رندرهای گلکسی A73 5G سامسونگ و مشخصات احتمالی این گوشی فاش شد؛ دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و شارژ سریع ۳۳ وات

جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
رندرهای جدید منتشرشده از گوشی هوشمند گلکسی A73 5G سامسونگ نشان می‌دهد این محصول از نظر طراحی، نسبت به نسل قبلی خود تغییرات زیادی نخواهد داشت.
تبلیغات

ظاهرا سامسونگ برنامه‌های بزرگی برای گوشی‌های هوشمند سری گلکسی A خود دارد. غول فناوری کره‌ای به‌تازگی از گلکسی A13 5G در ایالات متحده رونمایی کرده است که درواقع این محصول ارزان‌قیمت‌ترین گوشی 5G سامسونگ محسوب می‌شود. این شرکت به‌احتمال زیاد مدل رده‌بالاتر سری بعدی گلکسی A ینی A33 را با قابلیت مقاومت دربرابر آب روانه‌ی بازار خواهد کرد و بدین‌ ترتیب یکی دیگر از ویژگی‌های گوشی‌های پرچم‌دارش را در محصولات میان‌رده و اقتصادی ارائه خواهد کرد.

به‌ گزارش فون‌آرنا، پس از هفته‌ها شایعه و گزارش، سرانجام رندرهای جدیدی از گوشی هوشمند گلکسی A73 منتشر شده است که طراحی این محصول را به‌خوبی نشان می‌دهد. رندرهای فاش‌شده توسط افشاگران معروف خبرهای فناوری به‌نام OnLeaks و Zoutons ارائه شده است و نمایی کامل از طراحی نسل بعد میان‌رده‌های سری گلکسی A را به‌ ما نشان می‌دهد.

گلکسی a73 رندر

طراحی A73 نسبت به نسل قبلی این محصول تغییرات زیادی نداشته است. برآمدگی ماژول دوربین پشتی این دستگاه همچنان حفظ شده است و ظاهرا خبری از سبک طراحی دوربین شبیه سری گلکسی اس ۲۱ در این ناحیه وجود ندارد.

دوربین سلفی A73 در پاچ‌هول بالای نمایشگر تعبیه شده که از این نظر دقیقا شبیه A72 است. حاشیه‌های اطراف نمایشگر ۶٫۷ اینچی این محصول نیز شباهت زیادی به مدل قبلی‌اش دارد.

مشخصات گلکسی A73 سامسونگ براساس شایعات

  • صفحه‌نمایش سوپرامولد ۶٫۷ اینچی Full HD پلاس (۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل) و پشتیبانی از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، تراکم پیکسلی 393ppi، نسبت تصویری ۲۰ به ۹
  • پردازنده‌ی اسنپدراگون 750G
  • حافظه‌ی رم هشت گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت
  • دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل HM2 با ابعاد ۱٫۱۵۲ اینچ
  • باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ وات
  • ابعاد ۱۶۳٫۸ در ۹٫۶ در ۷۶ میلی‌متر
  • قیمت در حدود ۴۹۹ دلار
  • گواهی IP67 (مقاوم دربرابر نفوذ آب)، حذف درگاه ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و بهره گرفتن از بدنه‌ی پلاستیکی
گلکسی a73 رندر

در چند سال گذشته، درست مثل محصولات سری گلکسی اس، قبل از رونمایی رسمی از محصولات سری گلکسی A، شایعات و خبرهای زیادی درمورد این محصولات منتشر می‌شود. اگرچه بیشتر منابع خبری اعلام کرده‌اند گلکسی A73 از پردازنده‌ی اسنپدراگون 750G بهره خواهد برد، اما شایعه‌ی جذاب و جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد این محصول از نسخه‌ی ضعیف‌تر سیستم‌-روی‌-چیپ (SoC) حاصل همکاری سامسونگ و AMD یعنی اگزینوس ۲۲۰۰ بهره خواهد برد. البته همان‌طور که اشاره شد، پردازنده‌ی A73 درواقع نسخه‌ی رده‌پایین‌تر اگزینوس ۲۲۰۰ خواهد بود که احتمالا فقط به دو هسته‌ی قدرتمند مجهز شده است.

در ماه اکتبر شایعه‌ی دیگری منتشر شد که نشان می‌داد سامسونگ احتمالا وظیفه‌ی ساخت نمایشگر A73 را به شرکت چینی BOE یا CSOT واگذار خواهد کرد.

قابلیت‌های گلکسی A73 در بخش دوربین به اوج خود می‌رسد زیرا انتظار داریم این محصول به یک لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل HM2 سامسونگ مجهز شود. این دوربین باعث خواهد شد سری گلکسی A وارد سطح جدیدی از بازار شود زیرا این نوع لنزها درحال حاضر فقط در پرچم‌داران سامسونگ ارائه شده است. علاوه‌بر این گفته می‌شود A73 از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) بهره خواهد برد و بنابراین می‌توان گفت این دستگاه احتمالا یکی از گزینه‌های محبوب برای علاقمندان به تصویربرداری خواهد بود.

تاریخ عرضه‌ی گلکسی A73 سامسونگ

به‌نظر می‌رسد زمان زیادی تا معرفی رسمی گلکسی A73 سامسونگ باقی نمانده است. در بسیاری از منابع به اعلامیه‌ی ماه دسامبر اشاره شده که تاریخ دقیق آن ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر ۱۴۰۰) است. برخی دیگر از وب‌سایت‌ها نیز ۳۱ دسامبر (۱۰ دی ۱۴۰۰) را به‌عنوان تاریخ احتمالی رونمایی از گلکسی A73 اعلام کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات