پتنت هواوی طراحی دیافراگم متغیر دوربین گوشی‌های هوشمند آینده را نشان می‌دهد

شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
جدیدترین پتنت ثبت‌شده توسط هواوی، دیافراگم متغیری را نشان می‌دهد که این شرکت برای دوربین گوشی‌های هوشمند آینده خود در نظر دارد.
تبلیغات

گوشی‌های هوشمند تغییرات بسیاری کرده‌اند و اکنون یکی از مهم‌ترین دستگاه‌هایی هستند که تقریباً در زندگی روزمره همه انسان‌ها حضور پررنگ دارند. دوربین این محصولات همیشه از مهم‌ترین بخش‌های آن‌ها تلقی می‌شود؛ زیرا کاربران عموماً به دنبال گوشی هوشمندی هستند که بتوان توسط آن تصاویر خوبی ثبت کرد و فیلم‌های جذابی گرفت. به همین دلیل، این قسمت عموماً سریع‌تر از بسیاری بخش‌های دیگر تلفن‌های همراه پیشرفت می‌کند. به‌تازگی خبری منتشر شده است که نشان می‌دهد هواوی به فکر بهبود هرچه بیشتر دوربین محصولات خود است. 

به گزارش گیزموچاینا، دیافراگم متغیر (Variable aperture) که روزی تنها در دوربین‌های دیجیتال و بدون آینه دیده می‌شد، اکنون وارد طراحی گوشی‌ هوشمند شده است. هر ساله شرکت‌های مختلف به دنبال پیشرفت‌های متعددی در سیستم دوربین تلفن‌های همراه هستند. ابتدا دیافراگم متغیری که سامسونگ در گلکسی S9 معرفی کرده بود، مشاهده کردیم. سونی با Xperia 1 III و Xperia 5 III خود را وارد این ماجرا کرد. حالا به نظر می‌رسد قرار است هواوی به صنعت دیافراگم متغیر بپیوندد؛ زیرا یک پتنت آن با نام «دیافراگم، ماژول دوربین و دستگاه الکترونیکی» دیده شده است که اطلاعاتی درباره این موضوع در اختیار ما قرار می‌دهد. 

هواوی این پتنت را در سازمان جهانی مالکیت معنوی ثبت کرده و در آن عملکرد لنزهای دیافراگم متغیر را به نمایش گذاشته است. تیغه‌های دیافراگم روی سنسور باز می‌شوند تا در صورت لزوم نور طبیعی بیشتری دریافت کنند و هنگامی که نور کافی در دسترس است منقبض می‌شوند.

پتنت دیافراگم متغیر هواوی

تصاویر این پتنت توسط Technizo Concept به رندرهای جذابی تبدیل شده است که دیدن آن‌ها ما را هرچه بیشتر به ایده‌ای که در ذهن تولیدکنندگان این شرکت است نزدیک‌ می‌کند. این تصاویر لنز دوربین و مدل سه‌بعدی یک گوشی هوشمند را نشان می‌دهند. البته در آ‌ن‌ها هیچ جزئیاتی در مورد دیافراگم متغیر دیده نمی‌شود.

به نظر می‌رسد دیافراگم متغیر هواوی دارای شش تیغه است. محدوده دیافراگم ظاهراً متفاوت خواهد بود؛ اما هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست. محدوده دیافراگم سامسونگ f/1.5 و f/2.4 بود و هشت تیغه داشت. همچنین، این دستگاه تنها برای یک لنز دیافراگم متغیر داشت.

این مسئله هنگامی که یک گوشی هوشمند سامسونگ با دیافراگم متغیر روی همه لنزها مشاهده شد، تغییر کرد. در این دستگاه از دیافراگم متغیر در لنزهای واید انگل، اولترا واید انگل و حتی لنزهای تله‌فوتو زوم استفاده شده بود. در حال حاضر، هواوی فاش نکرده است که تصمیم دارد از این فناوری برای کدام حسگرها استفاده کند.

با توجه به تصاویر رندر، این دستگاه دارای لنزهای واید انگل، اولترا واید انگل، مونو، تله‌فوتو و سنسور ToF سه‌بعدی است. این تصویر تنها یک مدل مفهومی را نشان می‌دهد؛ اما ممکن است در محصول نهایی شاهد سیستم دوربین مشابهی باشیم. هر کدام از این سنسورها می‌تواند دارای دیافراگم متغیر باشد.

به نظر شما همراهان زومیت، آیا هواوی برای تمام لنزهای دوربین دستگاه‌های خود از دیافراگم متغیر استفاده خواهد کرد یا این فناوری را تنها برای لنزهای اصلی کنار گذاشته است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات