سری شیائومی 11 تی از پشتیبانی نرم‌افزاری به مدت ۴ سال برخوردار خواهند بود

پنج‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی تیزری منتشر کرده که است در آن، پشتیبانی نرم‌افزاری از سری شیائومی 11 تی به‌مدت چهار سال و دریافت سه نسخه بعدی سیستم‌عامل اندروید را تأیید می‌کند.
تبلیغات

سال گذشته، اتفاق جالبی در صنعت گوشی‌های هوشمند رخ داد. شرکت‌های سازنده محصولات مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید تصمیم گرفتند مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری از محصولاتشان را افزایش دهند. این اتفاق با استقبال کاربران مواجه شد و حتی سیاست‌مداران اروپایی را نیز ترغیب کرد تا در این زمینه دخالت کنند.

درحالی‌که سازندگان گوشی‌های هوشمند درباره افزایش یک تا دوساله مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری از محصولاتشان صحبت می‌کردند، اخباری منتشر شد که دولت آلمان در حال جلب نظر اعضای دیگر اتحادیه اروپا برای افزایش بیشتر مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری از تلفن‌های هوشمند است. درواقع، دولت آلمان می‌خواهد زمان پشتیبانی نرم‌افزاری و خدمات پس از فروش گوشی‌های هوشمند به هفت سال برسد.

در‌این‌بین، گزارش‌هایی وجود دارد که شرکت‌های سازنده ابتدا مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری محصولات پرچم‌دار را افزایش خواهند داد و سپس به‌سراغ محصولات میان‌رده خواهند رفت. اصولا مدت پشتیبانی از پرچم‌داران بین دو تا سه سال بود و مدت پشتیبانی محصولات میان‌رده و پایین‌رده بین یک تا دو سال. در این بازه زمانی نیز، پرچم‌دارها حداقل دو نسخه از سیستم‌عامل اندروید و محصولات پایین‌رده و میان‌رده نیز یک نسخه جدید از سیستم‌عامل اندروید را دریافت می‌کردند.

دراین‌میان، اوضاع حداقل برای سری پرچم‌دار شیائومی ۱۱ تی فرق دارد. GSMArena با استناد به تیزری که شیائومی در فضای مجازی منتشر کرده، زمان پشتیبانی نرم‌افزاری از سری شیائومی ۱۱ تی را توضیح داده است. در تیزر آمده است مدت پشتیبانی نرم‌افزاری از ۱۱ تی و ۱۱ تی پرو شیائومی چهار سال خواهد بود که در این بازه زمانی نیز، کاربران مدل‌های مختلف سری پرچم‌دار شیائومی ۱۱ تی می‌توانند سه نسخه بعدی سیستم‌عامل اندروید را دریافت کنند.

درواقع اگر شیائومی ۱۱ تی و ۱۱ تی پرو با سیستم‌عامل اندروید ۱۲ روانه بازار شوند و ترتیب نام‌گذاری سیستم‌عامل اندروید مانند سال‌های گذشته ادامه داشته باشد، در سال‌های آینده دارندگان پرچم‌دار جدید شیائومی می‌توانند به اندروید ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ دسترسی داشته باشند. انتظار می‌رود با رسیدن ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) و رونمایی سری شیائومی ۱۱ تی، اطلاعات بیشتری از پرچم‌داران جدید شرکت چینی به‌دست آوریم؛ اما آنچه در تیزر مشخص است، تقابل شیائومی و سامسونگ بر سر پشتیبانی نرم‌افزاری از محصولات پرچم‌دارشان خواهد بود.

تیزر شیائومی 11 تی

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره افزایش عمر پشتیبانی نرم‌افزاری از پرچم‌داران سری شیائومی ۱۱ تی چیست؟ آیا دریافت سه نسخه بعدی سیستم‌عامل اندروید می‌تواند شما را به خرید پرچم‌داران بعدی شرکت چینی ترغیب کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات