شایعه: تراشه‌های اگزینوس ساخته‌شده با همکاری AMD به گلکسی A سامسونگ خواهند آمد

پنج‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود سامسونگ تراشه‌های اگزینوس قدرت‌گرفته از معماری RDNA 2 شرکت AMD را در انحصار مدل‌های پرچم‌دار سری گلکسی اس نگه نخواهد داشت و به‌زودی به سری میان‌رده‌ی گلکسی A خواهد آورد.
تبلیغات

اگر اخبار مرتبط با سامسونگ یا AMD را دنبال کرده باشید، حتماً مطلع هستید که این دو شرکت با همکاری یکدیگر تراشهای به نام اگزینوس ۲۲۰۰ برای استفاده در گجتهای هوشمند تولید کردهاند. اگزینوس ۲۲۰۰ مبتنی بر معماری RDNA 2 توسعه یافته و پردازندهی گرافیکی آن را نیز AMD طراحی کرده است

اگزینوس ۲۲۰۰ قابل استفاده در تبلتو گوشیهوشمند است؛ اما اینکه در کدام یک از محصولات سامسونگ استفاده شود توسط سران شرکت کرهای تصمیم گرفته خواهد شد. اگزینوس ۲۲۰۰ برای محصولات پرچمدار طراحی شده است؛ اما گزارشهایی وجود دارد که سامسونگ تراشهی دیگری توسعه داده است که میتوان از آن در محصولات میانرده استفاده کرد.

تراشهی مورد نظر مانند اگزینوس ۲۲۰۰ با همکاری AMD طراحی و توسعه یافته است و اگر گزارش SamMobile صحت داشته باشد، سامسونگ تراشه را برای استفاده در سری گلکسی A آماده میکند. در حال حاضر شرکت کرهای محصولات بسیاری را در سریهای مختلف به بازار عرضه میکند. شاید مهمترین سریها را بتوان گلکسی اس و گلکسی زد نامید؛ اما بعد از آنها، گلکسی A از اهمیت فراوانی برای سامسونگ برخوردار است و به دلیل استقبال گستردهی کاربران، سود قابل توجهی برای شرکت کرهای رقم میزند.

البته سری گلکسی نوت نیز برای شرکت کرهای حائز اهمیت است؛ اما مدتی میشود که عرضهی مدل جدید از این سری به تعویق افتاده است و آیندهی نامعلومی دارد. در هر صورت، گزارشی که منتشر شده است از تراشهای میگوید که نام آن مشخص نیست؛ اما دارای دو مدل خواهد بود. مدل اول از ۲ واحد محاسباتی استفاده خواهد کرد که احتمالاً برای استفاده در سری گلکسی A در نظر گرفته شده است و مدل دوم دارای ۴ واحد پردازشی خواهد بود تا برای استفاده در محصولات میانردهی پریمیوم آماده شود.

گویا سامسونگ در نظر دارد تراشه‌‌های جدید را در اختیار شرکت‌های دیگر نیز قرار بدهد. در گزارش آمده  است که مدل دوم تراشه‌ی میان‌رده با ۴ واحد محاسباتی در اختیار دو شرکت چینی قرار خواهد گرفت تا آن را در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کنند. البته امکان دارد تراشه‌های دیگر نیز به شرکت‌های چینی فروخته شوند؛ زیرا شایعاتی وجود دارد که اوپو و شیائومی در حال مذاکره با سامسونگ هستند تا تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ را در محصولات بالارده‌ی خود استفاده کنند.

متأسفانه منبع خبر نگفته است که کدام مدل از سری گلکسی A به تراشههای جدید اگزینوس مجهز خواهد شد؛ اما حدس زده میشود که مدلهای مورد نظر گلکسی A53 و گلکسی A73 باشند. دو مدل گوشیهوشمندی که نامشان ذکر شد هنوز معرفی نشدهاند؛ اما از محصولات سرآمد سری گلکسی A خواهند بود و دور از ذهن نیست که سامسونگ برای استفاده از تراشههای جدید خود به سراغ گلکسی A53 و A73 برود.

عرضهی گوشیهای هوشمند میانرده با تراشههایی که AMD در ساخت آنها همکاری داشته است، میتواند محرک خوبی برای افزایش هرچه بیشتر فروش آنها باشد. در حال حاضر دید بسیار مثبتی به اگزینوس ۲۲۰۰ به وجود آمده است و حتی ورایزن آمریکا و تلکام چین در تلاش هستند تا سیاست سامسونگ را در عرضهی پرچمداران تغییر بدهند و سری گلکسی اس ۲۲ را همراه با تراشهی اگزینوس ۲۲۰۰ وارد بازار کنند.

نظر شما کاربران زومیت در مورد میان‌رده‌هایی با تراشه‌های جدید اگزینوس چیست؟ آیا علاقه دارید گوشی هوشمندی از سری گلکسی A خریداری کنید که مجهز به تراشه‌های جدید سری اگزینوس باشد؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات