فهرست برندهایی که گوشی‌های هوشمند جدیدشان را با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک رونمایی خواهند کرد

پنج‌شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
مطالعه 6 دقیقه
کوالکام جدیدترین سیستم-روی-چیپ (SoC) پرچم‌دار خود را با نام اسنپدراگون ۸ نسل یک معرفی کرده است. برخی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند، اعلام کرده‌اند که محصولات جدیدی با این پردازنده عرضه خواهند کرد.
تبلیغات

پس از معرفی رسمی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک، برندهای فعال در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند اعلام کرده‌اند که اولین محصولات خود را با این پردازنده‌ معرفی خواهند کرد. در این مطلب نگاهی به فهرست این شرکت‌ها خواهیم داشت.

به گزارش گیزموچاینا، اسنپدراگون ۸ نسل یک نسبت به نسل قبلی این پردازنده، پیشرفت‌های درخورتوجهی داشته است. قابلیت‌های این تراشه در بخش‌های مختلف مثل پشتیبانی از 5G، حسگرهای دوربین، هوش مصنوعی، بازی، صدا و امنیت ارتقاء یافته است. این پردازنده با بهره‌گیری از فرایند چهار نانومتری توسعه داده شده است و از آخرین معماری آرم موسوم به v9 بهره می‌برد. برای مقایسه باید اشاره کنیم اسنپدراگون ۸۸۸ با فرایند پنج نانومتری توسعه داده شده بود. براساس اعلام کوالکام، عملکرد پردازشی این تراشه‌ی جدید این شرکت ۲۰ درصد بهبود یافته و مصرف انرژی آن نیز ۳۰ درصد کم‌تر شده است.

حالا با معرفی اسنپدراگون ۸ نسل یک، برخی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند که گوشی‌های جدیدی با این تراشه به‌بازار عرضه خواهند کرد. ازجمله این برندها می‌توان به شیائومی اشاره کرد که اعلام کرده است جزء اولین شرکت‌هایی خواهد بود که دستگاه جدیدی با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک معرفی خواهد کرد. شرکت‌های دیگری مثل ریل‌می و موتورولا نیز تأیید کرده‌اند جزء اولین پذیرندگان تراشه‌ی جدید کوالکام روی محصولات خود خواهند بود. بنابراین اجازه دهید نگاهی به شرکت‌های مختلف که پرچم‌داران جدیدی با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک معرفی خواهند کرد، داشته باشیم.

شیائومی

شیائومی ۱۲

مدت کوتاهی پس از اینکه کوالکام نسل جدید تراشه‌ی پرچم‌دار موبایلی خود را معرفی کرد، شیائومی در تویئتر ویدئو کوتاهی در مورد استفاده از این پردازنده به اشتراک گذاشت. این مورد همچنین تأیید کرد که نسل بعدی پرچم‌داران سری شیائومی ۱۲ از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک بهره خواهد برد. طبق گزارش‌های اولیه، این برند اولین شرکتی خواهد بود که گوشی هوشمند جدیدی با پردازنده‌ی یاد شده معرفی خواهد کرد. بااین‌حال، گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که برندهای دیگر نیز قصد دارند هرچه زودتر نسبت به رونمایی از محصولات جدید خود با اسنپدراگون ۸ نسل یک اقدام کنند.

البته شاید منظور شیائومی درمورد زمان در دسترس بودن گوشی‌ جدید این شرکت بوده است؛ بدین ترتیب شاید منظور غول فناوری چینی این بوده است که پرچم‌دار جدیدش با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک زودتر از محصولات سایر برندها در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

انتظار می‌رود سری شیائومی ۱۲ با نمایشگر امولد خمیده و پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز روانه‌ی بازار شود. همچنین گفته شده این گوشی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهره خواهد برد. از دیگر ویژگی‌های احتمالی شیائومی ۱۲ می‌توان به پشتیبانی از شارژ فوق‌سریع ۱۲۰ وات اشاره کرد.

موتورولا

موتورلا نیز درحال آماده شدن برای معرفی نسل جدید گوشی هوشمند پرچم‌دار خود است. این محصول بخشی از سری اج X30 خواهد بود که احتمالا در تاریخ ۹ دسامبر (۱۸ آذر ۱۴۰۰) به‌طور رسمی معرفی خواهد شد. بدین ترتیب احتمال می‌رود موتورولا اولین شرکتی باشد که یک پرچم‌دار جدید با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک معرفی خواهد کرد. انتظار می‌رود این محصول به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی اولد با وضوح تصویر Full HD پلاس مجهز شود. علاوه‌بر این گفته شده این صفحه‌نمایش از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز پشتیبانی خواهد کرد. براساس گزارش‌های منتشر شده انتظار می‌رود این پرچم‌دار به ماژول دوربین سه‌گانه‌ی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شود.

اوپو

درست مثل شیائومی، یک برند چینی دیگر به‌نام اوپو در توئیتر اعلام کرده است که قصد دارد از محصول جدیدی با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک رونمایی کند. متأسفانه این شرکت جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده است. البته انتظار داریم اوپو، گوشی فایند ایکس ۴ پرو (Find X4 Pro) را به‌عنوان پرچم‌دار جدید خود معرفی کند. این محصول احتمالا در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ رونمایی خواهد شد؛ به‌عبارت دیگر فاید ایکس ۴ پرو ازجمله اولین محصولاتی خواهد بود که از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک بهره می‌برد.

وان‌پلاس

وان‌پلاس نیز پست جدیدی در حساب کاربری رسمی خود در ویبو منتشر کرده است. این شرکت اعلام کرده که نسل جدید گوشی‌های هوشمند پرچم‌دارش به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک مجهز خواهد شد. درحالیکه وان‌پلاس جزئیات بیشتری درمورد گوشی‌های هوشمند رده‌بالای بعدی خود فاش نکرده است، اما گفته می‌شود منظور این شرکت در واقع گوشی‌های سری وان‌پلاس ۱۰ است. براساس شایعات، این محصول به نمایشگر خمیده‌ی امولد با وضوح QHD پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های مورد انتظار برای این گوشی می‌توان به حافظه‌ی رم LPDDR5 و حافظه‌ی UFS 3.1 اشاره کرد. علاوه‌بر این انتظار می‌رود این پرچم‌دار جدید در سه‌ماهه‌ی اول سال آینده‌ی میلادی معرفی شود.

ریل‌می

realme gt2 pro

گوشی ریل‌می GT 2 Pro، احتمالا پرچم‌دار جدید این شرکت برای سال ۲۰۲۲ است. علاوه‌بر این، ریل‌می رسما تأیید کرده است که از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک در پرچم‌دار بعدی خود استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود این محصول با نمایشگر سوپرامولد و پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز معرفی شود. همچنین گفته شده دوربین سلفی این گوشی در پانچ‌هول قرار خواهد گرفت و حسگر اثرانگشت نیز زیر نمایشگر آن تعبیه شده است. این محصول از دروبین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض هشت مگاپیکسلی و یک حسگر پنج مگاپیکسلی بهره خواهد برد. براساس گزارش‌های قبلی، دوربین سلفی این گوشی نیز ۳۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

ویوو

ویوو نیز پس از اجلاس فناوری اسنپدراگون، اطلاعیه‌ای در ویبو به اشتراک گذاشت و از برنامه‌های خود برای معرفی گوشی هوشمند پرچم‌دار جدید با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک پرده برداشت. متأسفانه این شرکت نیز جزئیات زیادی درمورد گوشی‌ هوشمند پرچم‌دار بعدی خود اعلام نکرده است، اما می‌توان انتظار داشت تراشه‌ی جدید کوالکام در مدل‌هایی Nex 4، X80 Pro و X80 Pro Plus مورد استفاده قرار گیرد. علاوه‌براین iQOO نیز اعلام کرده است که پرچم‌دار بعدی خود را با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک معرفی خواهد کرد و به‌همین دلیل انتظار می‌رود iQOO 9 با پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون ۸ نسل روانه‌ی بازار شود.

سایر برندها

علاوه‌بر برندهایی که به نام آن‌ها اشاره کردیم، شرکت‌های دیگر نیز قصد دارند محصولات جدیدی با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک معرفی کنند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به آنر اشاره کرد که احتمالا گوشی‌های هوشمند سری مجیک ۴ را با این پردازنده روانّ‌ی بازار خواهد کرد. همچنین سامسونگ با سری گلکسی اس ۲۲، ردمی با سری K50، نوبیا با سری Z40، بلک‌شارک با سری بلک‌شارک ۵، ZTE با سری آکسون ۴۰، ردمجیک با سری ردمجیک ۷ و حتی شارپ و سونی نیز قصد دارند محصولات جدیدی با پردازنده‌ی جدید کوالکام معرفی کنند. به‌یاد داشته باشید برخی از مدل‌های بالا، هنوز به‌طور رسمی توسط شرکت‌های سازنده‌ی آن‌ها تأیید نشده‌اند و صرفا براساس گزارش‌ها و خبرهای قبلی به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

البته با‌ توجه‌به اینکه شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند معمولا پرچم‌داران جدید خود را با آخرین نسل پردازنده‌های رده‌بالای اسنپدراگون معرفی کرده‌اند، جای تعجب نیست که به‌زودی شاهد تأیید رسمی این موضوع توسط این برندها باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات