اپلیکیشن دوربین جدید سامسونگ تنظیمات دستی را برای لنزهای تله‌فوتوی گلکسی S21 اولترا فعال می‌کند

چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ اپلیکیشن جدیدی به‌نام Expert RAW را برای دوربین گوشی گلکسی S21 اولترا معرفی کرده است که تنظیمات دستی را برای لنز‌های تله‌فوتو فعال می‌کند.
تبلیغات

دوربین گلکسی S21 اولترا به‌صورت پیش‌فرض از حالت دستی (Pro Mode) برای لنزهای اصلی و فوق عریض پشتیبانی می‌کند اما این امکان برای دو لنز تله‌فوتوی این گوشی تاکنون فراهم نبوده است. با این حال امروز خبر خوشحال کننده‌ای برای طرفداران گلکسی S21 اولترا داریم چراکه سامسونگ با انتشار اپلیکیشن جدیدی برای دوربین این گوشی، پشتیبانی از فرمت RAW و تنظیمات دستی را برای دوربین‌های تله‌فوتوی S21 اولترا فعال کرده است.

اپلیکیشن دوربین جدید که Expert RAW نام دارد هم‌اکنون برای این گوشی در گلکسی استور قرار گرفته و فعلا دردسترس کاربران کره‌ای قرار دارد، در این اپلیکیشن امکان استفاده از حالت دستی برای سایر لنزهای دیگر این گوشی وجود داشته و امکانات و حالت‌های عکاسی نیز مشابه اپلیکیشن پیش‌فرض است. آنچه اپلیکیشن جدید دوربین را متمایز می‌کند، امکان تنظیم دستی مواردی چون نوردهی، فوکوس، ایزو، سرعت شاتر و تعادل رنگ سفید برای لنز‌های تله‌فوتوی این گوشی در هر دو حالت فیلم‌برداری و عکاسی است.

ویژگی های اپلیکیشن Expert RAW سامسونگ

افزون بر‌این موارد، امکان تنظیم هایلایت‌ها، سایه‌ها، شدت و درجه خلوص رنگ‌ها به صورت دستی و نیز دسترسی به هیستوگرام و پشتیبانی از HDR برای این دو لنز فراهم می‌شود. از دیگر قابلیت‌های جدید می‌توان به پشتیبانی از فرمت Lossless JPEG برای ذخیره‌سازی تصاویر بدون از دست رفتن داده‌های ثبت‌شده در عکس، توانایی ثبت تصاویر با فرمت 16bit Linear RAW و قابلیت خروجی‌گرفتن از پروفایل‌های RAW به نرم‌افزار لایت‌روم اشاره کرد. به گفته‌ی یکی از گردانندگان صفحه‌‌ی انجمن سامسونگ، اپلیکیشن جدید امکان ثبت تصاویر در چندین فریم و ترکیب آن‌ها را دارد که حاصل آن تصاویری شارپ‌تر و با جزئیات و گستره دینامیکی بهبودیافته است.

این اپلیکیشن‌ در حال‌حاضر در مرحله‌ی بتا قرار داشته و برای نصب آن باید حتما گوشی خود را به One UI 4.0 مبتنی بر اندروید ۱۲ به‌روز کنید. این اپلیکیشن فعلا دردسترس کاربران گلکسی S21 اولترا قرار دارد اما در آینده‌ای نزدیک برای گلکسی S21 پلاس و گلکسی تب S5e نیز منتشر خواهد شد. همان‌طور که گفته‌شد اپلیکیشن Expert Raw در گلکسی استور کره‌ی جنوبی قرار گرفته است و فعلا در مناطق دیگر قابل دسترسی نیست اما کاربر FrontTron@ در توییتر اقدام به انتشار فایل apk آن نیز کرده است که از این لینک قابل دانلود است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات