ظاهراً مشکل در زنجیره تأمین خانواده گلکسی اس ۲۲ جدی به‌نظر می‌رسد

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌گفته‌ی جان پراسر، سامسونگ در زنجیره‌ی تأمین گوشی‌های هوشمندش با مشکلاتی مواجه است که می‌تواند عرضه‌ی خانواده‌ی گلکسی اس ۲۲ را به‌تأخیر بیندازد.
تبلیغات

سامسونگ قصد دارد در ۲۰ بهمن با برگزاری رویداد آنپکد نسل بعدی گوشی‌های هوشمند سری «S» را درکنار سایر محصولاتش رونمایی کند. بااین‌حال، توییتی از جان پراسر، افشاگر نام‌آشنای دنیای تکنولوژی، نشان می‌دهد که ممکن است تمامی مدل‌های گلکسی اس ۲۲ به‌دلیل مشکلات زنجیره‌ی تأمین با تأخیر عرضه شوند.

این نخستین‌بار نیست که گفته می‌شود این خانواده از گوشی‌های هوشمند سامسونگ با تأخیر عرضه می‌شوند. برای مثال، چندی پیش گزارشی منتشر و در آن ادعا شد که برخی از مدل‌ها حتی ممکن است تا سه ماه پس از رونمایی دردسترس باشند! بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که بازه‌های تخمینی جان پراسر خوش‌بینانه‌ترین حالت هستند.

افشاگر یادشده می‌گوید که پیش‌فروش تمامی مدل‌ها طبق برنامه‌ی گذشته در ۹ فوریه (۲۰ بهمن) انجام خواهد شد. بااین‌حال، عرضه‌ی گلکسی اس ۲۲ اولترا در بهترین حالت به ۲۵ فوریه (۶ اسفند) موکول می‌شود؛ درحالی‌که گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس در ۱۱ مارس (۲۰ اسفند) عرضه خواهند شد. دقیقاً مشخص نیست چه مشکلی در زنجیره‌ی تأمین به تأخیر در عرضه منجر شده است؛ اما اگر به‌خاطر بیاورد، شایعات پیش از معارفه‌ی رسمی اگزینوس ۲۲۰۰ حاکی از آن بودند که تراشه‌ی مذکور با مشکلات حرارتی مواجه است و سامسونگ برای جلوگیری از آن، فرکانس کاری هسته‌ها را کاهش خواهد داد.

حتی در مقطعی گفته می‌شد که سامسونگ امسال در خانواده‌ی گلکسی اس ۲۲ از تراشه‌های اختصاصی خود به‌دلیل مشکل یادشده استفاده نخواهد کرد؛ بنابراین، پیش‌بینی می‌کنیم که SOC (سیستم-روی-چیپ) جدید شرکت کره‌ای درکنار کمبود جهانی قطعات نیمه‌هادی یکی از دلایل تأخیر در عرضه باشد.

همان‌طورکه در ابتدا اشاره کردیم، تقریباً تمامی مشخصات هر سه گوشی از این خانواده افشا شده است و می‌توانید با مراجعه به این لینک، آخرین اخبار مرتبط با محصولات سامسونگ و گوشی‌های هوشمند جدید این شرکت را مرور کنید. به‌طورکلی، در سالیان اخیر افشای جزئیات و مشخصات محصولات در دست ساخت شرکت‌ها پیش از عرضه‌ی رسمی آن‌ها به شرایطی معمول تبدیل شده است.

به‌عبارت‌دیگر، در دوره‌ای از صنعت تکنولوژی قرار داریم که بیش از هر زمان دیگری اتفاقات آن پیش‌بینی‌شدنی است و این می‌تواند به کاهش هیجان رویدادها و محصولات آینده منجر شود. این مشکل فقط به افشاگران مربوط نمی‌شود؛ زیرا گاهی خود شرکت‌ها برای دیده‌شدن در فضای مجازی و بازاریابی محصولاتشان، اطلاعات را به‌اشتراک می‌گذارند و تقریباً تمامی جزئیات را پیش از موعد نمایان می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات