قابلیت ضدآب به تعداد بیشتری از گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی سامسونگ اضافه خواهد شد

پنج‌شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا سامسونگ تصمیم دارد تعداد بیشتری از گوشی‌های هوشمند میان‌رده و اقتصادی خود را با قابلیت مقاومت دربرابر آب روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

سامسونگ معمولا تمایل دارد برخی از ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود را در مدل‌های میان‌رده و مقرون‌به‌صرفه‌ی سری گلکسی A نیز ارائه دهد. تاکنون شاهد عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمتی بوده‌ایم که نمایشگر آن‌ها از نرخ نوسازی بالا پشتیبانی می‌کند و علاوه‌براین دوربین‌های این سری از گوشی‌ها نیز ارتقاء یافته است. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد قابلیت مقاومت دربرابر نفوذ آب احتمالا در تعداد بیشتری از گوشی‌های میان‌رده‌ی ۲۰۲۲ غول فناوری کره‌ای ارائه خواهد شد.

به گزارش اندروید اوتوریتی، وب‌سایت The Elec اعلام کرده است حداقل چهار مدل گلکسی A سامسونگ در سال آینده از بدنه‌ی مقاوم دربرابر آب بهره خواهند برد. گفته می‌شود گلکسی A73، گلکسی A53 از جمله گوشی‌های ارزان‌قیمت‌ سامسونگ محسوب می‌شوند که با گواهی IP67 روانه‌ی بازار خواهند شد. بااین‌حال، انتظار می‌رود گلکسی A33 نیز از این قابلیت بهره ببرد. بدین ترتیب گلکسی A33 احتمالا ارزان‌قیمت‌ترین گوشی سامسونگ خواهد بود که سال آینده با گواهی IP در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

در بررسی‌های انجام شده از گلکسی A32 5G مشخص شد این گوشی با مشکلاتی مثل ایجاد گرمای زیاد درحین کارهای سنگین و تأخیر در سرعت شارژ مواجه می‌شود. البته با درنظر گرفتن قیمت این گوشی، وجود این نکات منفی، نقص خیلی بزرگی محسوب نمی‌شود. حال به‌نظر می‌رسد اضافه شدن گواهی IP به‌ نسل جدید این محصول، می‌تواند گام مثبتی در بهبود قابلیت‌های آن باشد.

رتبه‌بندی میزان مقاومت در برابر نفوذ آب در دستگاه‌های میان‌رده و افتصادی امر رایجی نیست، اما این ویژگی می‌تواند برگ برنده‌ی بسیار جذابی برای محصولات ارزان‌قیمت سامسونگ در برابر رقبای هم‌رده‌ی شیائومی باشد. بااین‌حال، مقاومت در برابر آب می‌تواند به حذف برخی از ویژگی‌های محبوب مثل درگاه ۳٫۵ میلی‌متری هدفون منجر شود، زیرا در رندرهایی که اخیرا از A33 فاش شده، ظاهرا این بخش گوشی مورد بحث حذف شده است.

البته قیمت یکی از مهم‌ترین مواردی است که خریداران محصولات میان‌رده و اقتصادی به آن توجه زیادی دارند. در حال‌حاضر مشخص نیست که اضافه شدن گواهی IP چه تأثیری روی قیمت گلکسی A33 سامسونگ خواهد داشت. به‌نظر می‌رسد این شرکت خواهد کرد تا این دستگاه را با قیمتی در حدود ۲۷۹ دلار روانه‌ی بازار کند تا از این نظر در حدود قیمتی گلکسی A32 قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات