مقایسه گلکسی S21 و گلکسی S21 FE؛ تقابل پرچمدار اصلی و اقتصادی سامسونگ

شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
مطالعه 8 دقیقه
گلکسی S21 FE جایگزین گوشی محبوب گلکسی S20 FE به‌حساب می‌آید؛ اما در بسیاری از زمینه‌ها دربرابر گلکسی S21، پرچم‌دار پایه‌ی سامسونگ در سال ۲۰۲۱ قرار می‌گیرد.
تبلیغات

سامسونگ پس‌از ماه‌ها انتشار شایعات بی‌امان درباره‌ی گلکسی S21 FE، سرانجام گوشی موردانتظار خود را در روزهای ابتدایی ژانویه‌ی ۲۰۲۲ معرفی کرد. سال گذشته، این شرکت گلکسی S20 FE، پرچم‌دار اقتصادی خود را با قیمت ۶۹۹ دلار به‌ بازار عرضه کرد. این محصول با‌توجه به قیمتش، جایگزینی مناسب برای مدل‌های گلکسی اس ۲۰ و نوت ۲۰ بود؛ به‌ همین‌ ‌دلیل، فروش رضایت‌بخشی را نیز تجربه کرد.

باتوجه به محبوبیت بسیار زیاد گوشی گلکسی S20 FE، جای تعجب نیست که سامسونگ گلکسی S21 FE را نیز معرفی و روانه‌ی بازار کند؛ ما مدت کوتاهی پس از عرضه‌، بررسی گلکسی اس ۲۱ اف ای را در زومیت منتشر کردیم؛ اما اکنون می‌خواهیم آن را با پرچم‌دار ۲۰۲۱ سامسونگ مقایسه کنیم. آیا اختلاف قیمت دو گوشی به‌اندازه‌ای است که کاربر به‌جای گلکسی S21 سراغ دستگاه اقتصادی‌تر برود؟

در ادامه با زومیت همراه باشید تا دو گوشی گلکسی S21 FE و گلکسی S21 را از جنبه‌های مختلف مقایسه کنیم.

طراحی و نمایشگر

گلکسی اس 21 و S21 FE از‌ نظر ظاهری شباهت زیادی به یکدیگر دارند؛ اما تفاوت‌هایی نیز بین آن‌ها وجود دارد. گلکسی S21 FE قیمت ارزان‌تری دارد؛ بنابراین، کیفیت مواد به‌کاررفته در ساخت آن در مقایسه‌‌ با مدل استاندارد گلکسی اس ۲۱ به‌طور ناچیزی کمتر است.

گلکسی S21 FE در دست

بدنه‌ی هر دو گوشی از جنس پلی‌کربنات است. اگرچه شیشه در مقایسه‌ ‌با پلاستیک قیمت بیشتری دارد و باعث می‌شود حس بهتری با در دست‌‌ گرفتن آن به کاربر القا شود، پلاستیک نیز مزایایی مثل مقاومت در‌ برابر شکستن دارد. هر دو گوشی از فریم فلزی بهره می‌برند؛ همچنین لایه‌ای از جنس گوریلا گلس ویکتوس از سطح نمایشگر هر دو مدل محافظت می‌کند که باعث می‌شود از نظر کیفیت و مقاومت تقریباً در یک سطح قرار داشته باشند.

سامسونگ ماژول دوربین پشتی گلکسی اس ۲۱ را به‌گونه‌ای طراحی کرده که به‌خوبی با فریم دستگاه ترکیب شود و لبه‌ای یکپارچه را ایجاد کند. گلکسی S21 FE ظاهر مشابهی دارد؛ با این تفاوت که برآمدگی دوربین به‌جای فریم، با پنل پشتی یکپارچه شده است. نکته‌ی دیگر اینکه گلکسی S21 FE در رنگ‌های مشکی گرافیتی، سفید، یاسی و زیتونی و گلکسی اس ۲۱ در رنگ بنفش فانتوم، صورتی فانتوم، سفید فانتوم و خاکستری فانتوم به‌فروش می‌رسند.

طراحی پشت گلکسی اس ۲۱ سامسونگ

محصولات سامسونگ معمولاً به استفاده از نمایشگرهای بسیار با کیفیت شهرت دارند و طبیعتاً هر دو گوشی گلکسی اس 21 و S21 FE نیز از این قاعده مستثنی نیستند. کره‌ای‌ها نمایشگر گلکسی S21 FE را از Super AMOLED به Dynamic AMOLED 2X ارتقاء داده‌اند که نسل جدید پنل‌های AMOLED سامسونگ به‌شمار می‌آید و برخی پارامترهای مهم از ‌جمله رنگ، HDR و روشنایی در آن‌ها بهبود یافته است.

سامسونگ می‌گوید نمایشگرهای Dynamic AMOLED دقت رنگ بالاتری را در فضاهای sRGB و DCI-P3 ارائه می‌کنند و رنگ آبی ساطع‌شده را به حداقل می‌رسانند تا آسیب کمتری به چشم‌ها وارد شود.

در طرف دیگر گلکسی S21 مانند نسل گذشته‌ی خود از نمایشگر ۶.۲ اینچی با پنل Dynamic AMOLED 2X استفاده می‌کند؛ ولی برخلاف مدل سال گذشته که رزولوشن +WQHD برابر با ۳۲۰۰×۱۴۴۰ پیکسل را ارائه می‌داد، از وضوح ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد.

در آزمون‌های اختصاصی زومیت، میزان روشنایی گلکسی S1 FE در شرایط تنظیم دستی به حدود ۵۸۰ نیت می‌رسد؛ اما در‌ صورت استفاده از تنظیم روشنایی خودکار، بیشینه‌ی روشنایی این محصول به ۱۱۷٫۵ نیت خواهد رسید. در سوی دیگر، گلکسی S21 با روشنایی بیشینه‌ی خودکار ۱۱۵۱ نیتی، تا حدود زیادی با برادرش برابر می‌کند؛ اما در تنظیم روشنایی دستی، به عدد بسیار بهترِ ۶۷۵ نیت دست می‌یابد.

عملکرد نمایشگر گلکسی S21 FE دربرابر گلکسی S21

محصول ٫ پارامترها

حداقل روشنایی

حداکثر روشنایی دستی

حداکثر روشنایی خودکار

نسبت کنتراست Native

خطای رنگ میانگین

سفید

مشکی

سفید

مشکی

سفید

حالت پیش‌فرض

دقیق‌ترین حالت

گلکسی S21 FE

۲٫۳

۰

۵۸۱٫۵

۰

۱۱۱۷٫۵

۳٫۸ (Vivid)

۲٫۳ (Natural)

گلکسی S21

۲٫۱

۰

۶۷۵

۰

۱۱۵۱

۵ (Vivid)

۳٫۳ (Natural)

تمامی نتایج به‌دست‌آمده حاصل از آزمایش‌های زومیت در شرایط یکسان آزمایشگاهی است.

باوجود آنکه گلکسی اس ۲۱ اف ای به‌نوعی نسخه‌ی اقتصادی گلکسی S21 به‌حساب می‌آید؛ اما در کمال تعجب به‌لحاظ دقت نمایش رنگ‌ها بهتر از برادر گران‌قیمت‌ترش ظاهراً می‌شود. هر دو گوشی قابلیت پوشش کامل فضاهای رنگی sRGB و DCI P3 را دارند.

حسگر اثر انگشت گلکسی S21 FE

حسگر اثر ‌انگشت زیرنمایشگر گلکسی اس ۲۱ از نوع اولتراسونیک و حسگر اثر‌ انگشت زیرنمایشگر S21 FE از نوع اپتیکال است؛ بنابراین کفه‌ی ترازو در این زمینه اندکی به‌سود گلکسی S21 سنگینی می‌کند. گلکسی اس 21 و گلکسی S21 FE هر دو از گواهی IP68 بهره می‌برند؛ بنابراین در‌ برابر نفوذ آب‌ و گردوغبار مقاوم هستند.

دوربین

در گلکسی S21 FE، سامسونگ دوربین جلو را اولویت قرار داده و از دوربین ۳۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است. در بخش پشتی این محصول، مانند نسل قبلی، دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی اپتیکال سه‌برابری به‌چشم می‌خورد. دوربین‌های اصلی و تله‌فوتوی گوشی از لرزش‌گیر اپتیکال نیز بهره می‌برند.

گلکسی اس ۲۱ سامسونگ حین عکاسی

دوربین اصلی گلکسی S21 تفاوتی با گلکسی S21 FE ندارد. این گوشی از دوربین تله‌فوتویی با حسگر ۶۴ مگاپیکسلی، ۲۴۱ درصد بزرگ‌تر از حسگر دوربین تله‌فوتوی اس ۲۱ اف‌ای، لرزش‌گیر و بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱٫۱ برابر بهره می‌برد؛ بنابراین برای بزرگ‌نمایی‌های بیش‌از ۱٫۱ برابر، با اتکا بر وضوح بالاترِ حسگر و ایجاد کراپ روی تصویر اصلی ثبت می‌کند.

از سوی دیگر دوربین اولتراواید گلکسی اس ۲۱ از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های بزرگ‌تر (۵۶ درصد بزرگ‌تر) بهره می‌برد؛ بدین‌ترتیب گلکسی S21 در تاریکی نور بیشتری را با دوربین فوق‌عریضش جذب می‌کند و عکس‌های روشن‌تری می‌گیرد.

ابعاد بزرگ‌‌تر حسگر دوربین اصلی و تله‌فوتو باعث می‌شود تا گلکسی S21 در برخی سناریوها به‌صورت جزئی از برادر اقتصادی‌ترش پیش بیفتد؛ اما تفاوت‌ها به‌اندازه‌ای نیست که به‌تنهایی بتواند قیمت بالاتر گلکسی S21 نسبت به گلکسی S21 FE را توجیه کند.

دوربین تله‌فوتو گلکسی اس ۲۱ امکان فیلم‌برداری با کیفیت 8K و نرخ ۲۴ فریم‌برثانیه را ارائه می‌دهد؛ ولی نهایت وضوح دوربین اصلی گلکسی S1 FE معادل 4K با نرخ ۳۰ تا ۶۰ فریم‌برثانیه است. هر دو گوشی در زمینه‌ی عکاسی سلفی نیز کاملاً رضایت‌بخش ظاهر می‌شوند.

عملکرد و شارژدهی

در بخش عملکرد، شاهد برابری ویژگی‌ها بین گلکسی اس ۲۱ و گلکسی S21 FE هستیم؛ هر دو گوشی در بازار ایران با Exynos 2100، تراشه‌ی اختصاصی سامسونگ به‌فروش می‌رسند. گلکسی S21 در دو مدل ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایت دردسترس قرار دارد؛ درحالی‌که گلکسی اس ۲۱ اف ای را می‌توان در مدل‌های ۶ | ۱۲۸، ۸ | ۱۲۸ و ۸ | ۲۵۶ گیگابایت خریداری کرد؛ متأسفانه هیچ‌یک از دو گوشی نیز از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کنند.

بازی با گلکسی S21 FE

با توجه به بهره‌گیری هر دو گوشی از تراشه‌ی یکسان Exynos 2100، مطابق انتظار، تفاوت فاحشی بین عملکرد گلکسی اس ۲۱ و گلکسی اس ۲۱ اف ای مشاهده نمی‌شود. شما می‌توانید امتیاز بنچمارک‌های دو گوشی را در جدول زیر مشاهده کنید:

عملکرد گلکسی S21 FE دربرابر گلکسی S21

نام و کارایی بنچمارک / محصول

PCMark

GeekBench 5

GFXBench

عملکرد کلی

پردازنده‌ی گرافیکی

پردازنده‌ی مرکزی

شبیه‌ساز بازی (نرخ فریم)

Vulkan/Metal

Single Core

Multi Core

Aztec Ruins

Onscreen/1440p

Car Chase

Onscreen/1080p

OpenGL

Vulkan

OpenGL

گلکسی S21 FE

(۱۲۰ هرتز)

۱۴۰۳۰

۵۷۱۸

۱۰۷۳

۳۰۶۵

۴۲

۲۲

۴۳

۲۶

۵۵

۶۱

گلکسی S21

(Adaptive)

۱۴۱۹۱

۵۵۹۶

۱۰۷۰

۳۳۴۳

۴۱

۲۷

۳۷

۲۹

۵۱

۶۲

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، چنانچه گلکسی S21 FE تحت بار پردازشی مداوم (به‌عنوان مثال اجرای بازی) قرار بگیرد، پس از حدود ۷ دقیقه، با افت حدود ۳۰ درصدی در عملکرد خود مواجه می‌شود؛ اما نکته‌ی جالب توجه، به پایداری عملکرد بهتر آن درمقایسه‌با گوشی گران‌قیمتی همچون گلکسی S21 Ultra بازمی‌گردد.

نتیجه آزمون پایداری عملکرد گلکسی S21 FE

یکی از زمینه‌هایی که گلکسی S21 FE واقعاً می‌تواند در آن عملکرد بهتری از گلکسی اس ۲۱ عملکرد ارائه دهد، عمر باتری است. اس ۲۱ معمولی از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد؛ در حالی‌که گلکسی اس ۲۱ اف ای به باتری حجیم‌ترِ ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی اتکا دارد.

وب گردی با گلکسی S21 FE

همان‌طور که در جدول مشاهده می‌کنید، نرخ نوسازی ثابت ۱۲۰ هرتزی و نمایشگر بزرگ‌تر باعث می‌شود تا گلکسی S21 FE با وجود بهره‌گیری از باتری حجیم‌تر، در شرایط یکسان، مدت کمتری از گلکسی اس ۲۱ فیلم پخش کند؛ اما بنچمارک PCMark نشان می‌دهد که در کاربری‌های روزمره نظیر وب‌گردی در مجموع برتری از آنِ گلکسی اس ۲۱ اف ای است.

عملکرد باتری گلکسی S21 FE دربرابر گلکسی S21

محصول ٫ آزمایش

نمایشگر

باتری

زمان لازم برای شارژ

پخش ویدئو

PCMark

ابعاد و رزولوشن

میلی‌آمپرساعت

دقیقه:ساعت

دقیقه:ساعت

دقیقه:ساعت

گلکسی S21 FE

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۴ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۵۰۰

۱:۱۵

با شارژر ۲۵ وات

۱۶:۳۶

۸:۵۸

گلکسی S21

(Adaptive)

۶٫۲ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۰۰۰

--

۱۸:۱۱

۸:۰۵

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

سری گلکسی اس ۲۱ بدون شارژر فروخته می‌شود؛ زیرا کره‌ای‌ها نیز روند اپل را دنبال کرده‌اند. بااین‌حال، هر دو گوشی حداکثر از شارژ سیمی ۲۵ وات و شارژ بی‌ سیم ۱۵ وات پشتیبانی می‌کنند.

جمع‌بندی

همه‌ی نکات اشاره‌شده ما را به چند نتیجه می‌رساند. گلکسی S21 FE غیر از ضعف ناچیز از دیدگاه طراحی و بهره‌گیری از دوربین‌های اولتراواید و تله‌فوتوی ضعیف‌تر، در باقی بخش‌ها پابه‌پای گلکسی اس ۲۱ می‌آید و حتی در بخش‌هایی همچون شارژدهی در کاربری روزمره و دقت نمایش رنگ‌ها در نمایشگر از برادر گران‌قیمت‌ترش پیش می‌افتد.

مقایسه 2 محصول
گلکسی اس ۲۰ با رنگ بنفش نمای پشت و جلوگلکسی اس 21 سامسونگSamsung Galaxy S21 FE 5G / گوشی موبایل گلکسی اس 21 اف ای سامسونگ 5G مشکیگلکسی اس 21 اف ای سامسونگ 5G
مدل‌‌ نامبرهاSM-G991B | SM-G991B/DS (جهانی) SM-G991U (آمریکا) SM-G991U1 (آمریکا، آنلاک شده) SM-G991W (کانادا) SM-G991N (کره) SM-G9910 (چین)SM-G990B SM-G990B/DS SM-G990U SM-G990U1 SM-G990W SM-G990E
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 850 یوروحدود 750 یورو
تاریخ معرفی14 ژانویه 20214 ژانویه 2022
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضه29 ژانویه 20217 ژانویه 2022
نرخ مخصوص جذب (SAR)0.74 وات بر کیلوگرم (سر)، 1.08 وات بر کیلوگرم (بدن)0.77 وات بر کیلوگرم (سر)، 0.90 وات بر کیلوگرم (بدن)
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)0.46 وات بر کیلوگرم (سر)، 1.51 وات بر کیلوگرم (بدن)0.95 وات بر کیلوگرم (سر)، 1.48 وات بر کیلوگرم (بدن)
نوع سیستم‌عاملاندرویداندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهاندروید 11اندروید 12
توضیحات سیستم‌عاملعرضه با رابط کاربری One UI 3عرضه با رابط کاربری One UI 5.1
ابعاد7.9 در 71.2 در 151.7 میلی‌متر155.7 در 74.5 در 7.9 میلی‌متر
وزن171 گرم (نسخه mmWave) 169 گرم (نسخه sub6)177 گرم
جنس پشتپلاستیکپلاستیک
جنس جلوشیشه - گوریلا گلس Victusشیشه - گوریلا گلس Victus
جنس فریمفلز - آلومینیومفلز - آلومینیوم
رنگبنفش خاکستری سفید صورتیمشکی سفید زیتونی بنفش
ابعاد نمایشگر6.2 اینچ6.4 اینچ
نوع نمایشگرDynamic AMOLED 2XDynamic AMOLED 2X
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)120 هرتز120 هرتز
رزولوشن1080 در 2400 پیکسل1080 در 2340 پیکسل
تراکم پیکسلی~418 پیکسل در اینچ~403 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر20:920:9
حداکثر روشنایی1300 نیت (Peak)-
استانداردهای HDRHDR10+HDR10+
سایر مشخصات نمایشگرنمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)
نسبت نمایشگر به بدنه-~86.7 درصد
مدل تراشهExynos 2100 Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5GQualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G Exynos 2100
فرآیند ساخت تراشه5 نانومتر5 نانومتر
تعداد هسته پردازنده8 هسته8 هسته
مشخصات هسته‌ها1 هسته 2.90 گیگاهرتز Cortex-X1 و 3 هسته 2.80 گیگاهرتز Cortex-A78 و 4 هسته 2.2 گیگاهرتز Cortex-A55 1 هسته 2.84 گیگاهرتز Cortex-X1 و 3 هسته 2.42 گیگاهرتز Cortex-A78 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Cortex-A551 هسته 2.9 گیگاهرتز Cortex-X1 و 3 هسته 2.80 گیگاهرتز Cortex-A78 و 4 هسته 2.2 گیگاهرتز Cortex-A55 1 هسته 2.9 گیگاهرتز Cortex-X1 و 3 هسته 2.80 گیگاهرتز Cortex-A78 و 4 هسته 2.2 گیگاهرتز Cortex-A55
پردازنده گرافیکیMali-G78 MP14 Adreno 660Adreno 660 Mali-G78 MP14
سایر مشخصات تراشهمدل اگزینوس برای بازار جهانی مدل اسنپدراگون برای بازار آمریکا و چینعرضه در دو نسخه اسنپدراگون و اگزینوس
ترکیب حافظه داخلی و رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم
رم8 گیگابایت رم6 گیگابایت رم 8 گیگابایت رم
حافظه داخلی128 گیگابایت 256 گیگابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت
نوع حافظه داخلیUFS 3.1UFS 3.1
درگاه کارت حافظه
ندارد
ندارد
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد تله‌فوتو اولتراوایدواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو
دوربین اصلی - واید/استاندارد12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استانداردلنز واید 26 میلی‌متری با پوشش 79 درجه 1.8 میکرومتر سایز پیکسل 1/1.76 اینچ سایز سنسور فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز f/1.8 لرزش‌گیر اپتیکال تصویرلنز واید 26 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز 1/1.76 اینچ سایز سنسور 1.8 میکرومتر سایز پیکسل لرزش‌گیر اپتیکال تصویر f/1.8
دوربین اولتراواید12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید 13 میلی‌متری پوشش 120 درجه‌ 1.4 میکرومتر سایز پیکسل 1/2.55 اینچ سایز سنسور فوکوس ثابت حالت Super Steady ضبط بدون لرزش ویدیو f/2.2لنز اولتراواید 13 میلی‌متری پوشش 123 درجه 1/3.0 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2
دوربین تله‌‌فوتو64 مگاپیکسل8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تله‌فوتولنز تله‌فوتو 29 میلی‌متری با پوشش 76 درجه 0.8 میکرومتر سایز پیکسل 1/1.72 اینچ سایز سنسور فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 1.1 برابر بزرگ‌نمایی هیبریدی 3 برابر f/2.0لنز تله‌فوتو 76 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز 1/4.5 اینچ سایز سنسور 1.0 میکرومتر سایز پیکسل لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر f/2.4
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت8K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو8K@24fps 4K@30/60fps 1080p@30/60/240fps 720p@960fps4K@30/60fps 1080p@30/60/240fps 720p@960fps
توضیحات فیلم‌برداریفیلم‌برداری HDR10 لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی ضبط صدای استریوفیلم‌برداری +HDR10 لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
دوربین سلفی اصلی10 مگاپیکسل32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلیلنز واید 26 میلی‌متری پوشش 80 درجه 1.22 میکرومتر سایز پیکسل 1/3.24 اینچ سایز سنسور فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز f/2.2لنز واید 26 میلی‌متری 1/2.74 اینچ سایز سنسور 0.8 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی4K@30/60fps 1080p@30fps4K@30/60fps 1080p@30/60fps
توضیحات فیلم‌برداری سلفی-لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
ظرفیت باتری4000 میلی‌آمپر ساعت4500 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم پلیمریلیتیوم یونی
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده25 وات25 وات
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
دارد
دارد
حداکثر توان شارژ بی‌سیم15 وات15 وات
سایر ویژگی‌های شارژ و باتریپشتیبانی از فناوری Power Delivery 3 پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم Qi و PMA شارژ معکوس 4.5 واتشارژ معکوس بی‌سیم پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3
درگاه اتصالUSB Type-C 3.2USB Type-C
پشتیبانی از OTG
دارد
دارد
نوع اسپیکراستریو (دوگانه)استریو (دوگانه)
جک 3.5 میلی‌متری
ندارد
ندارد
ویژگی‌‌های صوتیصدای 32 بیت / 384 کیلوهرتز تیون شده توسط AKGصدای 32 بیت / 384 کیلوهرتز
حسگرهاحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هواحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما
نوع حسگر اثر انگشتزیر نمایشگر (اولتراسونیک)زیر نمایشگر (اپتیکال)
Wi-FiWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax
توضیحات Wi-Fiدو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)
بلوتوث5.05.0
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE
فناوری‌ ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
پشتیبانی از 5G
دارد
دارد
سیم‌کارتتک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم) دو سیم‌کارت dual stand-by (2 نانو سیم + eSIM)تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS

اگر انسان نکته‌سنجی نیستید و چند درصد روشنایی بیشتر در عکس‌های اولتراواید و تله‌فوتو چندان برایتان حائز اهمیت نیست، توصیه می‌کنیم که با چند میلیون تومان صرفه‌جویی به‌سراغ گوشی گلکسی S21 FE بروید.

برای مقایسه قیمت گوشی، مقایسه مشخصات و طرح سوالات خود در مورد انواع گوشی موبایل به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید. قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی و سایر برندها در این بخش دراختیار شما قرار گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات