مدل‌های استاندارد آیفون ١۴ احتمالاً از قابلیت پروموشن پشتیبانی نمی‌کنند

دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شواهد حاکی از آن است که اپل امسال نیز قصد ندارد مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ را به نمایشگرهای LTPO مبتنی‌‌ بر فناوری پروموشن مجهز کند.
تبلیغات

با آغاز سال نو میلادی کانون توجهات به سمت نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اپل معطوف شده و تاکنون اطلاعات غیررسمی زیادی نیز از آیفون ۱۴ منتشر شده است که می‌تواند دید خوبی به مشخصات سخت‌افزاری و طراحی این گوشی ارائه بدهد. چندی پیش، گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد ال‌جی موفق به تولید نمایشگرهای LTPO مطابق با سطح کیفی اپل شده است و ظاهراً کوپرتینویی‌ها می‌توانند تمامی مدل‌های آیفون ۱۴ را به نمایشگرهایی با قابلیت پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز کنند.

به‌طور کلی، برای پیاده‌سازی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در آیفون، اپل باید از فناوری نمایش LTPO استفاده کند. بهره‌گیری از ترانزیستورهای فیلم‌نازک موسوم به LTPO به تولید نمایشگرهای کارآمدتر منجر می‌شود و به گوشی هوشمند اجازه می‌دهد نرخ نوسازی تصویر را به‌طور تئوری از ۱ تا ۱۲۰ هرتز به‌صورت متغیّر و با توجه به نیاز تغییر دهد و بهره‌وری از انرژی را بیشتر کند. در‌ مجموع، این فناوری بدون کاهش شارژدهی می‌تواند سرعت نوسازی ۱۲۰ هرتز را برای پیمایش روان‌تر و بیشتر، حرکت روان انیمیشن‌ها و بهبود پاسخ‌دهی به فرامین فراهم کند.

اما خبر ناامیدکننده این است که ظاهراً ال‌جی و BOE ظرفیت کافی برای تولید چنین نمایشگرهایی را ندارند و احتمالاً مدل استاندارد آیفون ۱۴ همچان از این قابلیت بی‌بهره خواهند بود. راس یانگ، تحلیلگر صنعت نمایشگر، در جدیدترین توییت خود می‌گوید که اپل در ابتدا نیز قصد نداشت چنین نمایشگری را به مدل‌های استاندارد نسل بعدی گوشی‌های آیفون اضافه کند و از قرار معلوم، این تغییر می‌تواند به سال آینده‌ی میلادی موکول شود.

با استناد به گزارش‌های قبلی، به‌‌‌ ‌نظر می‌رسد که اپل پس از پنج سال، قصد دارد نمای جلویی مدل‌های پرو آیفون ۱۴ را دستخوش تغییر کند. گفته می‌شود ناچ زمخت بالأخره حذف و آرایه‌ی فیس آی‌دی به زیر نمایشگر منتقل خواهد شد. ظاهراً دوربین سلفی نیز مانند گوشی هوشمند مرسوم اندرویدی در حفره‌ای کوچک تعبیه خواهد شد. افزون‌ بر این، پیش‌بینی می‌شود که ال‌جی و سامسونگ تولیدکنندگان اصلی نمایشگرهای پیشرفته‌ی آیفون ۱۴ پرو باشند.

به‌‌ نظر می‌رسد که سامسونگ، تأمین‌کننده اصلی پنل‌های OLED اپل، ساخت تمام پنل‌های حفره‌دار آیفون ۱۴ پرو ۶.۱ اینچی را بر‌ عهده خواهد داشت؛ در‌ حالی‌که ال‌جی برای نخستین‌بار نمایشگر آیفون ۱۴ پرو مکس ۶.۷ اینجی را تولید خواهد کرد و ظاهراً نمایشگر مدل‌های استاندارد نیز به‌طور مشترک توسط ال‌جی و BOE تأمین خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات