پوکو ام 4 پرو با تراشه دایمنسیتی ۸۱۰، دوربین‌های بهتر و شارژ سریع ۳۳ واتی معرفی شد

سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
پوکو ام ۴ پرو 5G شیائومی با تغییرات ظاهری کمی درمقایسه‌با ردمی نوت ۱۱ و بهبودی‌هایی در بخش دوربین و تراشه و شارژر درمقایسه‌با پوکو M3 معرفی شد.
تبلیغات

پوکو M4 پرو درواقع همان ردمی نوت ۱۱ است که با ظاهری کمی متفاوت عرضه شده و درمقایسه‌با نسل قبلی خود،‌ پوکو M3، در بخش تراشه و دوربین و شارژر بهبود یافته است. نمایشگر پوکو ام ۴ پرو درحالی‌که رزولوشن +1080p و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نسل قبلی را حفظ کرده، حالا فقط کمی بزرگ‌تر شده و از ۶٫۵ به ۶٫۶ اینچ رسیده است.

نرخ نمونه‌برداری لمسی این گوشی نیز به ۲۴۰ هرتز رسیده که درمقایسه‌با ۱۸۰ هرتز نسل قبلی، کمی بهبود یافته است. سطح روشنایی صفحه‌نمایش هم از ۴۰۰ به ۴۵۰ نیت ارتقا یافته و مثل قبل، برای محافظ صفحه از گوریلا گلاس ۳ استفاده شده است.

پوکو ام 4 پرو

پنل دوربین تمام‌عرض شده؛ اما برآمده نیست و فقط لنزها و فلاش دوربین کمی از سطح بالاترند. دوربین اصلی از ۴۸ به ۵۰ مگاپیکسل ارتقا یافته؛ اما تغییر قابل‌توجه در بخش دوربین‌ها، اضافه‌شدن دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۱۹ درجه است که هنگام عکاسی، انعطاف‌پذیری بیشتری ارائه می‌دهد. البته وضوح دوربین سلفی هم دوبرابر شده و به ۱۶ مگاپیکسل رسیده است.

دوربینهای پوکو ام 4 پرو

به‌لطف تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۱۰ که با فناوری ۶ نانومتری تولید شده، اینترنت 5G نیز دردسترس است. در مقام مقایسه، تراشه M3 پرو از نوع دایمنسیتی ۷۰۰ بود که با فناوری ۷ نانومتری ساخته شده بود.

تراشه پوکو ام 4 پرو

این گوشی همانند نسل قبلی به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است؛ اما سرعت شارژ بهبود یافته و شارژر ۳۳ واتی آن می‌تواند گوشی را از ۰ تا ۱۰۰ در ۵۹ دقیقه شارژ کند. بدین‌ترتیب، با شارژ سریع ۱۰ دقیقه‌ای می‌توان ویدئویی دو‌ونیم ساعته را تماشا کرد.

پوکو ام 4 پرو
مقاله‌های مرتبط:

این مدل همچنین مجهز به اسپیکرهای استریو است که نبود آن در M3 حس می‌شد. البته جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و فضایی برای کارت حافظه میکرو اس‌دی همچنان روی گوشی وجود دارد. قابلیت NFC در برخی مناطق دردسترس است و کلید پاور کنار گوشی نیز به حسگر اثرانگشت مجهز شده است.

پوکو ام ۴ نسخه 5G یازدهم نوامبر (۲۰ آبان) در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. نسخه‌ی پایه با رم ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ظرفیت ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمت ۲۶۵ دلار و نسخه ارتقایافته با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمت ۲۸۸ دلار روانه بازار خواهند شد. قیمت این دو مدل گوشی پیش از عرضه‌ی جهانی به‌ترتیب ۲۳۰ و ۲۵۳ دلار و رنگ‌بندی آن مشکی و ‌آبی و زرد خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات