سامسونگ پتنت گوشی هوشمند تاشوی دوگانه با درگاه S Pen را ثبت کرد

شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ پتنت گوشی تاشویی با دو لولا و فضایی برای S Pen را ثبت کرده است. اگر فناوری تاشوی دوگانه به واقعیت تبدیل شود، مطمئناً روشی بسیار منحصر‌به‌فرد برای نگه‌داری S Pen خواهد بود.
تبلیغات

سامسونگ قصد دارد فناوری گوشی‌های تاشدنی را با ارائه‌ی پیشرفت‌های درخورتوجهی ارتقاء دهد. افشای اطلاعات جدیدی نشان می‌دهد که غول کره جنوبی به‌زودی گوشی هوشمند تاشوی دوگانه را توسعه خواهد داد؛ یعنی در دو جهت تا و باز می‌شود.

به‌نقل از دیحتال‌ترندز و بر‌ اساس اطلاعات LetsGoDigital، این گوشی دو لولا خواهد داشت تا از سه بخش صفحه‌نمایش پشتیبانی کند. بدین صورت می‌توان یک قسمت از گوشی را به جلو و قسمت دیگر را به عقب تا کرد تا شکل Z شکل بگیرد. در آستانه‌ی رویداد Society for Information Display (SID) 2021، سامسونگ از این طرح مفهومی تاشوی دوتایی که «S-Foldable» نامیده می‌شود، رونمایی کرد. گفته می‌شود که صفحه‌نمایش ۷.۲ اینچی آن، تقریباً به‌اندازه‌ی صفحه‌نمایش گلکسی زد فولد ۳ است.

گوشی تاشو دوگانه سامسونگ

افزون‌براین، یافته‌هایی برای برخی از فناوری‌های مربوط به S Pen معروف سامسونگ وجود دارد. سامسونگ الکترونیکس در ماه ژو‌ئیه‌ی ۲۰۲۱، پتنت گوشی تاشدنی دوتایی به‌همراه S Pen را در دفتر مالکیت معنوی جهانی ثبت کرد. اکنون، صفحه‌ی ۶۶ از مستندات، جزئیات این پتنت را نشان می‌دهد.

یافته‌ها حاکی از آن است که وقتی گوشی تا می‌شود، به گوشی معمولی شباهت دارد ولی بسیار ضخیم‌تر است. صفحه‌نمایش سمت راست در حالت بازشده، صفحه‌نمایش جلویی را تشکیل می‌دهد و پشت آن فضایی برای قرار دادن S Pen‌ وجود دارد. قلم به‌صورت مغناطیسی در جای خود قرار می‌گیرد و شارژ می‌شود.

سامسونگ همچنین پتنتی را برای یک گوشی کشویی ثبت کرده؛ اما اطلاعات زیادی در‌ دسترس نیست. از طرفی دیگر مشخص نیست که آیا از فناوری تاشوی دوگانه در گلکسی زد فولد ۴ آینده که احتمالاً تا اوت ۲۰۲۲ (مرداد و شهریور ۱۴۰۱) وارد بازار می‌شود، استفاده خواهد شد یا خیر. با وجود‌ این ‌که فناوری آینده شاید قیمت تاشوها را افزایش دهد؛ می‌تواند به یک محصول ویژه و منحصربه‌فرد در بازار تبدیل شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات