گلکسی زد فولد 4 سامسونگ احتمالا فاقد درگاه اختصاصی S Pen خواهد بود

شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش منتشر شده، نمونه‌های اولیه‌ ساخته‌ شده‌ گلکسی زد فولد ۴ فاقد درگاه اختصاصی S Pen هستند.
تبلیغات

گلکسی اس ۲۱ اولترا دارای کیس اختیاری S Pen بود و اولین گوشی از این سری محسوب می‌شد که از قلم شاخص پشتیبانی می‌کرد و به‌همین ترتیب، ۶ ماه بعد گلکسی زد فولد ۳ همراه با S Pen به‌عنوان لوازم جانبی اختیاری عرضه شد. این‌بار انتظار می‌رود گلکسی اس ۲۲ اولترا آینده به درگاه اختصاصی S Pen مجهز شود و برخی گمانه‌زنی‌ها به این مورد اشاره دارند که گلکسی زد فولد ۴ آینده نیز همان مسیر تکاملی را دنبال خواهد کرد و سال آینده به‌طور کامل S Pen را در خود جای خواهد داد. بااین‌حال، به‌گزارش سم‌موبایل و طبق شایعه‌ی جدیدی، احتمال دارد اینگونه نباشد.

براساس شایعات منتشر شده، سامسونگ اکنون درحال ساخت نمونه‌های اولیه‌‌ی گلکسی زد فولد ۴ قبل از تصمیم‌گیری نهایی درباره‌ی طراحی آن است و هیچ‌یک از نمونه‌های اولیه از درگاه اختصاصی S Pen بهره نمی‌برند. به‌گفته‌ی منبع خبر، این مدل‌ها در مرحله‌ی پیش‌تولید قرار دارند و بدیهی است که با تغییرات همراه باشند. افزون‌براین، سامسونگ باید تا اوایل ماه مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰)، درباره‌ی طراحی نهایی گلکسی زد فولد ۴ تصمیم بگیرد.

اگر سامسونگ تصمیم بگیرد تا درگاه اختصاصی برای گلکسی زد فولد ۴ تعبیه کند، باید طراحی داخلی دستگاه را تغییر دهد تا جایی برای قرارگیری لوازم جانبی مذکور باشد. بدیهی است که این کار نیاز به زمان برای تحقیق و توسعه دارد؛ اما بخش دشوار، یعنی اضافه‌شدن پشتیبانی از S Pen به پنل نمایشگر تاشو، از زمان عرضه‌ی گلکسی زد فولد ۳ انجام شده است.

طراحی شکل کتاب مانند گلکسی زد فولد برای قرارگیری S Pen مناسب است و منطقی خواهد بود که نسل بعدی گوشی‌ تاشو از این لوازم جانبی استفاده کند؛ اما بااین‌حال نمی‌توانیم از تصمیمات آینده‌ی سامسونگ مطمئن باشیم؛ به‌خصوص که خود شرکت مسیر روشنی ندارد. بنابراین باید منتظر باشیم و ببینیم آیا گلکسی زد فولد ۴ دارای درگاه اختصاصی S Pen خواهد بود یا خیر. انتظار می‌رود پیش از ماه مارس گزارش‌های بیشتری در این‌باره منتشر شود.

باتوجه به گزارش‌هایی مبنی بر وجود درگاه اختصاصی S Pen برای گلکسی اس ۲۲ اولترا، به‌نظر شما کاربران زومیت، گلکسی زد فولد ۴ نیز از درگاه اختصاصی S Pen بهره خواهد برد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات