مردی که ۱٫۹ میلیون گوشی AT&T را‌ آنلاک کرده بود، به ۱۲ سال زندان محکوم شد

شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مردی که در مدت ۷ سال ۱٫۹ میلیون گوشی شرکت مخابراتی AT&T را‌ آنلاک کرده بود، در دادگاهی در آمریکا به ۱۲ سال زندان محکوم شد.
تبلیغات

به‌گزارش Engadget، دادگاهی در آمریکا مردی به نام محمد فهد را به جرم آنلاک‌کردن ۱٫۹ میلیون گوشی AT&T به ۱۲ سال زندان محکوم کرد. به‌گفته وزارت دادگستری آمریکا، این مرد به‌مدت ۷ سال و حتی بعد از اطلاع از اینکه پرونده‌ای علیه او باز شده است، همچنان به کار خود ادامه داد و در این مدت، ۲۰۱٫۵ میلیون دلار به شرکت مخابراتی AT&T خسارت وارد کرد. 

فهد در سال ۲۰۱۲ ازطریق فیسبوک با یکی از کارمندان AT&T تماس گرفت و با وعده رشوه هنگفتی از او خواست تا به او در آنلاک‌کردن گوشی مشتریان این اپراتور مخابراتی کمک کند. فهد که شهروند پاکستانی‌گرانادایی است، از این کارمند خواست تا همکاران دیگری را از مرکز تماس باثل در واشینگتن برای مشارکت در این نقشه به‌کار گیرد. 

وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید که کارمندان AT&T گوشی «مشتریان فاقد شرایط» را آنلاک کرده‌اند که برای این کار به فهد هزینه‌ای پرداخت می‌کرده‌اند. در بهار ۲۰۱۳، AT&T سیستمی راه‌اندازی کرد که بازکردن قفل شناسه جهانی تجهیزات سیار موسوم به IMEI را برای کارمندان دشوارتر می‌کرد. به‌همین‌دلیل، فهد مهندسی را برای ساخت بدافزاری که بتواند روی سیستم‌های AT&T نصب شود، به‌کار گرفت تا به او کمک کند قفل گوشی‌های هوشمند را به‌طور مؤثر و از راه دور باز کند. کارمندان AT&T نیز درباره سیستم‌های شرکت و روش آنلا‌ک‌کردن گوشی‌ها به فهد کمک کردند. 

گفته می‌شود این بدافزار اطلاعاتی درباره سیستم و سایر اطلاعات کارمندان AT&T به‌دست آورده و هکر از این جزئیات برای اصلاح بدافزار خود استفاده کرده است.

AT&T مدعی است فهد و دستیارانش بیش از ۱٫۹ میلیون گوشی همراه را آنلاک کرده‌اند و چون با این کار مشتریان پرداخت‌های گوشی خود را تکمیل نکرده‌اند، باعث خسارت ۲۰۱٫۵ میلیون دلاری به این شرکت شده است. فهد در سال ۲۰۱۸ در پی کیفرخواستی که سال ۲۰۱۷ علیه او صورت گرفته بود، در هنگ‌کنگ دستگیر شد. او سپس به آمریکا استرداد و به اتهام توطئه برای ارتکاب کلاه‌برداری مخابراتی در سپتامبر ۲۰۲۰ گناه‌کار شناخته شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات