خرده‌فروشی اوکراینی احتمالا رنگ‌بندی و حافظه ذخیره‌سازی مدل‌های آیفون ۱۳ را فاش کرده است

پنج‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
شواهد نشان می‌دهد نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اپل در سه رنگ جدید صورتی و مشکی و برنزی عرضه می‌شوند. همچنین، ظاهرا اپل گزینه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت را نیز از مدل‌های استاندارد حذف کرده است.
تبلیغات

هفته آینده، اپل آخرین دستاوردهایش در حوزه گوشی‌های هوشمند را با نام احتمالی آیفون ۱۳ رونمایی خواهد کرد. غول دنیای فناوری معمولا با معرفی گوشی‌هایش، گزینه‌های رنگی جدید را نیز رونمایی می‌کند و قطعا خانواده آیفون ۱۳ از این قاعده مستثنا نخواهند بود. در جدیدترین اخبار و شایعات درباره آیفون‌های جدید، یکی از خرده‌فروشی‌های اوکراینی ظاهرا در وب‌سایتش گزینه‌های رنگی و حافظه ذخیره‌سازی آن‌ها را فاش کرده است.

با استناد به صفحه وب‌سایت خرده‌فروشی KTC، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی در شش گزینه رنگی مشکی، آبی، بنفش، صورتی، سفید و قرمز دردسترس خواهند بود. این بدان‌معنا است که صورتی جایگزین سبز خواهد شد. افزون‌براین، اپل قصد دارد رنگ‌های گرافیتی و آبی اقیانوسی را از مدل‌های پرو آیفون ۱۳ حذف و رنگ‌های مشکی و برنزی را جایگزین آن‌ها کند.

این نخستین‌بار نیست گه گفته می‌شود آیفون‌های جدید با رنگ‌بندی جدید عرضه می‌شوند؛ چراکه پیش‌تر منابع آگاه به زنجیره تأمین محصولات اپل در چین ادعا می‌کردند که مدل‌های پرو آیفون ۱۳ در چهار رنگ مشکی، نقره‌ای، رُزگلد و طلایی غروب خورشید عرضه خواهند شد. گفته می‌شد رنگ طلایی غروب خورشید نزدیک به رنگ برنز است؛ درحالی‌که گزینه رنگی رُزگلد بسیار ملایم و کم‌رنگ به‌نظر می‌رسد. افزون‌براین، گمان می‌رفت رنگ‌های جدید به مدل‌های پرو مختص باشند.

اطلاعات ارائه‌شده در وب‌سایت خرده‌فروشی یادشده نشان می‌دهد گزینه‌های ذخیره‌سازی گوشی‌های جدید تا حدودی مشابه نسل گذشته است، با این‌ تفاوت که احتمالا گزینه ۲۵۶ گیگابایتی برای مدل‌های استاندارد حذف خواهد شد که کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. بااین‌حال، چندی پیش گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد اپل با حذف گزینه ۲۵۶ گیگابایتی، قصد دارد مدل‌های پرچم‌دار آیفون ۱۳ را در سه پیکربندی ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت روانه بازار کند.

درحال‌حاضر، گزینه‌های حافظه ذخیره‌سازی اپل از ۶۴ گیگابایت از نوع NVMe شروع می‌شود و در آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی به ۲۵۶ گیگابایت می‌رسد. این دامنه برای مدل‌های پرو یک پله بالا می‌رود و از ۱۲۸ گیگابایت شروع می‌شود و به ۵۱۲ گیگابایت افزایش می‌یابد؛ بنابراین، با حذف گزینه ۲۵۶ گیگابایتی در مدل‌های استاندارد، اپل می‌تواند حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی را جایگزینش کند که به‌مراتب قیمت ارزان‌تری نیز از گذشته خواهد داشت.

بااین‌حال، نمی‌توان صحت‌وسقم اطلاعات وب‌سایت اوکراینی را تأیید یا رد کرد. گفتنی است KTC هیچ نشانه‌ای از گزینه ذخیره‌سازی ۱ ترابایتی ارائه نداده است؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود که تا سه‌شنبه هفته آینده و رونمایی رسمی نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اپل، این گزارش را به دید شایعه ببینید.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با آیفون به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات