نسل سوم آیفون SE آوریل ۲۰۲۲ به‌صورت مجازی رونمایی خواهد شد

یک‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌گفته‌ی مارک گرمن، اپل درصدد است تا مدل به‌روزشده‌ی آیفون SE 2020 را با برگزاری رویدادی در مارس یا آوریل سال جاری میلادی رونمایی کند.
تبلیغات

مارک گِرمن از بلومبرگ در جدیدترین خبرنامه‌ی هفتگی‌اش می‌گوید که منابع ناشناس به آن گفته‌اند که اپل برای اولین رویداد مجازی خود در مارس یا آوریل ۲۰۲۲ آماده می‌شود. به‌گفته‌ی وی، احتمالاً مهم‌ترین محصول این رویداد آیفون SE جدید خواهد بود.

جالب است بدانید که آیفون SE کنونی نیز در آوریل ۲۰۲۰ رونمایی شده بود؛ بنابراین، بازه‌ی یادشده بسیار محتمل به‌نظر می‌رسد. به‌طورکلی، آیفون SE ۲۰۲۲ را نمی‌توان نسل بعدی این خانواده نامید و بیشتر مدلی بهبودیافته از آیفون SE فعلی خواهد بود. با این‌ اوصاف، انتظار می‌رود زبان طراحی الهام‌گرفته از آیفون ۸ شاهد باشیم و احتمالاً بیشترین تغییرات در استفاده از تراشه‌های پردازشی و ارتباطی جدید خلاصه می‌شود.

استفاده از تراشه‌ی A14 یا A15 Bionic و متعاقبا مودم سلولار X55 یا X60 کوالکام، سبب می‌شود گوشی مذکور علاوه‌بر قدرت پردازشی چشمگیر، از نسل پنجم ارتباطات موبایل (5G) نیز پشتیبانی کند. ظاهراً سایر مشخصات درمقایسه‌با نسل گذشته دست نخورده باقی خواهند ماند.

با گذر از آیفون SE، اپل در حال کار روی نسل بعدی مک‌بوک ایر با طراحی کاملاً جدید است. بااین‌حال، هنوز مشخص نیست که اولترابوک یادشده در رویداد پیشرو رونمایی خواهد شد یا خیر. گِرمن می‌گوید که دومین رویداد نیز WWDC یا همان رویداد توسعه‌دهندگان خواهد بود که معمولا ماه ژوئن برگزار می‌شود.

طبق روال معمول، انتظار می‌رود کانون توجه اپل به قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید معطوف شده باشد؛ اما رونمایی سخت‌افزارهای جدید نیز دور از انتظار نخواهد بود. ظاهراً همچنان به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و تبعاتش، سی‌وسومین کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل کاملاً آنلاین و مجازی خواهد بود و در آن، غول دنیای فناوری جدیدترین دستاوردهایش را رونمایی می‌کند.

شاید جاه‌طلبانه‌ترین محصول اپل در ده سال اخیر هدست یک دستگاه HMD (نصب‌شده-روی-سر) باشد که قدرت آن را تلفیقی از دو فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی شکل خواهد داد. مدت‌ها است که شایعات متعددی از علاقه‌ی اپل برای ساخت نوعی عینک مبتنی‌بر فناوری واقعیت ترکیبی اپل منتشر می‌شود؛ اما غول دنیای فناوری تحقیق‌وتوسعه‌ی این محصول را در شرایط آزمایشگاهی مغتنم دانسته و از ارائه‌ی آن در بازار امتناع کرده است.

بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که ۲۰۲۲ سالی خواهد بود که اهالی کوپرتینو بر تمامی این شایعات جامه عمل می‌پوشانند. گفته می‌شود اپل در سه‌ماهه‌ی پایانی سال آینده میلادی نخستین نسل هدست واقعیت ترکیبی‌اش را رونمایی خواهد کرد. همچنین، ممکن است اپل برای آماده‌سازی توسعه‌دهندگان جزئیات و پیش‌نمایشی از هدست در کنفرانس WWDC ۲۰۲۲ ارائه بدهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات