برخی از دارندگان گوگل پیکسل ۶ از مشکل حسگر ژیروسکوپ خبر می‌دهند

سه‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طراحی پشت گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل
برخی از خریداران پیکسل ۶ و ۶ پرو در انجمن ردیت گزارش می‌دهند که قابلیت چرخش خودکار نمایشگر گوشی هوشمند آن‌ها به‌درستی کار نمی‌کند. ظاهرا این مشکل به حسگرهای ژیروسکوپ مربوط می‌شود.
تبلیغات

گوگل اخیرا گوشی‌های هوشمند خانواده‌ی پیکسل ۶ را با زبان طراحی جدید رونمایی و روانه‌ی بازار کرده است. مهم‌ترین وجه تمایز این گوشی‌ها با نسل گذشته به استفاده از تراشه‌ی تنسور بازمی‌گردد که در‌حقیقت، نخستین SoC شخصی‌سازی‌شده‌ی گوگل برای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. به‌طور‌کلی، جدیدترین گوشی‌های هوشمند اهالی مانتین‌ویو تغییرات درخورتوجهی درمقایسه‌با نسل گذشته تجربه می‌کنند که می‌تواند افراد بسیاری به خرید ترغیب کند.

بااین‌حال بلافاصله پس از عرضه‌ی گوشی‌های یادشده، کاربران در سطح اینترنت سیلی از مشکلات را گزارش می‌دادند که گویا گریبان خانواده‌ی پیکسل ۶ را گرفته بود. برای مثال، برخی از کاربران با مشکلات اسکنر اثرانگشت و به‌دنبال آن مشکلات شبکه و شکستن نمایشگر مواجه شدند. به‌نظر می‌رسد که این مشکلات تمامی ندارد؛ چراکه گزارش‌های جدیدی در انجمن ردیت منتشر شده است که نشان می‌دهد کاربران با چرخش خودکار نمایشگر مشکل دارند.

در شرح این مشکل آمده است که چرخش خودکار نمایشگر در برخی از گوشی‌های پیکسل ۶ کار نمی‌کند و گمان می‌رود که به حسگرهای ژیرسکوپ مربوط باشد. ظاهرا با بررسی مشخص شده است که حسگرهای ژیروسکوپ و شتاب‌سنج هیچ داده‌ای را به برنامه‌های آزمایش‌کننده‌ی سلامت قطعات نظیر «Sensor Test» برنمی‌گردانند. از قرار معلوم، حسگر قطب‌نما نیز کار نمی‌کند و هیچ داده‌ای را منتقل نمی‌کند.

بااین‌حال، برخی از حسگرهای دیگر مانند فشارسنج، مجاورت، مغناطیس‌سنج و حسگرهای اپتیکال به‌درستی کار می‌کنند. درحال‌حاضر، گوگل بیانیه‌ای درباره‌ی این موضوع منتشر نکرده است و هیچ ترفند یا راه‌حلی نیز برای برطرف‌کردن آن وجود ندارد؛ اما همیشه این احتمال وجود دارد که راه‌اندازی مجدد دستگاه بتواند برخی باگ‌ها و مشکلات را برطرف کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات