رندهای جدید طراحی مدرن آیپاد تاچ نسل ۸ را به تصویر می‌کشند

شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
رندرهای منتشرشده نسل بعدی آیپاد تاچ را در شاسی بازطراحی‌شده و نمایشگری با حاشیه‌های بسیار اندک نشان می‌دهند.
تبلیغات

آیپاد محصولی محسوب می‌شود که بخش مهمی از هویت و تاریح اپل را شکل می‌دهد و می‌توان آن را موفقیتی دانست که اهالی کوپرتینو را از ورشکستگی به‌ شرکتی چندتریلیون‌دلاری تبدیل کرد. بااین‌حال، می‌دانیم که با رونمایی گوشی‌های آیفون، نقش این دستگاه‌های صوتی که زمانی عامل اصلی انقلاب صنعت موسیقی دیجیتال بودند، رفته‌رفته کم‌رنگ‌تر شد.

درواقع، تنها بازمانده از این خانواده از محصولات اپل، آیپاد تاچ است که آخرین به‌روزرسانی سخت‌افزاری‌اش به سال ۲۰۱۹ باز می‌گردد. بااین‌حال، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد اپل در حال ساخت آخرین نسل آیپاد با طراحی مدرنی است که شاید بتوان آن را وداعی باشگوه با پدر معنوی گوشی‌های آیفون دانست. اکنون، طراحی در توییتر با نام کاربری MajinBuOfficial تصاویر مفهومی جالبی از آیپاد تاچ نسل ۴ به‌اشتراک گذاشته است که می‌تواند ما را با مؤلفه‌های طراحی احتمالی این محصول بیشتر آشنا کند.

رندر منتسب به آیپاد تاچ نسل ۸
رندر منتسب به آیپاد تاچ نسل ۸
رندر منتسب به آیپاد تاچ نسل ۸
رندر منتسب به آیپاد تاچ نسل ۸
رندر منتسب به آیپاد تاچ نسل ۸
رندر منتسب به آیپاد تاچ نسل ۸
رندر منتسب به آیپاد تاچ نسل ۸

تصاویر رندر نشان می‌دهند که طراحی نسل بعدی آیپاد شباهت زیاد به آیپد ایر ۴ دارد. فریم دستگاه کاملاً تخت شده و سطح پشتی نیز میزبان ماژل دوربین تکی کاملاً جدید است. بااین‌حال، درحقیقت بیشترین تغییر در نمای جلویی دستگاه خلاصه می‌شود؛ جایی که حاشیه‌ها درمقایسه‌با نسل قبل کاهش چشمگیری یافته‌اند و به‌نوعی با آیفون SE طرف هستیم که طرف‌داران سال‌ها منتظر آن هستند. باوجوداین، ما همچنان درباره‌ی نسل بعدی آیپاد صحبت می‌کنیم و طبیعتاً به‌دلیل پشتیبانی‌نکردن از سیم‌کارت، نمی‌توان آن را جایگزین تمام‌عیار برای گوشی هوشمند در نظر گرفت.

همان‌طور‌که گفتیم، حاشیه باریک و متقارن نمای جلویی دستگاه را بسیار مدرن کرده‌اند و به‌نظر می‌رسد که دوربین سلفی نیز در حاشیه بالایی نمایشگر پنهان شده است. جزئیات دیگر مشاهده‌کردنی نیستند؛ اما می‌توان تصور کرد که در فریم پایینی این دستگاه همچنان درگاه لایتنینگ و جک ۳/۵ میلی‌متری صدا تعبیه شده باشد. به‌طورکلی، اطلاعات درباره‌ی آیپاد نسل ۸ بسیار کم است و حتی این احتمال وجود دارد که اپل هیچ‌وقت آن را رونمایی نکند؛ اما اگر آخرین نسل آیپاد مطابق با این رندرها باشد، قطعاً می‌تواند طرف‌داران بسیاری را به خرید ترغیب کند.

جالب است بدانید که قبلاً گفته می‌شد که اپل آیپاد جدید را به‌عنوان دستگاه جانبی هدست واقعیت افزوده برای فروش در بازه‌ی تعطیلات کریسمس ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی کرده است و ظاهراً می‌تواند تجربه‌ی دیوانه‌کننده صوتی برای هدست یادشده به‌ارمغان آورد و کنترل‌کننده‌ای عالی برای غوطه‌ورشدن کاربر در دنیای واقعیت افزوده باشد.

بااین‌همه، استفاده از دستگاه جانبی برای هدست واقعیت مجازی یا واقعیت ترکیبی کمی دور از انتظار به‌نظر می‌رسد؛ زیرا بلومبرگ در گذشته گزارش داده بود که جانی آیو، مدیر پیشین طراحی اپل، با ارائه‌‌ی دستگاه ماژولار مخالف بوده است و احتمالاً این عینک واقعیت افزوده خواهد بود که با‌‌‌توجه‌‌به ظرافت طراحی، محصولی جانبی نظیر آیفون قدرت پردازشی‌اش را تأمین خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات