پتنت جدید سامسونگ جهشی بزرگ در طراحی گوشی‌های هوشمند تاشو است

شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
پتنت جدید سامسونگ طراحی عجیبی از گوشی‌ هوشمند تاشویی را نشان می‌دهد که نمایشگر آن در هر دو جهت باز می‌شود.
تبلیغات

نمایشگرهای تاشو گزینه‌های خلاقانه‌‌ی بسیاری در‌اختیار طراحان گوشی هوشمند قرار داده‌اند. بعضی از طرح‌های ارائه‌شده‌ی کنونی معمولی هستند؛ اما نمونه‌هایی نیز وجود دارند که کمی عجیب‌وغریب به‌نظر می‌رسند.

به‌گزارش mspoweruser، آخرین پنتنی که دیده‌ایم، سامسونگ، پادشاه تاشوها، طراحی کرده و LetsGoDigital آن را Samsung Dual Slider نامیده است. در پتنت ۲۱ می ۲۰۲۱ که اخیرا منتشر شده است، دستگاهی وجود دارد که می‌تواند بنا به نیاز و سلیقه‌ی شما، صفحه‌نمایش خود را به هر دو شکل عمودی و افقی باز کند.

dual-slider

امروز، WIPO پتنت «دستگاه الکترونیکی شامل نمایشگر دارای حالت‌های متعدد و روش کنترل آن» را منتشر کرد که در آن، بیشتر روی طراحی خارجی تمرکز شده و به ویژگی‌های قسمت‌های داخلی چندان اشاره نشده است. بااین‌حال با‌‌توجه‌‌به طرح‌های قبلی، می‌توان تصور کرد عملکرد این گوشی هوشمند چگونه است. قسمت‌هایی در بالا و سمت چپ دستگاه وجود دارد که می‌توانند با موتوری خاص نمایشگر را در جهت گفته‌شده گسترش دهند. به‌نظر می‌رسد این موتورها با استفاده از دکمه یا حرکت لمسی روی نمایشگر فعال می‌شوند.

dual-slider

گفتنی است عرض دستگاه تا ۳۰ درصد و ارتفاع آن تا ۲۵ درصد افزایش می‌یابد. این طراحی دوربین جلو و عقب را در گوشه‌ی سمت راست بالای دستگاه قرار می‌دهد؛ جایی که حرکات صفحه‌نمایش بر آ‌‌ن‌ها تأثیر نمی‌گذارد.

در پتنت اشاره شده است که پس از گسترش نمایشگرها، می‌توان از آن‌ها به‌عنوان صفحه‌کلید مجازی استفاده کرد. همچنین، می‌توان از صفحه‌نمایش اضافی برای نمایش سایر اپ‌ها (مانند پیام‌رسان‌ها و دوربین، گالری عکس) استفاده کرد و در‌نتیجه چندوظیفگی را بهبود بخشید.

همان‌طور‌که می‌دانید، ثبت پتنت بدین‌معنا نیست که دستگاهی با چنین مشخصاتی حتما وارد بازار می‌شود. به‌نظر می‌رسد مخاطبان چنین دستگاه پیچیده‌ای محدود باشند؛ اما مشاهده‌ی چنین طراحی‌های پیچیده‌ای جذاب است؛ زیرا نشان می‌دهد خلاقیت انسان مرزی ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات