برخی دارندگان گوشی‌های سری پیکسل ۶ گوگل از ایجاد ترک روی نمایشگر دستگاه خود گزارش داده‌اند

پنج‌شنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
ظاهرا مشکلات مربوط به گوشی‌های سری پیکسل ۶ همچنان ادامه دارد؛ زیرا اخیرا برخی دارندگان این محصول گزارش داده‌اند که نمایشگر گوشی آن‌ها ترک برداشته است.
تبلیغات

محصولات فناوری گران‌قیمت در یک دنیای آیده‌آل، معمولا مشکل خاصی نداشته و عملکرد بی‌نقصی دارند و نیازی نیست مورد خاصی را درمورد این نوع محصولات گزارش دهیم. متأسفانه دنیای واقعی با دنیای آیده‌آل تفاوت دارد و ظاهرا محصولات گران‌قیمت گاها با مشکلاتی مواجه می‌شوند. پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو گوگل از جمله این دستگاه‌ها محسوب می‌شوند که حالا با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند. اخیرا برخی از دارندگان این محصول گزارش داده‌اند که ترک‌هایی روی شیشه‌ی جلویی گوشی‌ پیکسل ۶ آن‌ها ظاهر شده است و توضیح خاصی هم برای بروز این مورد وجود ندارد.

به گزارش اندروید پلیس، تعداد زیادی از دارندگان گوشی‌های پرچم‌دار سری پیکسل ۶ گوگل در ردیت و انجمن‌های پشتیبانی گوگل گزارش نارضایتی خود را درمورد این محصول منتشر کرده‌اند. پیکسل ۶ پرو که مدل گران‌قیمت‌تر پرچم‌دار جدید گوگل است، از نمایشگر خمیده بهره می‌برد و مشکلات مختلفی در آن دیده شده است. البته مدل معمولی پیکسل ۶ نیز عاری از مشکل نیست و دارندگان این دستگاه نیز گزارش‌های مختلفی درمورد عدم کارکرد صحیح این مدل مطرح کرده‌اند. صفحه‌نمایش و بخش پشتی هر دو مدل با پوششی از جنس گوریلاگلس وکتوس پوشانده شده است؛ ماده‌ای که گفته شده سخت‌ترین شیشه‌ی مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند است. اما ظاهرا استفاده از گوریلاگلس نیز مانع ایجاد ترک روی نمایشگر این دو دستگاه نشده است؛ زیرا در اکثر نمونه‌ها، ایجاد ترک از گوشه‌ی صفحه‌نمایش این دو محصول آغاز شده است. همچنین به‌نظر نمی‌رسد دلیل ایجاد این ترک‌ها، استفاده از قاب‌های محافظ گوشی باشد.

ترک پیکسل ۶ گوگل

ایجاد خودبه‌خود ترک روی نمایشگر این گوشی‌ها، معمولا به‌دلیل یک نقص کوچک در ساخت دستگاه ایجاد می‌شود؛ مشکلی که با ایجاد فشار روی شیشه‌ی نمایشگر، منجر به ایجاد ترک روی آن شده است. تغییرات دمایی نیز می‌تواند یکی از دلایل ترک برداشتن شیشه‌ی گوشی‌های سری پیکسل ۶ گوگل باشد. به‌احتمال زیاد این نقص فقط روی تعدادی از گوشی‌های پیکسل ۶ وجود دارد، بنابراین اگر شما هم یکی از دارندگان پرچم‌داران جدید گوگل هستید و این مورد هنوز برایتان اتفاق نیفتاده است، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. اگر نمایشگر دستگاه شما نیز ترک برداشته است، متأسفانه شما هم جزء آن دسته کاربران بدشناسی هستید که یکی از مدل‌های مشکل‌دار را خریداری کرده‌اید زیرا احتمالا تعداد بسیار کمی از این محصول با این مشکل مواجه شده‌اند.

با توجه به شکایت‌های گزارش شده توسط خریداران پیکسل ۶، به‌نظر نمی‌رسد که گوگل تا این لحظه این مشکل را تأیید کرده باشد و در عوض به‌نظر می‌رسد گوگل مالکان پیکسل ۶ را دلیل بروز این مشکل می‌داند و این مورد نیز مسئله‌ای نیست که تحت شرایط گارانتی قرار داشته باشد. پاسخ گوگل که توسط یکی از مشتریان ناراضی این شرکت منتشر شده، بدین شرح است:

صفحه‌نمایش‌ها فقط می‌شکنند.

این یعنی کاربران باید خودشان هزینه‌ی تعویض نمایشگر را پرداخت کنند. برخی از کاربران همچنین دریافتند که ادعاهای بیمه‌ی حامل تنها با هزینه‌ی اضافی به‌جای صفحه‌نمایش، کل گوشی را جایگزین خواهد کرد که قابل درک است.

ترک پیکسل ۶ گوگل

براساس برخی گزارش‌ها، گوگل اعلام کرده است که به‌طور فعال درحال بررسی این موضوع است و بنابراین امیدواریم درصورت تأیید اینکه یک نقص فنی دلیل بروز ترک روی نمایشگر گوشی‌های سری پیکسل ۶ است، شفافیت بیشتری برای مالکان فعلی و دستگاه‌های جایگزین رایگان ارائه دهد. با توجه به گزارش‌های موجود، بعید به‌نظر می‌رسد این مسئله ناشی از خطای کاربران باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات