تماشا کنید: رندرهای جدید گلکسی S22 اولترا با طراحی زیبا

پنج‌شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
مطالعه 6 دقیقه
کانال یوتیوب جان رتینگر ویدئویی از قابلیت‌های احتمالی گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲ منتشر کرده و نخستین رندرهای زنده از این گوشی مورد انتظار را به تصویر کشیده است.
تبلیغات

سامسونگ یکی از شرکت‌هایی است که محصولات متنوعی در بازار گوشی‌های هوشمند تولید می‌کند. این شرکت محصولاتی مثل سری گلکسی اس، گوشی‌های تاشو گلکسی زد فلیپ و فولد را روانه‌ی بازار کرده که همگی از‌ جمله گوشی‌های مدرن با تکنولوژی‌های پیشرفته محسوب می‌شوند. بااین‌‌حال، شواهد نشان می‌دهد که خانواده گلکسی اس ۲۱ فروش چشمگیری را تجربه نمی‌کنند و ظاهراً فروش سری گلکسی اس ۲۱ غول فناوری کره‌ی جنوبی نسبت به نسل قبلی این محصول یعنی گلکسی اس ۲۰ حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است. علاوه‌براین فروش پرچم‌داران فعلی این شرکت نسبت به سری گلکسی اس ۱۰ حدود ۵۰ درصد کم‌تر بوده است.

ظاهراً سامسونگ تصمیم گرفته با سری گلکسی اس ۲۲ مجدداً به جایگاه قبلی خود بازگردد و اگر شایعات منتشر شده در‌ مورد این محصول واقعیت داشته باشد، امسال حداقل شاهد سه مدل جدید از پرچم‌داران بعدی این شرکت خواهیم بود. اکنون باید ببینیم آیا استراتژی جدید سامسونگ موفق خواهد بود یا خیر.

همان‌طور که اشاره کردیم امسال پرچم‌دار بعدی سامسونگ در سه مدل گلکسی اس ۲۲، گلکسی اس ۲۰ پلاس و گلکسی اس ۲۲ اولترا معرفی خواهد شد. مثل همیشه مدل اولترا بهترین مدل این سری از گوشی‌های سامسونگ خواهد بود و این شرکت جدیدترین فناوری‌هایش را در اس ۲۲ اولترا ارائه خواهد کرد.

گلکسی اس ۲۲ اولترا

کانال یوتیوب جان رتینگر ویدئویی را از رندرها و قابلیت‌های احتمالی گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲ منتشر کرده است که می‌تواند ما را با جنبه‌های طراحی این گوشی بیشتر آشنا کند. سامسونگ با معرفی اولین سری گلکسی نوت، دسته‌ی محبوبی از گوشی‌های هوشمند را با نمایشگر بزرگ به بازار معرفی کرد؛ محصولاتی که طرفداران خاص خود را به دست آورد و با ارائه‌ی قلم استایلوس امکانات اضافه را در‌ دسترس خریداران قرار‌ داد. جای تعجب ندارد که پس از متوقف شدن تولید مدل‌های جدید نوت، این شرکت حالا تصمیم گرفته برخی از قابلیت‌های این سری از محصولات خود را در گلکسی اس ۲۲ اولترا را ارائه دهد.

رندرهای منتشر شده نیز نشان می‌دهند که گلکسی اس ۲۲ اولترا شباهت انکارناپذیری به زبان طراحی نوت ۲۰ اولترا دارد. یکی از بهترین ویژگی های مورد انتظار برای گلکسی اس ۲۲ اولترا اضافه شدن قلم اس-پن به این محصول است. این در ‌حالی است که غول فناوری کره‌ای قبلاً نیز این قلم را در مدل جدید گوشی تاشو گلکسی فولد ارائه کرد.

این مدل از پرچم‌دار بعدی سامسونگ همچنین از سبک طراحی جعبه‌ای همیشگی سری نوت الهام خواهد گرفت. گفته شده که این گوشی به یک نمایشگر ۶.۸ اینچی اولد مجهز خواهد بود. همچنین باید توجه داشته باشیم که سامسونگ در زمینه‌ی ساخت نمایشگرها همیشه یکی از برترین شرکت‌های جهان بوده و امسال نیز شاهد استفاده از جدیدترین نسل نمایشگرهای اولد LTPO در سری گلکسی اس ۲۲ این شرکت خواهیم بود.

رندر منتسب به گلکسی اس ۲۲ اولترا
رندر منتسب به گلکسی اس ۲۲ اولترا
رندر منتسب به گلکسی اس ۲۲ اولترا
رندر منتسب به گلکسی اس ۲۲ اولترا
رندر منتسب به گلکسی اس ۲۲ اولترا
رندر منتسب به گلکسی اس ۲۲ اولترا
رندر منتسب به گلکسی اس ۲۲ اولترا
رندر منتسب به گلکسی اس ۲۲ اولترا

در‌ واقع صفحه‌نمایش همیشه یکی از نقاط قوت فروش محصولات سری گلکسی اس سامسونگ بوده و بر‌ اساس شایعات انتظار داریم امسال میزان روشنایی نمایشگر گلکسی اس ۲۲ اولترا به ۱۷۰۰ نیت برسد. این یعنی میزان روشنایی نمایشگر این پرچم‌دار ۹۰۰ نیت بیشتر از سری گلکسی اس ۲۱ و ۵۵۰ نیز بیشتر از آیفون ۱۳ خواهد بود. پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ نیز به تکمیل قابلیت های جذاب نمایشگر گلکسی اس ۲۲ اولترا کمک خواهد کرد.

یکی دیگر از مزیت‌های سری گلکسی اس سامسونگ، دوربین قدرتمند این گوشی‌ها است. امسال نیز ظاهراً همچنان استفاده از یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی را در گلکسی اس ۲۲ اولترا شاهد خواهیم بود که البته این شرکت اعلام کرده با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی جدید این شرکت کیفیت تصاویر این گوشی نیز به‌میزان درخورتوجهی ارتقاء خواهد یافت. این یعنی برای دستیابی به تصاویر بهتر نیازی به استفاده از دوربین‌های جدید نیست و این دقیقاً همان کاری است که گوگل قبلاً در سری پیکسل انجام داد؛ گوشی‌هایی که هوش مصنوعی در آن‌ها کمک زیادی به افزایش کیفیت و وضوح تصاویر کرده است.

تماشا در یتیوب

علاوه‌بر‌این بهره‌‌ گرفتن از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک قابلیت‌های فراوانی به دوربین سری گلکسی اس ۲۲ اضافه خواهد کرد که از جمله می‌توان به ثبت تصاویر با کیفیت‌تر در شرایط کم‌نور و امکان ضبط ویدئو با نرخ فریم بالاتر اشاره کرد. کانال یوتیوب جان ریتنگر می‌گوید با توجه به قابلیت‌های این پردازنده می‌توان انتظار داشت کیفیت ویدئوهای پرچم‌دار رده‌بالای بعدی سامسونگ سرانجام در حد کیفیت ویدئوهای آیفون‌های جدید اپل باشد.

البته انتظار نمی‌رود قدرت پردازشی این تراشه نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ به‌میزان قابل‌توجهی افزایش داشته باشد، اما سری گلکسی اس ۲۲ به‌لطف این تراشه از سرعت شارژ بالاتر و مصرف بهینه‌تر انرژی بهره خواهند برد. بر‌ اساس شایعات اخیر ظاهراً گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲ از فناوری شارژ سریع ۴۵ وات پشتیبانی خواهند کرد. برای مقایسه باید اعلام کنیم نسل کنونی پرچمداران سامسونگ از فناوری شارژ ۲۵ وات بهره می‌برند. با توجه به آنچه گفته شد، به‌‌ نظر می‌رسد گلکسی اس ۲۲ اولترا بیشتر در‌ واقع همان گلکسی نوت ۲۲ خواهد بود.

گلکس اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس

اما یکی از تغییرات مهم امسال در گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس، استفاده از بدنه‌ی پشتی شیشه‌ای است. سال گذشته سامسونگ گلکسی اس ۲۱ را با بدنه پلاستیکی عرضه کرد که این اقدام باعث شد بسیاری از کاربران نسبت به این شرکت انتقادهایی را مطرح کنند چراکه باید در ساخت یک گوشی پرچم‌دار گران‌قیمت از بهترین مواد موجود استفاده شود.

بر‌ اساس گزارش‌ها و شایعات موجود به‌‌ نظر می‌رسد طراحی گلکسی اس ۲۲ و ۲۲ پلاس نسبت به نسل فعلی این دو محصول تغییر زیادی نداشته باشد که البته این ویژگی، نکته‌ی بدی محسوب نمی‌شود؛ زیرا سبک طراحی فعلی پرچم‌داران سامسونگ نیز به تکامل قابل‌قبولی رسیده است، اما تغییر مورد انتظار برای گلکسی اس ۲۲ استاندارد، کوچک‌تر شدن این محصول و بهره گرفتن از یک نمایشگر ۶ اینچی خواهد بود.

علاوه‌براین نمایشگر گلکسی اس ۲۲ پلاس نیز نسبت به گلکسی اس ۲۱ پلاس کوچک‌تر خواهد شد و از یک صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی بهره خواهد برد. اگرچه بسیاری از کاربران نمایشگر بزرگ‌تر را بیشتر می‌پسندند اما کوچک‌تر شدن صفحه‌نمایش پرچم‌داران جدید سامسونگ می‌تواند در دست گرفتن آن‌ها را آسان‌تر کند. علاوه‌براین انتظار می‌رود این دو مدل به یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی جدید مجهز شوند.

در ‌نهایت می‌توان گفت سامسونگ با حذف سری نوت انتخاب بین گوشی های رده‌بالای خود را برای خریداران آسان‌تر کرده و با ارائه‌ی قابلیت‌هایی مثل قلم اس-پن در گلکسی اس ۲۲ اولترا، این محصول را به گزینه‌ای ایدئال برای افرادی که از ویژگی‌های سری نوت بهره می‌برند، تبدیل کرده‌ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات