معرفی ردمی K40s به دلیل کمبود قطعات به تعویق افتاد

پنج‌شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
یکی از مدیران ردمی اعلام کرد که به‌ دلیل مشکل کمبود قطعات، معرفی ردمی K40s به تعویق افتاده است.
تبلیغات

شیائومی معمولا مدل به‌روزشده‌ی پرچم‌داران خوش‌قیمت سری ردمی را در نیمه‌ی دوم هر سال معرفی می‌کند. بدین ترتیب انتظار می‌رود این شرکت چینی ردمی K40s را به‌عنوان مدل ارتقاءیافته‌ی ردمی K40 در آینده‌ی نزدیک معرفی کند.

به گزارش گیزچاینا، روز گذشته مدیر محصول ردمی گفت به‌ دلیل کمبود قطعات اصلی، تولید ردمی K40s با مشکلاتی مواجه شده است. وی به تاریخ دقیقی برای معرفی این محصول اشاره نکرده است؛ ولی دلایل زیادی وجود دارد که باعث خواهد شد دستگاه یا شده خیلی دیرتر از برنامه‌ی زمان‌بندیِ تعیین شده معرفی شود. همچنین این احتمال وجود دارد که ردمی مثل بسیاری از برندهای دیگر، از معرفی و عرضه‌ی ردمی K40s منصرف شود. اگر این اتفاق رخ بدهد، برنامه‌ی زمانی معرفی گوشی‌های بعدی سری ردمی تغییر خواهد کرد.

مشخصات احتمالی ردمی K40s

بر اساس اخباری که قبلا منتشر شده است، ردمی K40s نسبت به مدل اصلی این محصول از پردازنده و شارژ سریع‌تر بهره خواهد برد. مدل ضعیف‌تر این دستگاه از تراشه‌ی دایمنسیتی ۱۲۰۰ بهره خواهد برد؛ اما مدل رده‌ بالای محصول یاد شده به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز خواهد بود که البته در برخی از گزارش‌ها گفته شده است این مدل احتمالا با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ روانه‌ی بازار خواهد شد. این سری از گوشی‌های ردمی از شارژ سریع ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کنند. بنابراین ردمی K40s از جمله ارزان‌قیمت‌ترین مدل‌هایی خواهد بود که از فناوری شارژ سریع بالای ۱۰۰ وات بهره می‌برد.

طراحی دوربین این محصول هم نسب به مدل‌ اصلی K40 تغییر خواهد کرد. این دستگاه به سه دوربین اصلی با چینش عمودی مجهز خواهد شد که دو لنز بزرگ آن در بالا و پایین و لنز کوچک در وسط قرار خواهد گرفت؛ بدین ترتیب شکل دوربین پشتی این گوشی خیلی خاص خواهد شد. طراحی کلی بخش دوربین در این گوشی متقارن و هماهنگ است. بر اساس شایعات اخیر، این دستگاه از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهره خواهد برد که وضوح تصاویر آن ۶۱۴۴ در ۸۱۹۲ پیکسل است.

فریم صفحه‌نمایش ردمی K40s طراحی زیبایی خواهد داشت و دوربین سلفی این محصول در پانچ‌هول مرکزی تعبیه خواهد شد. طرح نمایشگر این گوشی با صفحه‌نمایش‌های محبوب نیمه‌خمیده‌ی اولد متفاوت است. شاید بهرِه نگرفتن از نمایشگر نیمه‌خمیده برای برخی افراد ناامیدکننده باشد؛ اما نمایشگر در نظر گرفته‌شده برای این گوشی بسیار زیبا است. ردمی K40s از پنل LCD بهره نخواهد برد و شیائومی تصمیم گرفته است از پنل اولد ۶٫۷ اینچی در این محصول استفاده کند. وضوح تصویر این نمایشگر ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ خواهد بود و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد.

اگر به مشکل کمبود قطعات در گذشته نگاه کنیم، این موضوع باعث شده بود موجودی برخی از گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۰ نیز به‌ اتمام برسد؛ اما این مشکل در مورد K40s باعث خواهد شد معرفی و عرضه‌ی محصول به تعویق انداخته شود. بر اساس پیشینی برخی از متخصصان، این شرایط در اواسط سال آینده‌ی میلادی به حالت عادی بازخواهد گشت. در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان، معرفی مدل‌های جدید محصولات خود را به نیمه‌ی دوم سال موکول کرده‌اند؛ اما شرایط عرضه‌ی تراشه‌ها در آینده هنوز عادی نشده است.

نظر شما در مورد مشکل کمبود قطعات چیست؟ آیا این مورد معرفی محصولات دیگر را هم تحت تأثیر قرار خواهد داد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات