جی‌پی مورگان: فروش گوشی‌های آیفون در بازار چین با تقاضای چشمگیری مواجه شده است

چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌گفته‌ی بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی مورگان، فروش محموله‌های آیفون در چین در ماه اکتبر افزایش یافته است که می‌تواند به فروش درخورتوجه خانواده آیفون ۱۳ مربوط باشد.
تبلیغات

سامیک چاترجی از جی‌پی مورگان در گزارشی خطاب به سرمایه‌گذاران با استناد به آخرین داده‌های افشاشده‌ی آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین (CAICT) تخمین می‌زند که در بازه‌ی منتهی به اکتبر، فروش محموله‌های آیفون در بازار چین با رشد مناسبی همراه بوده است. درواقع، داده‌های مذکور فروش درخورتوجه خانواده آیفون ۱۳ را را نوید می‌دهند.

ماه اکتبر، CAICT اعلام کرده بود که محموله‌های بین‌المللی گوشی‌های هوشمند در بازار چین که بیشتر از دستگاه‌های اپل تشکیل می‌شود، به ۱۰ میلیون دستگاه رسیده که بسیار بیشتر از میانگین تاریخی ۶٫۱ میلیون محموله است و به‌نوعی نشان می‌دهد که اپل توانسته بار‌دیگر فروش گوشی‌های آیفون در این بازار مهم را افزایش دهد.

چاترجی ادعا می‌کند که اکتبر سال جاری میلادی بیشترین میزان فروش ماهانه گوشی‌های هوشمند بین‌المللی در چین از نوامبر ۲۰۱۴ را ازآنِ خود کرده است که حاکی از افزایش ۸۸۲ درصدی فروش ماهانه و افزایش ۸۳ درصدی در‌مقایسه‌با بازه‌ی مشابه سال گذشته است. از قرار معلوم، فروش گوشی‌های هوشمند ۵۷ درصد از ماه قبل افزایش یافته که به‌طور درخورتوجهی بیشتر از میانگین کاهش فصلی منفی ۱ درصدی است.

در این گزارش، آمده است که فروش دستگاه‌های مبتنی‌بر نسل پنجم شبکه موبایل (5G) درمقایسه‌با ماه قبل ۷۶ درصد افزایش یافته است و ظاهرا ۷۹ درصد از کل محموله‌ها را تشکیل می‌دهند. افزون‌براین، دستگاه‌های مذکور رشد سالانه ۵۸ درصدی را تجربه می‌کنند.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که اپل همچنان با مشکلات لجستیکی در تأمین گوشی‌های آیفون دست‌وپنجه نرم می‌کند و گزارش‌های پیشین نشان می‌دادند که سفارش‌های آیفون ۱۳ گاه تا ۴۵ روز در بازار چین به‌طول می‌انجامد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات