌حال شایعه‌های اولیه می‌گفتند شرکت کوپرتینویی همچنان به تاچ ID وفادار می‌ماند و آن را به زیر صفحه‌نمایش می‌برد یا به پنل پشتی منتقل می‌کند.

مدت زیادی نگذشته بود که افشاگران بازهم دست به کار شدند و تصاویری منتسب به آیفون X منتشر کردند. در آن تصاویر شاهد دستگاهی بودیم که حاشیه‌ی بالا و پایین داشت و از نمایشگری با گوشه‌های غیرگرد استفاده می‌کرد. گوشی مورد اشاره در پنل پشتی آلومینیومی خود میزبان حسگر اثر انگشت (تاچ ID) درون حفره‌ای دایره‌ای‌شکل بود.

Once, it was true. pic.twitter.com/OgvkNzicsR— DuanRui (@duanrui1205) May 19, 2021

میزان گسترده بودن شایعه‌های منتسب به نسل جدید آیفون در آن زمان به حدی زیاد بود که برخی از کاربران مدعی شدند خود این شرکت پشت شایعه‌ها است. این کاربران گفتند اپل با چنین کاری قصد دارد انتظارات مشتریان را پایین بیاورد و اطلاعات نادرست به شایعه‌ها تزریق کند. ممکن است اپل در ابتدا از آنچه در تصاویر بالا می‌بینید به‌عنوان پروتوتایپ آیفون X به صورت داخلی استفاده کرده باشد.

Why do I think that Apple itself made it? It’s too detailed.As if this was one of the prototypes, but I think it's clear that Apple never really considered this design with Touch ID, having an iPhone X with Face ID in its sleeve 👌 pic.twitter.com/zyAFU7JNNT— Ben Geskin (@BenGeskin) January 31, 2022

این‌که واقعاً اپل پشت شایعه‌ها بود یا نه سؤالی است که پس از گذر سال‌ها جوابش را نفهمیده‌ایم و احتمالاً هیچ‌گاه نخواهیم فهمید؛ بااین‌حال این طراحی مرموز آیفون همچنان در شبکه‌های اجتماعی بحث‌برانگیز است.

تا پاییز امسال، پنج سال است آیفون‌های پرچم‌دار اپل تاچ ID ندارند، اما شایعه‌های جدید می‌گویند احتمال دارد این فناوری دوباره در آیفون‌ها متولد شود. گفته می‌شود اپل در حداقل چند مدل از آیفون 13 فناوری تاچ ID را در زیر صفحه‌نمایش آزمایش کرده، اما در‌ نهایت تصمیم گرفته بر این ایده جامه‌ی عمل نپوشاند.

مقاله‌های مرتبط:

مینگ‌چی کو، تحلیلگر خوش‌سابقه‌ی صنعت فناوری با تمرکز روی محصولات اپل، اواخر سال ۲۰۲۱ گفت: «کوپرتینونشین‌ها در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۳ حداقل یک مدل آیفون جدید را با فناوری تاچ ID در زیر صفحه‌نمایش معرفی خواهند کرد.» شایعه‌های دیگری به احتمال عرضه‌ی مدل بزرگ‌تری از آیفون SE اشاره کرده‌اند که تاچ ID را به درون دکمه‌ی پاور می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات