Oppo Find N با صفحه‌نمایش ۷٫۱ اینچی تاشو و دوربین قدرتمند رونمایی شد

چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
مطالعه 4 دقیقه
اوپو گوشی هوشمند تاشو خود را با صفحه‌نمایش ۷٫۱ اینچی، دوربین قدرتمند، ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی رونمایی کرد.
تبلیغات

اوپو برای طراحی اولین گوشی تاشو خود زمان زیادی صرف کرد؛ به‌طوری‌که در چهار سال گذشته، این دستگاه شش بار در مدل‌های مختلف دیده شد. بااین‌همه، سرانجام Oppo Find N به مقصد رسید و برخی از انتخاب‌های هوشمندانه در طراحی آن را در بازار پررقیب دستگاه‌های تاشو منحصر‌به‌فرد می‌کند.

یکی از تفاوت‌های اصلی این است که اوپو به نسبت‌های صفحه‌‌نمایش معقول پایبند مانده است. صفحه‌نمایش بیرونی ۱۸:۹ و صفحه‌نمایش داخلی ۸.۴:۹ (کمی باریک‌تر از مربع) است. در مقام مقایسه، باید گفت که گلکسی زد فولد ۳ به صفحه‌نمایش بیرونی با نسبت ۲۵:۹ مجهز است؛ درحالی‌که میت ایکس با نسبت صفحه‌نمایش ۱۹.۵:۹ به گوشی‌های معمولی نزدیک‌تر شده است.

اوپو Find N

اگرچه نسبت اندازه‌ی صفحه‌نمایش تأثیر زیادی بر قابلیت دستگاه می‌گذارید؛ خاص بودن Oppo Find N تنها به این ویژگی محدود نمی‌شود. محصول جدید اوپو کوچک‌تر از رقبا است؛ به‌گونه‌ای که از صفحه‌نمایش بیرونی ۵٫۴۹ اینچی و صفحه‌نمایش داخلی ۷٫۱ اینچی بهره می‌برد. این ابعاد دستگاه مذکور را از‌لحاظ اندازه بین تلفن‌های تاشو صدفی کوچک‌تر و تاشوهای افقی بزرگ‌تر قرار می‌دهد.

لولای فلکسیون جدید گوشی جدید اوپو دو وظیفه‌ی مهم را انجام می‌دهد: ۱. صفحه‌نمایش را به‌شکل قطره‌ی اشک در قسمت تاشو تا می‌کند و باعث می‌شود چروک صفحه‌نمایش ۸۰ درصد کمتر به‌چشم بیاید؛ ۲. شکاف گُوِه‌ای‌شکل بین دو نیمه را هنگام تا‌شدن گوشی از بین می‌برد.

اوپو Find N

این لولا حالتی به نام حالت FlexForm را نیز در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد. لولای این دستگاه می‌تواند دو نیمه را در هر زاویه‌ای بین ۵۰ تا ۱۲۰ درجه نگه دارد و به گوشی تلفن‌همراه اجازه می‌دهد مانند سه‌پایه عمل کند و برای تماس‌های ویدئویی طولانی یا عکاسی تایم‌لپس خودش در حالت ایستاده قرار گیرد.

گوشی Find N اوپو از صفحه‌نمایش سفارشی با ۱۲ لایه برخوردار است که در ساخت آن از شیشه‌ای به نام Flexion Ultra Thin Glass استفاده شده که بسیار نازک‌تر از رقبا است (۰٫۰۳ میلی‌متر درمقابل ۰٫۶ میلی‌متر). چنین ضخامتی باعث می‌شود صفحه‌نمایشی بسیار انعطاف‌پذیرتر از رقبا را شاهد باشیم. آزمایش تأیید‌شده‌ی TUV ثابت کرد که پس از ۲۰۰ هزار بار تا‌شدن همچنان در صفحه‌نمایش چین‌و‌‌چروکی دیده نمی‌شود.

اوپو Find N

لایه‌ی اصلی صفحه‌نمایش LTPO AMOLED است که می‌تواند نرخ نوسازی خود را بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز تنظیم کند تا با محتوا مطابقت داشته باشد؛ درحالی‌که نرخ نمونه‌برداری لمسی می‌تواند تا ۱۰۰۰ هرتز افزایش یابد. اوپو در گوشی هوشمند جدیدش رندرینگ رنگ و روشنایی صفحه‌نمایش‌های داخلی و خارجی را کالیبره کرده است. آن‌ها می‌توانند به حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت برسند؛ اما در ۱۰۲۴۰ مرحله روشنایی درجه‌بندی می‌شود؛ بنابراین، همیشه می‌توانند روشنایی کامل را در همه‌ی شرایط نوری ارائه دهند.

اوپو Find N
اوپو Find N
اوپو Find N
اوپو Find N
اوپو Find N
اوپو Find N
اوپو Find N
اوپو Find N

صفحه‌نمایش خارجی ۵٫۴۹ اینچی امولد این گوشی با گوریلا گلس Victus محافظت می‌شود و وضوح تصویر آن ۱۹۷۲ در ۹۸۸ پیکسل و نرخ نوسازی استانداردش ۶۰ هرتز است. وضوح صفحه‌نمایش داخلی ۷٫۱ اینچی نیز ۱۷۹۲ در ۱۹۲۰ پیکسل و نرخ نوسازی آن ۱ تا ۱۲۰ هرتز است.

نکته‌ی دیگر اینکه اوپو Find N از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ با ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه UFS 3.1 بهره می‌برد. این گوشی در‌مجموع به پنج دوربین مجهز است: سه دوربین در پنل پشتی و دو دوربین سلفی (یک دوربین در هر صفحه). تاشو‌بودن بدین‌معنی است که می‌توانید از دوربین‌های اصلی برای عکس سلفی نیز استفاده کنید.

اوپو Find N

لنز واید این گوشی هوشمند به حسگر ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 سونی (۱/۱.۵۶ اینچ، پیکسل‌های ۱.۰ میکرومتر) مجهز است که یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی با لنز اولترا‌واید (۱۴ میلی‌متر، IMX481) و یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی (۵۲ میلی‌متر، S5K3M5) تله‌فوتو نیز به آن می‌پیوندند.

این گوشی به باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی مجهز شده است که با‌‌‌توجه‌‌‌به اندازه‌ی کوچک دستگاه، بسیار بزرگ به‌نظر می‌رسد و از شارژ سیمی و بی‌سیم به‌ترتیب ۳۳ وات SuperVOOC و ۱۵ وات AirVOOC به‌اضافه‌ی شارژ معکوس ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند.

Oppo Find N از ۲۳ دسامبر در چین و در دو مدل یکی مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و دیگری مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دردسترس خواهد بود. قیمت‌ این دو نسخه به‌ترتیب ۱،۲۰۰ و ۱،۴۱۰ دلار است. دراین‌میان، نکته‌ی ناامیدکننده این است که اوپو قصد ندارد Find N را در بازارهای خارج از کشور چین عرضه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات