نسخه‌های جهانی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس از راه رسیدند

پنج‌شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
گوشی‌های هوشمند ردمی نوت ۱۱ و ردمی نوت ۱۱ اس با طراحی جمع‌وجور و وزن سبک خود قلب کاربران را به دست می‌آورند.
تبلیغات

درحالی‌که مدل‌های پرو قصد دارند با جاه‌طلبی و قدرت‌نمایی فروش خود را افزایش دهند، ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس با کوچک‌تر، سبک‌تر و ارزان‌تر بودن قلب کاربران را به دست خواهند آورد. البته این دستگاه‌های جدید برخی ویژگی‌های جذاب را با نسخه‌های پرو به اشتراک می‌گذارند.

دوربین ردمی نوت ۱۱

به گزارش جی‌اس‌ام آرنا، با وجود صفحه‌نمایش ۶.۴۳ اینچی امولد، این دو دستگاه چند میلی‌متر کوتاه‌تر و باریک‌تر و بیش از ۲۰ گرم نیز سبک‌تر از نسخه‌های دیگر هستند. آن‌ها رزولوشن 1080p+ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی دارند که نسبت به نوت ۱۰ و نوت ۱۰ اس بهتر است. نرخ نمونه‌برداری لمسی آن‌ها دو برابر شده (۱۸۰ هرتز) و شیائومی توانسته روشنایی معمولی را به ۷۰۰ نیت (از ۴۵۰ نیت) افزایش دهد. محافظ گوریلا گلس ۳ و استاندارد IP53 (مقاومت در‌ برابر قطرات آب) با نسل گذشته یکسان است.

نمایشگر ردمی نوت ۱۱ شیائومی

دوربین، به‌روزرسانی بزرگ‌تری را دریافت کرده است. ردمی نوت ۱۱ اس از همان ISOCELL HM2 مدل‌های پرو با سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و جهشی بزرگ نسبت به سنسور ۶۴ مگاپیکسلی 10S است. نوت ۱۱ معمولی نیز از سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی برای تصویربرداری استفاده می‌کند. همچنین هر دو دستگاه دارای لنز اولتراواید ۱۱۸ درجه با سنسور ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی هستند. در‌ ضمن، در ردمی نوت ۱۱ و ۱۱ اس به‌ترتیب از دوربین‌های سلفی ۱۳ و ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شده است.

حال کمی عمیق‌تر شده و سراغ پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند جدید ردمی برویم. مدل S تراشه‌ی هلیو G96 را دریافت می‌کند، اما نسخه‌ی معمولی ردمی نوت ۱۱ اسنپدراگون ۶۸۰ را درون خود جای می‌دهد. G96 بر‌ اساس فرایند قدیمی ۱۲ نانومتری ساخته شده، اما هسته‌های نسبتاً جدید Cortex-A76 (دو عدد از آن‌ها) را دارد. تراشه‌ی اسنپدراگون نیز توسط فرایند مدرن ۶ نانومتری ساخته شده است.

رابط کاربری MIUI 13 مبتنی بر اندروید ۱۱ از قبل روی هر دو دستگاه نصب می‌شود. ردمی نوت ۱۱ دارای پیکربندی‌های مختلفی است که از ۴/۶۴ گیگابایت شروع شده و تا ۶/۱۲۸ گیگابایت ادامه پیدا می‌کند. نوت ۱۱ اس نیز با ۶/۶۴ گیگابایت شروع و با ۸/۱۲۸ گیگابایت به پایان می‌رسد.

شیائومی ردمی نوت 11 اس در رنگ‌های خاکستری گرافیتی، سفید مرواریدی و آبی

هر دو گوشی جدید ردمی دارای حسگر اثر انگشت در کنار خود هستند و می‌توانند از دوربین جلویی برای باز کردن قفل بیومتریک استفاده کنند. همچنین آن‌ها دارای بلندگوهای دوگانه و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری هستند.

نوت ۱۱ و ۱۱ اس با باتری‌های ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌شوند که ظرفیتی برابر با مدل‌های سال گذشته دارد. بااین‌‌حال، شیائومی‌ توانسته شارژ سریع ۳۳ واتی را بهینه کند، بنابراین اکنون برای پر شدن باتری‌ تنها به ۵۸ دقیقه زمان نیاز است (نوت ۱۰ این کار را در ۷۴ دقیقه انجام می‌داد).

نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس اواخر ماه جاری در معامله‌ی زودهنگام محدودی در‌ دسترس خواهند بود، اما ماه آتی به صورت گسترده عرضه خواهند شد. قیمت نوت ۱۱ از ۱۸۰ دلار برای مدل ۴/۶۴ گیگابایت شروع می‌شود و تا ۲۳۰ دلار برای مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی بالا می‌رود. از سوی دیگر قیمت ردمی نوت ۱۱ اس از ۲۵۰ دلار (۶/۶۴ گیگابایت) شروع شده و تا ۳۰۰ دلار (۸/۱۲۸ گیگابایت) خواهد رفت.

قیمت عرضه زودهنگام گوشی ردمی نوت ۱۱ اس
قیمت عرضه زودهنگام گوشی ردمی نوت ۱۱
قیمت ردمی نوت ۱۱ اس
قیمت گوشی ردمی نوت ۱۱

عرضه‌ی زودهنگام تنها در روزهای ۲۸ و ۲۹ ژانویه (هشتم و نهم بهمن) در‌ دسترس خواهد بود و در این بازه‌ی زمانی قیمت نوت ۱۱ حدود ۲۰ دلار برای مدل‌های ۴/۶۴ گیگابایت و ۴/۱۲۸ گیگابایت و ۳۰ دلار برای مدل‌های ۶/۱۲۸ گیگابایتی کاهش می‌یابد. اما تنها نسخه‌ی ۶/۶۴ گیگابایتی نوت ۱۱ اس، از تخفیف ۲۰ دلاری برخوردار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات