شایعه: گلکسی اس 22 و اس 22 پلاس سامسونگ از حسگر ایزوسل GN5 استفاده خواهند کرد

پنج‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
به نظر می‌رسد بر خلاف شایعات پیشین، سامسونگ به جای حسگر ایزوسل GN2، در گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس از حسگر ایزوسل GN5 استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

تقریبا چند ماهی تا زمان معرفی سری گلکسی اس ۲۲ سامسونگ فاصله داریم؛ محصولاتی که شایعات و حواشی بسیاری پیرامون آنها وجود دارد و تاکنون گزارشهای مختلفی در مورد پرچمداران نسل بعدی سامسونگ در فضای مجازی منتشر شده است. در گزارشی گفته شد که احتمالاً گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی ایزوسل GN2 استفاده خواهند کرد؛ اما گزارش SamMobile صحت چنین موضوعی را تکذیب میکند.

بر اساس گزارش SamMobile، گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده خواهند کرد؛ اما سامسونگ بهترین حسگر خود با چنین رزولوشنی را برای پرچمداران نسل بعدی سری گلکسی اس ۲۲ در نظر نگرفته است. در واقع شرکت کرهای میخواهد از حسگری با عملکرد ضعیفتر اما رزولوشن مشابه استفاده کند.

افشاگری با حساب توییتری UniverseIce که با نام کاربری Ice Universe نیز شناخته میشود، در توییتی مدعی شده است که گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس مجهز به ایزوسل GN5 خواهند شد؛ حسگری با سایز حسگر ۱/۱٫۵۷ اینچی و سایز پیکسل ۱ میکرومتر که رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل در اختیار دستگاه قرار میدهد.

ایزوسل GN5 میتواند تصویر ۵۰ مگاپیکسل ثبت کند و با استفاده از فناوری ادغام ۴ پیکسل در ۱ پیکسل (پیکسلهای ۲ میکرومتری) رزولوشن تصویر را به ۱۲٫۵ مگاپیکسل برساند. چنین اقدامی طبیعتاً به کاهش حجم تصویر نهایی بدون افت کیفیت منجر میشود. ایزوسل GN5 می‌تواند با استفاده از الگوریتمهای تعریفشده، رزولوشن تصویر ۵۰ مگاپیکسلی را به ۱۰۰ مگاپیکسل نیز افزایش بدهد.

حسگر سامسونگ از ویژگی‌های مختلفی برخوردار است که می‌توان به فوکوس خودکار دوال پیکسل پرو برای فوکوس سریع، FDTI (مخفف Front Deep Trench Isolation یا جداسازی ترانشه عمیق جلو) برای کاهش نویز، اسمارت ISO، اسمارت ISO Pro، نمونه‌برداری چندفریمی و HDR چندمنظوره اشاره کرد. حسگر ایزوسل GN5 می‌تواند ویدئویی در فرمت 8K در ۳۰ فریم بر ثانیه یا 4K در ۱۲۰ فریم بر ثانیه (به‌صورت صحنه آهسته) ضبط کند.

در نگاه کلی، ایزوسل GN5 از حسگری که در گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس استفاده شده به‌مراتب بهتر است؛ اما بهترین حسگر ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ نیست. در حال حاضر ایزوسل GN1 و GN2 با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل وجود دارند که به ترتیب از حسگری با ابعاد ۱/۱٫۳۱ و ۱/۱٫۱۲ اینچ استفاده میکنند. در مقایسه با حسگر ۱/۱٫۵۷ اینچی ایزوسل GN5، حسگرهای بزرگتر GN1 و GN2 میتوانند تصاویری با کیفیت بهتر ثبت کنند.

در گزارشها آمده است که گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس دارای ماژول دوربین سهگانه خواهند بود. دوربین اصلی ماژول را حسگر ۵۰ مگاپیکسلی ایزوسل GN5 تشکیل میدهد و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با لنز تلهفوتو آن را همراهی میکنند. دوربین تلهفوتو از زوم یا بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابر استفاده میکند که نسبت به آنچه در گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس استفاده شده است، عملکرد بهتری دارد.

البته سامسونگ می‌تواند برای عملکرد بهتر دوربین گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس، حسگر ایزوسل GN5 را با ایزوسل GN2 یا GN1 جایگزین کند. نظر شما کاربران در این رابطه چیست؟ آیا شرکت کره‌ای باید برای کاهش هزینه‌ها از حسگر ایزوسل GN5 استفاده کند یا پرچم‌داران جدید خود را به حسگرهای بهتری مجهز سازد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات