تمام شایعات درباره گلکسی زد فولد ۴؛ از گوشی تاشو بعدی سامسونگ چه انتظاری داریم

پنج‌شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
در مقاله‌ی پیش رو تمام شایعات معتبری را که درباره گلکسی زد فولد ۴ منتشر شده است، خواهید خواند.
تبلیغات

این مقاله باتوجه به اطلاعات و شایعات جدید در تاریخ ۲۳ تیر به‌روز شده است

گلکسی فولد ۳، بهترین گوشی هوشمند تاشوی سامسونگ است که پس از باز شدن به دستگاهی با اندازه تبلت تبدیل می‌شود. به همین دلیل نسل آینده‌ی آن باید بسیار تلاش کند تا بتواند جانشینی درخور برای این محصول باشد.

تاکنون شایعات زیادی درباره‌ی گلکسی زد فولد ۴ منتشر شده است اما هنوز جزئیات بسیاری وجود دارند که درباره‌ی این گوشی هوشمند نمی‌دانیم. در این مقاله معتبرترین شایعات منتشرشده درباره تلفن تاشوی آینده سامسونگ جمع‌آوری شده تا بتوانیم حدس بزنیم چه محصولی در آینده انتظار ما را می‌کشد؟

طراحی

جدیدترین اطلاعات فاش‌شده به چین و چروک کمتر Z Fold 4 اشاره می‌کند. همچنین رندرهایی نیز از آن در فضای مجازی منتشر شده است که گوشی هوشمند تاشوی آینده‌ی سامسونگ را از هر زاویه‌ای به نمایش می‌گذارد و می‌تواند اطلاعات زیادی درباره‌ی ظاهر این محصول دراختیار ما بگذارد.

رندر گلکسی زد فولد ۴ از تمامی جهات

یکی از مواردی که در رندرهای فاش‌شده شاهد آن هستیم، طراحی دوربین زد فولد ۴ است. در صورت دقیق بودن رندرها، بخش دوربین این دستگاه بیشتر از آنکه شبیه زد فولد ۳ باشد به گلکسی اس ۲۲ اولترا شباهت دارد.

در این میان، صحبت‌هایی نیز درباره‌ی تغییر حالت لولای استفاده‌شده در گلکسی زد فولد ۴ به گوشمان رسیده است. متأسفانه، این مسئله در رندرها قابل مشاهده نیست و باید برای به دست آوردن اطلاعات دقیق‌تر، زمان بیشتری را منتظر بمانیم.

شکی وجود ندارد که گلکسی فولد، نمایشی جذاب از فناوری و نوآوری است. اما مشکلی وجود دارد؛ گوشی تاشوی برتر سامسونگ ذاتا مانند گلکسی زد فلیپ ۳ یا حتی سری گلکسی نوت کاربردی نیست. به‌عنوان مثال، در گلکسی فولد ۳ درگاهی برای قلم S Pen وجود نداشت و براساس شایعات، جانشین این گوشی هوشمند نیز چنین ویژگی را ارائه نمی‌دهد. درواقع، کسانی که از قلم S Pen استفاده می‌کنند، باید راهی بیابند که با خیال راحت آن را همراه خود داشته باشند زیرا دستگاه هوشمندشان جایی برای نگه‌داری آن ندارد!

امیدواریم که افشاگران این موضوع را اشتباه متوجه شده باشند زیرا واقعا دوست داریم که درگاهی در گلکسی فولد ۴ ببینیم. حتی اگر این شرکت بتواند ویژگی جدیدی به گلکسی فولد ۴ اضافه کند که بتوان S Pen را به صورت مغناطیسی به لولای دستگاه متصل کرد، خریداران راضی‌تر هستند. حتی سامسونگ می‌تواند ویژگی مذکور را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط قوت محصول جدید خود برای فروش تبلیغ کند.

منابعی که تاکنون اطلاعات مختلفی درباره‌ی جانشین گلکسی زد فولد ۳ فاش‌ کرد‌ه‌اند می‌گویند این دستگاه دارای نمایشگر ۶٫۲ اینچی خارجی و ۷٫۶ اینچی داخلی خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود هر دو صفحه‌نمایش نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را ارائه دهند.

افشاگران تخمین می‌زنند اندازه‌ی کلی گلکسی زد فولد ۴ در صورت باز شدن، ۱۵۵ در ۱۳۰ در ۱٫۷ میلی‌متر خواهد بود. این باعث می‌شود که دستگاه مذکور کمی کوتاه‌تر اما پهن‌تر و ضخیم‌تر از مدل قبلی خود باشد.

چندوظیفگی با گلکسی زد فولد ۳

سامسونگ حسگر اثر انگشت را با گلکسی فولد ۳ به گوشی‌های تاشوی خود آورد. این حسگر که در سمت راست دستگاه قرار دارد، حتی در زمان بسته بودن گوشی هوشمند نیز قابل دسترسی است و همچنین می‌تواند به‌عنوان دکمه پاور عمل کند.

بااین‌حال، به گفته نشریه هلندی Lets Go Digital، این حسگر اثر انگشت احتمالاً حرکت کرده و به زیر صفحه‌نمایش خواهد رفت. این نشریه با اشاره به پتنتی که سامسونگ در ماه مارس سال جاری برای حمایت از این ادعا ثبت کرد، گفت:

این شرکت قصد دارد حسگر امنیتی را به گونه‌ای پردازش کند که بتوان از آن به‌عنوان «حسگر اثر انگشت دو طرفه» استفاده کرد، روی صفحه‌نمایش پوششی (زمانی که گوشی بسته می‌شود) و همچنین زمانی که دستگاه را به اندازه تبلت باز می‌کنید.

براساس این گزارش، هنگامی که دستگاه بسته است، حسگر اثر انگشت مذکور از بخش پایینی وسط صفحه‌نمایش پوششی قابل دسترسی است. همچنین زمانی که گوشی هوشمند باز می‌شود، این بخش در بخش پایینی وسط صفحه‌نمایش سمت چپ قرار می‌گیرد.

دوربین‌ها

گلکسی زد فولد ۳، دوربین زیرنمایشگر را در سری گوشی‌های تاشوی سامسونگ معرفی کرد. این دوربین در زیر صفحه‌نمایش داخلی بزرگ قرار دارد و یکی از پنج دوربین موجود در دستگاه است. طبق شایعات، گلکسی فولد ۴ نیز به پنج دوربین متکی خواهد بود، اما براساس گفته یکی از افشاگران کره‌ای، این بار دو دوربین زیر نمایشگر وجود خواهد داشت.

عکاسی با گلکسی زد فولد ۳

این شایعه دیگری است که امیدواریم نادرست باشد، مگر اینکه سامسونگ فناوری خود را به‌شدت بهبود ببخشد. دوربین زیر نمایشگر گلکسی فولد ۳ بسیار ضعیف‌تر از دیگر لنزها عمل می‌کرد. به قدری عملکرد آن ضعیف بود که حتی در شرایط نوری خوب نیز اصلا خروجی قابل قبولی تولید نمی‌شد. گفته می‌شود تصاویر داخلی ثبت شده توسط دوربین زیرنمایشگر گلکسی زد فولد ۳ «بسیار پردازش‌شده» به نظر می‌رسند.

گلکسی زد فولد ۳ دارای دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی بود. شایعات منتشرشده ادعا می‌کنند گلکسی زد فولد ۴ از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. این می‌تواند بهترین جواب به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۲ اولترا باشد. شایعه‌ی دیگری حاکی از آن است که گلکسی زد فولد ۴ به زوم اپتیکال سه برابری مجهز خواهد شد. در مقایسه، دوربین‌های تله‌فوتوی Galaxy Z Fold 3 زوم اپتیکال ۲ برابری ارائه می‌دهند.

اگر شایعاتی که تاکنون منتشر شده‌اند صحت داشته باشند، احتمالاً شاهد افزایش عملکرد چشم‌گیری در دوربین گلکسی زد فولد ۴ خواهیم بود.

باتری و عملکرد

درباره‌ی باتری گلکسی زد فولد ۴ اطلاعات زیادی فاش نشده است و تنها می‌دانیم احتمالاً تفاوت زیادی با نسل پیشین نخواهد داشت. درواقع، شایعات به باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در مدل جدید اشاره دارد.

رندر نمایشگر گلکسی زد فولد ۴

اخیراً نتایج بنچمارک‌هایی که ادعا می‌شود برای گلکسی زد فولد ۴ هستند، منتشر شده است. در تست Geekbench 5، دستگاهی که به نظر جدیدترین مدل گوشی‌های تاشوی سامسونگ است در بخش تک‌هسته‌ای امتیاز ۱۳۵۱ و در چند هسته‌ای امتیاز ۳۸۰۸ را کسب کرد. احتمال دارد در زد فولد ۴ شاهد استفاده از تراشه‌ی Snapdragon 8+ Gen1 باشیم. وجود این پردازنده می‌تواند باعث افزایش عملکرد دستگاه شود.

تاریخ عرضه

دو نسل پیشین گلکسی زد فولد اواخر تابستان/ اوایل پاییز (Z Fold 3 در ماه آگوست و گلکسی Z Fold 2 در سپتامبر) به بازار آمدند. به نظر می‌رسد سامسونگ در اواسط سپتامبر گلکسی زد فولد ۴ را معرفی نکند تا مجبور نباشد با آیفون ۱۴ به رقابت بپردازد. درنتیجه احتمالاً پایان آگوست یا اوایل سپتامبر گوشی هوشمند تاشوی غول کره‌ی جنوبی را مشاهده می‌کنیم.

جان پروسر، افشاگر نام‌آشنا، ادعا می‌کند ۱۰ آگوست (۱۹ مرداد) روزی است که Z Fold 4 (و چند دستگاه دیگر) را خواهیم دید. پیش‌سفارش‌ها ظاهراً در همان روز آغاز می‌شوند و تا روز عرضه یعنی ۲۶ آگوست (۴ شهریور) ادامه خواهند داشت.

قیمت

بسیاری از تاشوهای معروف موجود در بازار امروز با قیمتی نزدیک به ۲۰۰۰ دلار دردسترس هستند که بسیار فراتر از بودجه خریداران معمولی است. اگر سامسونگ و رقبای آن می‌خواهند دستگاه‌های منعطف آن‌ها به‌طور گسترده وارد بازار شود، یکی از عوامل مهمی که باید تغییر کند قیمت آن است. اگر شایعات درست باشند، ممکن است این اتفاق بیفتد.

به گفته همان افشاگر کره‌ای، قیمت گلکسی فولد ۴ کاهش خواهد یافت. این افشاگر جزئیات بیشتری ارائه نکرد. با توجه به سابقه خط تولید گلکسی فولد، این احتمال وجود دارد که فولد ۴ به اندازه برخی از پیشینیان خود قیمت بالایی نداشته باشد. اگرچه فولد ۳ گران‌ترین گوشی سامسونگ است که امسال عرضه شده، اما همچنان در مقایسه با فولد ۲ سال گذشته و فولد اصلی ۲۰۱۹ کاهش قیمت داشته است. فولد ۳ با قیمت اولیه ۱۸۰۰ دلار در ایالات متحده آمریکا وارد بازار می‌شود که کاهش قیمت ۲۰۰ دلاری نسبت به قیمت اولیه فولد ۲ را تجربه کرده است. همه این موارد نشان می‌دهند که احتمالاً در گلکسی زد فولد ۴ شاهد کاهش قیمت هستیم. این محصولات در نهایت باید به قیمتی برسند که افراد بیشتری توانایی خرید آن‌ها را داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات