سامسونگ از مشخصات کلیدی حسگر 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP1 می‌گوید

چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ با انتشار ویدیویی کوتاه، در مورد برخی از مشخصات کلیدی حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 توضیحاتی ارائه کرد. این حسگر می‌تواند با استفاده از ترکیب پیکسل‌ها، ویدیوی 8K ضبط کند.
تبلیغات

حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 یکی از آخرین نوآوری‌های سامسونگ در حوزه دوربین‌ گوشی موبایل است و بازتابی از سیاست‌های شرکت برای جابه‌جا کردن مرز تکنولوژی‌های متداول به‌ شمار می‌آید. حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی شرکت کره‌ای همچنان در مرحله توسعه قرار دارد؛ اما اطلاعات جسته و گریخته‌ای که از گوشه و کنار به دستمان می‌رسد، این نوید را می‌دهند که شاید بتوانیم تکنولوژی حسگرهای جدید را در آینده‌ای نزدیک ملاقات کنیم.

به لطف ویدیوی کوتاهی که سامسونگ منتشر کرده است، اطلاعات کلیدی جدیدی از حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 به دست می‌آید که مرز انتظارات را از این تکنولوژی تا حدی تعیین می‌کند. حسگر SOCELL HP1 قابلیت‌های متعددی دارد که بر مبنای الگوریتم یادگیری عمیق remosaicing عمل می‌کنند. طبق گفته‌های سامسونگ در این ویدئو، حسگر جدید قادر به ترکیب پیکسل‌ها (pixel binning) به‌صورت ۲×۲ است و بنابراین با کوچک کردن میدان دید به همان نسبت، می‌تواند ویدیوهایی با رزولوشن 8K ضبط کند. علاوه بر این، حسگر می‌تواند ترکیب پیکسل‌های ۴×۴ را انجام بدهد که نتیجه آن، دستیابی به رزولوشن ۱۲٫۵ مگاپیکسل خواهد بود.

حسگر ISOCELL HP1 با استفاده از قابلیت‌ها و سیستم‌های جدیدی همچون HDR، Smart ISO، نمونه‌برداری چندگانه و Double Super PD می‌تواند نور بیشتری به داخل دوربین هدایت کند. قابلیت Double Super PD برای بهتر شدن فوکوس خودکار در حسگر گنجانده شده و نسبت به تکنولوژی Super PD، تعداد پیکسل‌های فوکوس را دو برابر کرده است. چنین تمهیداتی می‌تواند ISOCELL HP1 را در صدر لیست حسگرهای مشابه قرار بدهد و با ارائه ۲۰۰ میلیون پیکسل، سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN2 و JN1 را از سر راه بردارد.

سامسونگ امیدوار است بتواند حسگر جدید خود در اختیار تولیدکنندگان متعددی قرار بدهد. بر اساس شایعات، احتمالا شیائومی یکی از اولین شرکت‌هایی خواهد بود که از حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی شرکت کره‌ای استفاده می‌کند. بعلاوه، طبیعتا با احتمال زیادی نام گوشی‌های آینده سامسونگ را در لیست اولین محصولات مجهز به حسگر جدید خواهیم دید.

در مورد حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ چه نظری دارید؟ فکر می‌کنید با وجود پیشگام بودن شرکت کره‌ای در تکنولوژی حسگر برای دوربین گوشی‌ موبایل، شاهد عملکرد خیره‌کننده‌ای از ISOCELL HP1 خواهیم بود یا باز هم با فصل دیگری از بازی مگاپیکسل‌ها طرف هستیم؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات