شایعه: هواوی از نسخه انحصاری تراشه 4G اسنپدراگون ۸۹۸ استفاده خواهد کرد

یک‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود هواوی در گوشی‌های هوشمند بعدی خود از نسخه 4G تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

در کنفرانس Huawei Full Connect که در ماه سپتامبر برگزار شد، خو ژیژون، رئیس دوره‌ای هواوی، گفت تجارت تلفن‌ هوشمند این شرکت با چالش‌های بزرگی روبه‌رو است و خرید تلفن‌های همراه 5G هواوی در حال حاضر دشوار است؛ اما وی تأکید کرد که هواوی نه از تجارت تلفن همراه خود دست می‌کشد و نه آن را می‌فروشد. وی در ادامه ادعا کرد این شرکت سخت در تلاش است تا تجارت موبایل را در زمان مناسب به راه خود بازگرداند. وی گفت:

ممکن است چند سال طول بکشد تا بتوان به کاربران اجازه خرید تلفن‌ همراه 5G هواوی داد.

به گزارش گیزچاینا، امروز خبری توسط افشاگر معروف ChanganDigitalKing در ویبو منتشر شد که اطلاعات تازه‌ای درباره مسیر آینده هواوی در اختیار ما قرار داد. بر اساس پست منتشرشده، هواوی قرار است به‌طور اختصاصی از نسخه 4G تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام استفاده کند. پیش از این، گزارش‌هایی مبنی بر آزمایش مدل مهندسی هواوی میت ۵۰ با تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ وجود داشت.

پرچم‌دار کوالکام اسنپدراگون ۸۹۸ از فرایند تولید ۴ نانومتری سامسونگ استفاده می‌کند. این تراشه از طراحی CPU سه‌خوشه‌ای نیز بهره خواهد برد. مشخصات CPU عبارت‌اند از:

  • 1 x 3.0GHz Cortex X2 super large core
  • 3 x 2.5GHz Cortex A78 large core
  • 4 x 1.79GHz Cortex A55 small core

اما تولیدکننده چینی امسال از هواوی میت ۵۰ رونمایی نخواهد کرد. بر اساس شایعه مربوط به دستگاه مذکور، این گوشی هوشمند پرچم‌دار در سه‌ماهه اول سال آینده وارد بازار خواهد شد. این نزدیک‌ترین بازه زمانی تلقی می‌شود که برای عرضه این دستگاه برنامه‌ریزی شده است. اگر قرار است این گوشی هوشمند در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ عرضه شود، باید ماه مارس آن را در بازار دید.

باید به این نکته اشاره کرد که فناوری فیلتر اصلی در تراشه فرکانس رادیویی 5G از ایالات متحده آمریکا می‌آید. دقیقاً به همین دلیل است که هواوی نمی‌تواند بدون ایالات متحده آمریکا پردازنده‌های 5G خود را بسازد. با ممنوعیت ایالات متحده، هواوی فعلاً مجبور است با تراشه‌های 4G کنار بیاید.

علاوه بر این، گزارش‌هایی وجود دارد که هواوی موجودی تراشه‌های Kirin خود را به‌طور کامل تمام کرده است؛ اما یک تلفن مدل هوشمند با Kirin 9000 4G عرضه خواهد شد. با توجه به اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده‌ است، این شرکت در اکثر تلفن‌های هوشمند خود در نیمه اول سال آینده از پردازنده‌های کوالکام استفاده خواهد کرد. البته هواوی تراشه جدیدی ندارد؛ بنابراین از استراتژی جدیدی استفاده خواهد کرد. این شرکت عملکرد و تجربه کار با تلفن‌های همراه خود را توسط نرم‌افزارها بهبود می‌بخشد. در اصل، تمرکز هواوی اکنون بر افزایش طول عمر گوشی هوشمند و زمانی است که کاربر از دستگاه استفاده می‌کند.

تاکنون HarmonyOS 2 هواوی بسیار خوب کار کرده و هیچ گزارشی مبنی بر خرابی این سیستم عامل گزارش نشده است. بیش از ۱۲۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند هواوی و آنر در حال حاضر دارای HarmonyOS 2 هستند. پیش از پایان سال جاری، بیش از ۳۰۰ میلیون دستگاه تلفن هوشمند دارای این سیستم خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات