شایعه: سامسونگ برای عرضه گوشی‌های هوشمند بیشتر با تراشه‌ی اگزینوس برنامه‌ریزی می‌کند

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود سامسونگ از سال ۲۰۲۲ گوشی‌های گلکسی بیشتری با تراشه‌ی اگزینوس عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

سامسونگ گوشی‌های پرچم‌دار خود را با تراشه اگزینوس در بازارهای برگزیده عرضه می‌کند؛ ولی بسیاری از دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه و میان‌رده این شرکت دارای پردازنده‌ی اسنپدراگون کوالکام و هلیو مدیاتک هستند. اما یک گزارش جدید نشان می‌دهد که همه این‌ها ممکن است به‌زودی تغییر کند.

بر اساس گزارش گیزموچاینا، غول فناوری کره جنوبی قصد دارد از سال ۲۰۲۲ تعداد تلفن‌های هوشمند گلکسی که از پردازنده‌ی اگزینوس استفاده می‌کنند،‌ افزایش بدهد. ظاهراً اقدام جدید این شرکت گوشی‌های پرچم‌دار آینده آن، از جمله سری گلکسی S22 به همراه دیگر دستگاه‌های میان‌رده و مقرون‌به‌صرفه را در بر خواهد گرفت. در ادامه این گزارش آمده است که سامسونگ به دنبال افزایش دو برابری تراشه‌های اگزینوس در سال آینده است.

طبق اطلاعات به‌دست‌آمده، هدف سامسونگ این است که «نسبت» تراشه‌های اگزینوس در دستگاه‌های گلکسی را از ۲۰ درصد به ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش بدهد. این گزارش نشان می‌دهد که برند مذکور پس از پرداختن به بسیاری از چالش‌های اصلی تراشه‌های اگزینوس آینده، به دنبال وارد کردن تراشه‌های اختصاصی خود به گوشی‌های گلکسی بیشتر است. برای کسانی که مطلع نیستند، یکی از مسائل عمده‌ای که این پلتفرم با آن روبه‌رو است، گرمایش ناشی از ارتباطات 5G محسوب می‌شود.

باید به این مسئله اشاره کرد که بخش System LSI سامسونگ، برای بهبود عملکرد گرافیکی با ای‌ام‌دی همکاری می‌کند. با توجه به اینکه جهان از کمبود تراشه رنج می‌برد، منطقی است که این شرکت به قطعه منحصربه‌فرد خود پایبند باشد. این مسئله را فراموش نکنید که این گزارش هنوز تأیید نشده است؛ بنابراین زیاد به آن اعتماد نکنید و منتظر به‌روز‌رسانی‌های خبری بعدی باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات