از وزن سبک پیکسل ۶ پرو تا قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه پیکسل ۶؛ تمامی اطلاعاتی که اخیرا از خانواده پیکسل ۶ فاش شده است

دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
در این مقاله، تمامی اطلاعاتی که اخیرا درباره پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو فاش شده‌اند، جمع‌آوری شده است.
تبلیغات

سه شنبه ۱۹ اکتبر سری پیکسل ۶ رسما رونمایی می‌شود. تلفن‌های جدید گوگل در دو مدل دردسترس خواهند بود: مدلی استاندارد به نام پیکسل ۶ و مدلی قدرتمند به نام پیکسل ۶ پرو. تاکنون، اطلاعات زیادی از این دستگاه‌ها فاش شده است. در این مقاله، تمامی اطلاعاتی که درباره خانواده پیکسل ۶ فاش شده‌اند، جمع‌آوری کرده‌ایم.

قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه پیکسل ۶ به‌عنوان پرچم‌دار

به‌تازگی، کاربری در توییتر گزارش کرده‌ به جزئیات قیمت رسمی خانواده پیکسل ۶ در ایالات متحده آمریکا دست یافته است. گفته می‌شود این اطلاعات از‌طریق فروشگاه تارگت (Target) تأیید شده‌اند. به‌گزارش فون‌آرنا، مطالبی که در گذشته فاش شده بودند، ادعا می‌کردند که قیمت پیکسل ۶ معمولی بین ۷۴۹ تا ۱،۰۹۹ دلار و قیمت پیکسل ۶ پرو بین ۱،۰۴۹ تا ۱،۰۹۹ دلار خواهد بود. با‌‌‌توجه‌‌‌به اطلاعات و تصویری که ایوان لی به‌اشتراک گذاشته، قیمت این تلفن‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهند بود.

قیمت پیکسل ۶

ظاهرا وی با کارکنان تارگت تماس گرفته است و آنان تأیید کرده‌اند که قیمت‌های اعلام‌شده واقعی هستند. لی می‌گوید قیمت‌های مشابهی در سیستم موجودی تارگت نشان داده می‌شود. اگر واقعا این‌چنین باشد، نسخه استاندارد پیکسل با ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی ۵۹۹ دلار قیمت خواهد داشت که ارزان‌تر از پیکسل ۵ سال گذشته (۶۹۹ دلار) خواهد بود. این برچسب قیمت در‌مقایسه‌با آیفون ۱۳ مینی اپل ۶۹۹ دلاری و گلکسی S21 سامسونگ ۷۹۹ دلاری بسیار جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد.

لی می‌گوید نسخه ۱۲۸ گیگابایتی پیکسل ۶ پرو نیز با قیمت ۸۹۸ دلار فروخته می‌شود. در مقام مقایسه، آیفون ۱۳ پرو مکس را با قیمت ۱،۰۹۹ دلار و گلکسی S21 اولترا با قیمت ۱،۱۹۹ دلار عرضه می‌شوند.

قیمت پیکسل ۶
قیمت پیکسل ۶

این قیمت به‌قدری مقرون‌به‌صرفه است که به‌سختی می‌‌توان آن را باور کرد. شاید امسال گوگل قصد دارد برای به‌دست‌آوردن سهم بازار بیشتر، از سودش چشم‌پوشی کند. این شرکت تراشه تنسور خود را برای گوشی‌ها ساخته و ممکن است این موضوع به آن کمک کرده باشد در هزینه قطعات صرفه‌جویی کند.

پیکسل ۶ پرو، پرچم‌دار سبک‌وزن رؤیاهای شما

سرانجام ۱۹ اکتبر به اطلاعات پیکسل ۶ که هنوز فاش نشده‌اند، دسترسی پیدا خواهیم کرد. گوگل گفته است این تلفن‌ها به حسگرهای دوربین بزرگ‌تری مجهز شده‌اند. در‌مجموع با بررسی تمام جزئیاتی که تاکنون فاش شده است، سری پیکسل ۶ می‌تواند یکی از بهترین خانواده‌های تلفن هوشمند سال باشد. مشخصات نرم‌افزاری آن‌ها با سخت‌افزار جدید و اندروید ۱۲ و پشتیبانی بی‌نظیر سخت‌افزاری (۴ به‌روزرسانی سیستم‌عاملی و پنچ سال پچ امنیتی) تکمیل می‌شود.

میان تمام مشخصاتی که از پیکسل ۶ پرو منتشر شده است، یکی از آن‌ها توجه افراد را بیشتر از دیگر گزینه‌ها جلب کرده است. اگر بتوان اطلاعات فاش‌شده آمازون را باور کرد، باید گفت پیکسل ۶ پرو پرچم‌داری سبک‌وزن است؛ زیرا تنها ۱۷۵ گرم وزن دارد. این بدان‌معنا است که تلفن هوشمند یادشده از رقبای خود مانند آیفون ۱۳ پرو اپل ۲۴۰ گرمی و گلکسی S21 اولترا سامسونگ ۲۲۷ گرمی سبک‌تر خواهد بود.

با‌‌‌توجه‌‌‌به باتری حجیم و صفحه‌نمایش بزرگ پیکسل ۶ پرو، سبک‌بودن آن ویژگی مهندسی جذابی است؛ البته باید گفت شیائومی نیز چنین کاری را در فرایند تولید Civi، تلفن هوشمند جدیدش، انجام داده است. باید به این موضوع نیز اشاره کرد که در گزارش‌های قبلی گفته شده بود پیکسل ۶ پرو ۲۱۰ گرم وزن خواهد داشت که با این تفاسیر، سنگین‌ترین گوشی گوگل تا‌به‌امروز است.

دیگر مشخصات پیکسل ۶ پرو و قیمت عرضه آن در انگلستان

به‌تازگی، دو فهرست مربوط به پیکسل ۶ پرو در آمازون انگلستان ظاهر شده است که برخی از جزئیات این گوشی هوشمند را فاش می‌کند. این فهرست‌ها را فردی به نام رولان کواندت (@rquandt) کشف کرده است. البته فهرست‌ها جزئیات کاملی ارائه نمی‌دهد؛ به‌همین‌دلیل، خود این فرد اطلاعات بیشتری در‌اختیار کاربران فضای مجازی قرار داده است.

Pixel 6 Pro 128GB 849£https://www.amazon.co.uk/gp/product/B09HTV221K/ref=as_li_tl?ie=UTF8&camp=1634&creative=6738&creativeASIN=B09HTV221K&linkCode=as2&tag=rquandt0de-21&linkId=deb6226fe177d88a6c2c102d8291a15aPixel 6 Pro 256GB 949£https://www.amazon.co.uk/gp/product/B09HTV6T6Z/ref=as_li_tl?ie=UTF8&camp=1634&creative=6738&creativeASIN=B09HTV6T6Z&linkCode=as2&tag=rquandt0de-21&linkId=757fe605d8985a9784039dda3884c97fShipping from Nov 1, Amazon UK says.— Roland Quandt (@rquandt) October 17, 2021

پیکسل ۶ پرو به صفحه‌نمایش ۶٫۷۱ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح تصویر ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ و HDR10+ مجهز خواهد بود. پیش‌ازاین، می‌دانستیم حفره‌ای در قسمت مرکزی بالای نمایشگر وجود خواهد داشت که میزبان دوربین سلفی است. در فهرست منتشر‌شده، آمده است که این سنسور ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود.

پردازنده این دستگاه تراشه شش‌نانومتری گوگل تنسور (Google Tensor) است و در دو پیکربندی مختلف در انگلستان فروخته می‌شود. هر دو پیکربندی ۲۱ گیگابایت حافظه رم خواهند داشت؛ اما در بخش حافظه ذخیره‌سازی، دو گزینه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت در نظر گرفته شده است. باید به این نکته نیز اشاره کرد که نمی‌توان حافظه را ازطریق حافظه جانبی افزایش داد.

سه دوربین اصلی در پنل پشتی پیکسل ۶ پرو وجود دارد که سنسور اصلی آن ۵۰ مگاپیکسلی است و از PDAF و OIS پشتیبانی می‌کند. این دوربین را یک لنز تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال چهاربرابری و یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید انگل همراهی می‌کند. ویژگی‌های دوربین این دستگاه Pixel Shift ،Auto HDR، فیلم‌برداری 4K با سرعت ۳۰/۶۰ فریم‌‌بر‌‌ثانیه و پانوراما را شامل می‌شوند.

در فهرست فاش‌شده، از مشخصات مربوط به ظرفیت باتری و جزئیات شارژ خبری نیست؛ اما اطلاعات موجود در آن تأیید می‌کند که گوشی مذکور به اسکنر اثرانگشت نوری زیر نمایشگر مجهز خواهد بود. پیکسل ۶ پرو در رنگ‌های آفتابی (زرد روشن) و مشکی دردسترس خواهد بود و طبق گفته رولاند کواندت، نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آن ۸۴۹ پوند و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی‌اش ۹۴۹ پوند روانه بازار می‌شود. همچنین، وی می‌گوید طبق اعلامیه آمازون بریتانیا، فروش پیکسل ۶ پرو از ۱ نوامبر آغاز می‌شود.

ویدئوهای تبلیغاتی منتشرشده از خانواده پیکسل ۶

گاهی اوقات، تنها بخش کمی از اطلاعات محصول جدید فاش می‌شود؛ اما در بعضی مواقع نیز، تقریبا تمام جزئیات اصلی آن به بیرون درز پیدا می‌کند و عملا نکته دیگری باقی نمی‌ماند که منتظر شنیدنش در مراسم اصلی رونمایی بمانیم. مدتی پیش، حالت دوم برای گوشی‌های جدید گوگل رخ داد؛ یعنی دقیقا زمانی که Carphone Wearhouse قبل از رونمایی رسمی این دو دستگاه در سه‌شنبه ۱۹ اکتبر، اکثر جزئیات مربوط به پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را فاش کرد.

علاوه‌براین، اکنون ویدئوهایی از این دستگاه منتشر شده‌ است که اسمبلی آن را نشان و راهنمایی‌هایی نیز برای تعمیرات آن ارائه می‌دهد! پس چندان هم تعجب‌آور نیست که اخیرا چند ویدئو تبلیغاتی رسمی نیز برای پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو فاش شده است. در‌ادامه، ویدئو تبلیغاتی منتشر‌شده برای پیکسل ۶ را مشاهده می‌کنید:

درواقع، ویدئوهای مذکور اطلاعات جدیدی در‌اختیار ما قرار نمی‌دهند. آن‌ها راهی نیز برای این کار نداشتند؛ زیرا تقریبا تمام اطلاعات مربوط به گوشی‌های هوشمند نسل آینده گوگل در فضای مجازی وجود دارد. آنچه کلیپ‌های مذکور ارائه می‌دهند، نگاهی دیگر به طراحی زیبای گوشی‌های جدید گوگل است. از ویژگی‌های ظاهری جذاب آن‌ها می‌توان به صفحه‌نمایش خمیده در نسخه پرو اشاره کرد (نسخه معمولی این دوگانه از پنل مسطح استفاده می‌کند).

نکته دیگری که با تماشای ویدئوهای تبلیغاتی این دو دستگاه مشخص می‌شود، تلاش گوگل برای برجسته‌کردن هوش مصنوعی این خانواده است. این تبلیغات ویژگی‌های منحصر‌به‌‌فردی مانند Magic Eraser و Live Translate را نشان می‌دهند و در‌عین‌حال، بر امنیت بالای اعضای خانواده پیکسل ۶ تأکید می‌کنند. این قابلیت‌ها همگی برای نشان‌دادن قدرت هوش مصنوعی دستگاه‌های مذکور در ویدئوهای تبلیغاتی به‌نمایش گذاشته شده‌اند تا این ویژگی اصلی بر فروش بیشتر خانواده پیکسل ۶ تأثیر مثبت بگذارد.

در‌ادامه، ویدئو تبلیغاتی منتشر‌شده برای پیکسل ۶ پرو را نیز مشاهده می‌کنید:

ما هنوز منتظر رویداد ۱۹ اکتبر گوگل هستیم؛ اما واقعا نمی‌دانیم گوگل قصد دارد چه اطلاعاتی فراتر از آنچه تاکنون فاش شده است، ارائه دهد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره پیکسل ۶ و نسخه پرو آن چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات