رشد ۵.۳ درصدی فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سال 2021

شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس پیش‌بینی IDC، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته به‌طور کلی حدود ۵٫۳ درصد رشد خواهد داشت.
تبلیغات

جدیدترین چشم‌انداز ارائه‌ شده‌ی IDC، از عرضه‌ی جهانی گوشی‌های هوشمند نشان می‌دهد باوجود اختلالات ناشی از محدودیت‌های زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان و کمبود جهانی تراشه‌، در سال جاری میلادی رشد ۵٫۳ درصدی انتظار می‌رود. داده‌های IDC نشان می‌دهد عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ به ۱٫۳۵ میلیارد دستگاه افزایش خواهد یافت که نسبت به سال گذشته ۵٫۳ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش گیزموچاینا، IDC همچنین اعلام کرده که میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم سال میلادی جاری از حد انتظار کم‌تر بوده است و شرایط کمبود قطعه در جهان سخت‌تر شده است. این شرایط باعث شده است میزان فروش گوشی در این بازه‌ی زمانی نسبت به آنچه تولیدکنندگان پیش‌بینی کرده‌اند، کم‌تر باشد. انتظار نمی‌رود این چالش‌ها تا اواسط سال ۲۰۲۲ بهبود پیدا کند، بنابراین پیش‌بینی‌ها برای میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ که در ابتدا ۳٫۴ درصد بوده، به سه درصد کاهش پیدا کرده است. براساس گزارش IDC، در چشم‌انداز سال ۲۰۲۱ ابتدا پیش‌بینی شده بود میزان فروش گوشی‌های هوشمند در این بازه‌ی زمانی ۷٫۴ درصد باشد که با توجه به مشکلات به‌وجود آمده، این رقم به ۵٫۳ درصد کاهش یافته است.

پیش بینی idc از فروش گوشی در سال ۲۰۲۱

IDC اعلام کرده است در مجموع، چالش‌های لجستیک و کمبود قطعات به‌آرامی کاهش خواهد یافت و انتظار می‌رود نرخ رشد متوسط پنج‌ساله حدود ۵٫۳ درصد باشد. IDC همچنین اشاره کرده است که مشکل کمبود قطعات به‌طور جدی بر مدل‌های 4G تأثیر دارد و این موضوع روی شرکت‌هایی که محصولات 4G و 5G تولید می‌کنند، تأثیر بیشتری خواهد داشت. از نظر IDC، مهم‌ترین عامل پیش‌بینی کاهش میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سال جاری، کمبود جهانی قطعات است.

در سه‌ماهه‌ی چهارم سال میلادی جاری شاهد کاهش تک‌رقمی میزان فروش گوشی‌های هوشمند خواهیم بود. اگرچه این امر می‌تواند در منطقه‌ی آسیا و اقیانوسیه به استثنای ژاپن و چین، بیشتر احساس شود. با این‌حال، با توجه به اعداد درخورتوجه نیم‌ساله‌ در سراسر جهان، میزان فروش در مقایسه با سال گذشته فقط در کشور چین ثابت باقی خواهد ماند و این درحالی است که رشد فروش در سایر نواحی جهان مثبت خواهد بود. براساس اعلام IDC میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند اندرویدی ۲۶۵ دلار و میانگین قیمت گوشی‌های مجهز به iOS به ۹۵۰ دلار خواهد رسید. این اعداد همچنین نشان می‌دهد که اپل حدود ۴۳ درصد از کل درآمد فروش گوشی‌های هوشمند و ۱۷٫۱ درصد از سهم کل بازار را به‌خود اختصاص داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات