نخستین گوشی تاشو اپل احتمالا سال ۲۰۲۴ از راه خواهد رسید

چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل در صدد است آیفون‌های ۲۰۲۳ را به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز کند و به‌ دنبال آن، در سال ۲۰۲۴ نخستین گوشی تاشو خود را روانه بازار خواهد کرد.
تبلیغات

مدت‌ها است پروژه آیفون تاشو اپل در سکوت خبری قرار گرفته و اعتقاد بر این است که عرضه‌ی این گوشی در آینده‌ای نزدیک رخ نخواهد داد. گمان می‌رود توسعه هنوز در مراحل ابتدایی و معطوف به تکنولوژی‌های مربوط به نمایشگر است و ظاهرا غول دنیای فناوری نمونه‌ای تکمیل‌شده‌ گوشی تاشو را وارد فرایند آزمون ‌و خطای اولیه نکرده است. گزارشی از مینگ‌چی کو این موضوع را تأیید می‌کند و نشان می‌دهد که حداقل تا سال ۲۰۲۴ نباید منتظر آیفون با قابلیت نمایشگر تاشو باشیم.

مانند گوشی‌های هوشمند تاشو شرکت‌های دیگر، آیفون تاشو این امکان را برای اپل فراهم می‌کند تا نمایشگر بزرگ‌تری در کالبدی کوچک‌تر ارائه بدهد. کو همچنین معتقد است که اپل آیفون‌های ۲۰۲۳ را به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز خواهد کرد. وی پیش‌تر ادعا کرده بود این ویژگی در سری آیفون ۱۴ ارائه خواهد شد؛ اما ظاهراً اپل بار دیگر استفاده این قابلیت را به تأخیر انداخته است.

تحلیلگر یادشده جزئیات بیشتری ارائه نکرده است و مشخص نیست کدام مدل از آیفون‌های ۲۰۲۳ به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز خواهند شد؛ اما تاچ آی‌دی جدید مکمل فیس آی‌دی خواهد بود و دو گزینه احراز هویت بیومتریک در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

طبق گزارش‌های قبلی، اپل چندین اندازه از نمایشگر تاشو را مورد بررسی قرار داده است که یکی از آن‌ها ابعادی مانند نمایشگر ۶٫۷ اینچی آیفون ۱۳ پرو مکس دارد. انتظار می‌رود کانون توجه اپل عمدتاً روی طراحی مکانیزم لولای نامرئی با وسایل الکترونیکی که در پشت نمایشگر قرار دارند معطوف شده باشد و بر اساس شواهد، اِلِمان‌های طراحی دو نمایشگر با یک لولای قابل مشاهده کنار گذاشته شده است.

بلومبرگ پیش‌تر گزارش داده بود که آیفون تاشو شاید سال‌ها دیرتر از آنچه تصور می‌شد عرضه شود یا در نهایت، احتمال دارد غول دنیای فناوری هرگز این محصول را معرفی نکند. در این میان، گفته می‌شود اپل و ال‌جی در حال تهیه و توسعه‌ی نمایشگر ارگانیک ال‌ای‌دی (OLED)، متناسب با شکل‌وشمایل گوشی تاشو هستند؛ البته تولید انبوه این نمایشگر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پیش‌ازاین گفته می‌شد سامسونگ تأمین‌کننده اصلی اپل برای نمایشگر تاشو OLED خواهد بود و گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که این شرکت در سال گذشته تعداد زیادی پیش‌نمونه صفحه‌نمایش تاشو برای آزمایش در اختیار اپل قرار داده است؛ بنابراین مشخص نیست خبر همکاری اپل و ال‌جی تا چه حد به واقعیت نزدیک است.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیفون به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات