OxygenOS 12 دسترسی به دوربین‌های کمکی را در اپلیکیشن‌های دوربین شخص ثالث مسدود می‌کند

پنج‌شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل اختصاصی وان‌پلاس موسوم به OxygenOS 12 دسترسی به دوربین‌های کمکی را در اپلیکیشن‌های دوربین شخص‌ ثالث مسدود می‌کند.
تبلیغات

وان‌پلاس به‌تازگی به‌روزرسانی پایدار OxygenOS 12 را برپایه‌ی اندروید ۱۲ برای گوشی هوشمند وان‌پلاس ۹ و وان‌پلاس ۹ پرو منتشر کرده است. اگرچه این نسخه به‌عنوان به‌روزرسانی پایدار معرفی شده است، باگ‌های زیادی در آن وجود دارد؛ از‌این‌رو، وان‌پلاس مجبور شده است تا عرضه‌ی این به‌روزرسانی را متوقف کند. تقریبا در همان زمان، جزئیات جالبی درباره‌ی این نسخه از رابط کاربری اختصاصی وان‌پلاس در‌دسترس قرار گرفت که در‌ادامه، به آن اشاره خواهیم کرد.

به‌گزارش گیزموچاینا، وب‌سایت اندروید‌پلیس اعلام کرده است که OxygenOS 12 در دو گوشی وان‌پلاس ۹ و وان‌پلاس ۹ پرو دسترسی به دوربین‌های کمکی را در اپلیکیشن‌های دوربین شخص‌ثالث مسدود می‌کند. منظور از دوربین‌های کمکی، دوربین‌های اضافه‌ای است که درکنار دوربین اصلی دستگاه تعبیه شده‌ و انعطاف‌پذیری بیشتری در عکاسی و فیلم‌برداری ارائه می‌دهند. این یعنی کاربران وان‌پلاس ۹ و وان‌پلاس ۹ پرو که سیستم‌عامل خود را به OxygenOS 12 به‌روزرسانی کرده‌اند، نمی‌توانند در اپلیکشن‌های دوربین شخص‌ ثالث از دوربین‌های فوق‌عریض و تله‌فوتو این دو دستگاه استفاده کنند.

محدودیت مذکور بخشی از رابط کاربری موسوم به ColorOS است. از‌آنجا‌که در‌حال‌حاضر سری وان‌پلاس ۹ اساسا سیستم‌عامل جدید اپو را با عنوان OxygenOS اجرا می‌کند، همه‌ی ویژگی‌های ColorOS را نیز ارائه می‌دهد. نسخه‌های پورت‌شده از دوربین گوگل که به کاربران کمک می‌کند روی تصاویر پیکسلی کلیک کنند، اکنون فقط می‌توانند به دوربین اصلی پرچم‌داران فعلی وان‌پلاس دسترسی داشته باشند. همچنین، دستگاه‌های قدیمی‌تر این برند که به‌روزرسانی OxygenOS 12 را دریافت خواهند کرد، با این محدودیت مواجه خواهند شد.

به‌طور خلاصه باید بگوییم که تا وقتی اوپو یا وان‌پلاس تغییراتی در پایگاه کد یکپارچه‌ی ColorOS و OxygenOS ایجاد نکند، همه‌ی دستگاه‌هایی که از این دو رابط کاربری بهره می‌برند، همچنان با محدودیت مذکور مواجه خواهند شد. همان‌طور‌که قبلا اشاره کردیم، این مشکل برای همه‌ی اپلیکیشن‌های دوربین شخص‌ ثالث و نسخه‌های پورت‌شده‌ی اپلیکیشن دوربین گوگل اعمال شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات