یکی از کاربران نمایشگر ثانویه ال جی وینگ را به گوشی مستقل تبدیل کرد

چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
فردی موفق شده است با جداکردن نمایشگر ثانویه‌ی گوشی ال‌جی Wing، آن را به‌ گوشی مستقلی تبدیل کند.
تبلیغات

«وینگ» یکی از گوشی‌های هوشمندی متفاوتی بود که سال گذشته، ال‌جی رونمایی کرد. این گوشی دو نمایشگر دارد و نمایشگر ثانویه‌ی آن زیر نمایشگر اصلی مخفی شده است که با چرخاندن ۹۰ درجه‌ای نمایشگر اصلی نمایان می‌شود. ال‌جی با ایجاد تغییراتی در رابط کاربری خود، هدف‌ها و کاربرد‌هایی برای نمایشگر دوم در نظر گرفته بود. برای مثال، می‌شد از آن به‌عنوان کنترلر بازی یا کیبورد یا ترک‌پد استفاده کرد.

نکته‌ی مهم این است که نمایشگر ثانویه کارکرد مستقلی ندارد و دو نمایشگر در ارتباط با یکدیگر کار می‌کنند. حال یکی از دارندگان گوشی ال‌جی وینگ با انجام تغییراتی، نمایشگر چرخان را به‌طور‌کلی از مدار خارج و به گوشی مستقلی تبدیل کرده است که تنها با استفاده از نمایشگر ثانویه‌ی آن کار می‌کند.

این کاربر در ویدئویی حاصل کاری که روی این گوشی انجام داده، به‌نمایش گذاشته است. او در ابتدای ویدئو، نشان می‌دهد که گوشی ال‌جی وینگ را در‌اختیار دارد؛ اما نحوه‌ی جداسازی قطعات و مراحل پشت‌سر گذاشته‌شده برای تغییردادن اجزای داخلی گوشی را مشخص نکرده است.

بااین‌حال، در این ویدئو مشاهده می‌کنیم که برد مدار منطقی و اکثر اجزای داخلی گوشی، ازجمله دوربین پشتی و دوربین سلفی پاپ‌آپ در نیمه‌ی بالایی پنل پشتی (جایی که نمایشگر اصلی حول آن می‌چرخد) و باتری در نیمه‌ی پایینی (پشت نمایشگر ثانویه) قرار گرفته است‌.

به‌نظر می‌رسد که فرد بدنه‌ی اصلی را از وسط برش و ماژول پایینی متصل به پورت شارژ را در انتهای آن قرار داده است و درنتیجه، امکان جای‌گیری نمایشگر ثانویه‌ی مربعی‌شکل این گوشی درون چنین ساختاری فراهم شده است.

حال، تکلیف باتری چه می‌شود؟ در انتهای ویدئو، می‌بینیم که این فرد طی اقدام خطرناکی که ممکن است به آتش‌سوزی منجر شود، باتری را به پشت نمایشگر چسبانده و روی بدنه‌ی تغییریافته سوار کرده است. در‌حقیقت، این فرد تمامی قطعات را همانند محتویات یک ساندویچ روی یکدیگر قرار داده است.

درنهایت، این فرد محصول جدید را با موفقیت راه‌اندازی کرده است و می‌بینیم که افزون بر نمایشگر، قطعاتی چون دوربین و دکمه‌های فیزیکی کناری کار می‌کنند؛ اما سؤال این‌ است که این کار دقیقا با چه هدفی انجام شده است؟

مطمئنا تلاش این کاربر تحسین‌برانگیز است؛ ولی محصول یادشده نمی‌تواند واقعا نقش گوشی مستقل را ایفا کند؛ چرا‌که قطعاتی چون حسگر مجاورت و اسپیکر مکالمه در آن نادیده گرفته شده است؛ بنابراین، می‌توان حدس زد که هدف این کاربر تولید محصولی جدید برای استفاده‌ی روزمره نیست و ممکن است جنبه‌های دیگری داشته باشد.

در گذشته نیز، برخی نمونه‌های مشابه را شاهد بوده‌ایم و تعدادی از کاربران کارهای عجیب و خارق‌العاده‌ای با گوشی‌هایشان انجام داده‌اند. برای مثال، چند وقت پیش فردی درگاه لایتنینگ یک آیفون ۱۰ را با درگاه Type-C جایگزین کرد و بعدا آن را با قیمت ۸۶ هزار دلار برای فروش آگهی کرد یا در نمونه‌ای دیگر، یکی از کاربران به گوشی آیفون ۷ خود جک هدفون اضافه کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات