وان پلاس ۱۰ برای بازار چین رونمایی شد

سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
مطالعه 5 دقیقه
سرانجام وان‌پلاس از جدیدترین پرچم‌دار خود با نام OnePlus 10 Pro در بازار چین رونمایی کرد.
تبلیغات

پس از ماه‌ها افشاگری و هفته‌ها انتشار خبر، بالاخره وان پلاس ۱۰ پرو در چین رونمایی شد. این بار وان‌پلاس ۱۰ پرو ماه‌ها زودتر از برنامه معمول شرکت سازنده وارد شده و خبری از نسخه معمولی غیر پرو‌ آن نیست. بنابراین چه گزینه‌هایی در پرچم‌دار برتر وان‌پلاس تغییر کرده است؟ بیایید با هم بررسی کنیم.

وان پلاس ۱۰ پرو

طراحی

به گزارش xda-developers،‌ وان‌پلاس ۱۰ پرو جدید با طراحی به‌روز عرضه می‌شود. درحالی‌که گوشی ظاهر آشنای خود را در جلو حفظ کرده، قسمت پشتی دارای طراحی دوربین جزیره‌ای جدیدی است که دوربین سامسونگ گلکسی S21 را یادآور می‌شود. تفاوت اصلی در نحوه قرارگیری سه‌دوربین است. نام تجاری هسل‌بلاد (Hasselblad) به‌طور برجسته در کنار جزیره دوربین حک شده و ما را از کیفیت آن مطمئن می‌سازد. به‌طور کلی، وان‌پلاس ۱۰ پرو از ویژگی‌های انحصاری بسیار بیشتری نسبت به وان‌پلاس ۹ پرو سال گذشته برخوردار است. بااین‌حال، مطمئن نیستیم که متن «P2D 50T» موجود در ماژول فلش چه معنی می‌دهد. اما می‌دانیم که هیچ‌کس از نبود دوربین چهارم ناراحت نخواهد بود.

وان پلاس ۱۰ پرو

نمایشگر

در بخش جلویی، وان‌پلاس ۱۰ پرو اشتراکات زیادی با وان‌پلاس ۹ پرو دارد. نمایشگر LTPO امولد ۶٫۷ اینچی همچنان از پنل QHD+ استفاده می‌کند، اما اکنون نسل دوم LTPO ارائه می‌شود، بدین معنی که دستگاه می‌تواند محتوا را شناسایی کرده و نرخ نوسازی آن را بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز تطبیق دهد؛ درضمن گوشی هوشمند مذکور این کار را سریع‌تر از نسل پیشین خود انجام دهد. این دستگاه همچنین دارای کالیبراسیون رنگ دوگانه بوده و این یعنی در سطوح روشنایی بالا و پایین کالیبره شده است. وان‌پلاس جزئیات دیگری از دستگاه را در بیانیه مطبوعاتی که به اشتراک گذاشته به‌طور خاص فاش نکرده، اما وان‌پلاس ۹ پرو دارای مشخصات زیر بود که می‌توانیم در وان‌پلاس ۱۰ پرو نیز انتظار مشاهده آن‌ها را داشته باشیم: گواهی HDR10+، پشتیبانی از عمق رنگ ۱۰ بیتی، MEMC و فضای رنگی sRGB و DCI-P3.

اجزای داخلی

انتظار می‌رود پرچمداران وان‌پلاس با جدیدترین پردزانده عرضه شوند و وان‌پلاس ۱۰ پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. این دستگاه با جدیدترین پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل اول کوالکوم همراه با حداکثر ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه UFS 3.1 عرضه می‌شود. درحالی‌که تراشه جدید قطعاً چیزی است که باید منتظر آن بود، اما هیجان‌انگیزترین بخش‌ وان‌پلاس ۱۰ پرو باتری و تنظیم شارژ آن است. دستگاه مذکور باتری بزرگتر ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در خود جای داده است. همچنین پرچم‌دار جدید وان‌پلاس از شارژ فلش SuperVOOC با قدرت ۸۰ وات پشتیبانی کرده و قول می‌دهد تنها در ۳۲ دقیقه به‌طور کامل شارژ شود. همچنین گوشی هوشمند مذکور دارای آداپتور شارژ ۸۰ واتی و کابل USB-C همراه در جعبه است. اگر ترجیح می‌دهید به صورت بی‌سیم دستگاه خود را شارژ کنید، ۵۰ وات AirVOOC به تلفن شما اجازه می‌دهد در ۴۷ دقیقه به‌طور کامل شارژ شود.

وان پلاس ۱۰ پرو

دوربین

همکاری وان‌پلاس با هسل‌بلاد در سال ۲۰۲۲ نیز ادامه می‌یابد. دوربین اصلی و لنز تله فوتو ثالث در وان‌پلاس ۱۰ پرو مانند وان‌پلاس ۹ پرو باقی مانده‌اند. آنچه تغییر می‌کند دوربین ثانویه وایدانگل و دوربین جلو است. برای دوربین ثانویه، لنز عریض‌تری با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی زاویه دید ۱۵۰ درجه داریم. به‌طور پیش‌فرض، پرچم‌دار وان‌پلاس عکس‌هایی با زاویه دید ۱۱۰ درجه ثبت می‌کند و اگر کاربران بخواهند، می‌توانند از حالت ۱۵۰ درجه و چشم ماهی نیز در اپ دوربین استفاده کنند. برای دوربین جلو، اکنون شاهد ارتقاء به سنسور ۳۲ مگاپیکسلی هستیم که نسبت به دوربین ۱۶ مگاپیکسلی ۹ پرو بهتر شده است.

وان پلاس ۱۰ پرو

ویژگی‌های جدید دیگری نیز وجود دارد. وان‌پلاس ۱۰ پرو اولین گوشی هوشمند شرکت سازنده است که با عکاسی رنگی ۱۰ بیتی‌ای عرضه می‌شود که در هر سه دوربین پشتی گسترش می‌یابد. عکاسی رنگی ۱۰ بیتی در وان‌پلاس ۱۰ پرو امکان پوشش گسترده‌تری را فراهم می‌کند و همین ویژگی موجب انتقال رنگ نرم‌تر می‌شود. اگر به عکاسی RAW اهمیت می‌دهید، خبرهای خوب بیشتری نیز وجود دارد. حالت Hasselblad Pro در اپ دوربین امکان عکاسی ۱۲ بیتی RAW را از هر سه دوربین پشتی فراهم می‌کند. پشتیبانی از RAW+ نیز وجود دارد که یک فایل RAW و یک فایل JPEG پردازش شده را به‌طور هم‌زمان ارائه می‌دهد و کاربر می‌تواند از هر دوی آن‌ها استفاده کند. سپس حالت فیلم (Movie Mode) وجود دارد که به شما امکان می‌دهد ISO، سرعت شاتر و سایر تنظیمات را هنگام ضبط ویدئو تنظیم کنید.

نرم افزار

وان‌پلاس ۱۰ پرو با ColorOS 12.1 مبتنی بر اندروید ۱۲ در چین عرضه می‌شود. وان‌پلاس می‌گوید این دستگاه هنگام عرضه در هند، اروپا و آمریکای شمالی با OxygenOS 12 مبتنی بر اندروید ۱۲ همراه خواهد بود. روزبه‌روز مرز میان ColorOS و OxygenOS محوتر می‌شود و سرانجام زمانی خواهد رسید که تنها یکی از آن‌ها باقی مانده‌ است.

دسترسی وان‌پلاس ۱۰ پرو: چین

وان‌پلاس ۱۰ پرو در رنگ‌های مشکی آتشفشانی و جنگل زمردی با قیمت‌های زیر در چین عرضه می‌شود:

  • ۸ گیگابایت + ۱۲۸ گیگابایت: ۴۶۹۹ یوان (~۷۴۰ دلار)
  • ۸ گیگابایت + ۲۵۶ گیگابایت: ۴۹۹۹ یوان (~۷۸۵ دلار)
  • ۱۲ گیگابایت + ۲۵۶ گیگابایت: ۵۲۹۹ یوان (~۸۳۰ دلار)

این دستگاه از ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) در چین به فروش می‌رسد. در هند، اروپا و آمریکای شمالی، دستگاه مذکور زمان دیگری عرضه خواهد شد. هیچ خبری در مورد وان‌پلاس ۱۰ معمولی دردسترس نیست.

وان پلاس ۱۰ پرو

همچنین وان‌پلاس در این رویداد نسخه نقره‌ای رنگ OnePlus Buds Pro را برای بازار چین رونمایی کرد.

OnePlus Buds Pro

در ادامه فهرست مشخصات وان‌پلاس ۱۰ پرو را مشاهده می‌کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات